Nagrade Štigličev pogled za režijo so dobili: Matevž Luzar za orkester, Andrina mračnikar za Izginjanje, Leo Černic za Pentolo in Sara kern za Mojo Vesno. Foto: Peter Uhan
Nagrade Štigličev pogled za režijo so dobili: Matevž Luzar za orkester, Andrina mračnikar za Izginjanje, Leo Černic za Pentolo in Sara kern za Mojo Vesno. Foto: Peter Uhan

Nagrade Štigličev pogled so dobili Leo Černic za kratki animirani film Pentola, Andrina Mračnikar za celovečerni dokumentarni film Izginjanje, Sara Kern za celovečerni igrani film Moja Vesna in Matevž Luzar za celovečerni igrani film Orkester.

Nagrade so dobile ime po klasiku in pionirju slovenskega filma Francetu Štiglicu (1919‒1993). Foto: Arhiv Slovenske kinoteke
Nagrade so dobile ime po klasiku in pionirju slovenskega filma Francetu Štiglicu (1919‒1993). Foto: Arhiv Slovenske kinoteke

Društvo slovenskih režiserjev in režiserk je tako že devetič podelilo stanovske nagrade na področju filmske in televizijske režije, poimenovane po režiserju in avtorju prvega slovenskega celovečernega igranega zvočnega filma Na svoji Zemlji Francetu Štiglicu.

Nagrade Štigličev pogled za izjemno režijo DSR vsako leto podeli najmanj dvema in največ petim režiserkam in režiserjem, ki ustvarjajo na področju filma in televizije. Letošnjo komisijo za podelitev nagrad so sestavljali Anja Medved (predsednica), Metod Pevec in Urša Menart. Nagrade so avtorsko delo akademskega kiparja in režiserja Mihe Knifica.

V Društvu slovenskih režiserjev v utemeljitvi nagrade pravijo, da so Judničevi oglasi "brez dvoma sooblikovali nacionalni značaj. Naša dežela, Slovenija, je v njih prepoznavna, deluje kot prizorišče lepega, prijetnega filma. Tudi po zaslugi Jake Judniča sedemdeseta in osemdeseta v kolektivnem spominu takrat odraščajočih Slovencev nikakor niso svinčene ali sive barve, nasprotno, prav barvita so".

Sorodna novica Štigličevo nagrado za življenjsko delo prejme Jaka Judnič

Judnič se je rodil leta 1942. Že med študijem na likovni akademiji je začel ustvarjati animirane filme za televizijo. Nato je bil sprejet za grafičnega oblikovalca v oglasni agenciji časopisa Delo, kjer so v tistih časih postavljali temelje sodobnega domačega oglaševanja. Prizadevanja so leta 1973 pripeljala do ustanovitve prve prave oglaševalske agencije, Studia Marketing.

Zaradi svojega izjemnega občutka za vizualno se je Judnič kmalu prelevil v režiserja in začel ustvarjati televizijske oglase. Njegove reklame so bile, kot piše v utemeljitvi, "tehnično dodelane, živahne, iskrive, duhovite, žgečkljive, estetske, izvirne, drugačne, nove. Z idejo! In pa, pomembno in presenetljivo, naše, domače! Ter izjemno učinkovite, saj so pripomogle h krepitvi mnogih izjemnih blagovnih znamk, večinoma slovenskih".

Foto: Peter Uhan
Foto: Peter Uhan

Od več kot tisoč oglasov iz njegovega opusa je mogoče mnoge uvrstiti v antologijo slovenskega televizijskega ustvarjanja. Med naslovi oziroma akcijami in serijami so v utemeljitvi izpostavljeni Cocta, Zastava 101, Fructal, Rad imam mleko, Frutek, Slovenija, moja dežela, Podarim – dobim in Radenska.

Vpisan je tudi v zgodovino lutkovnega gledališča, saj je oblikoval lutki Sapramiška in Sovica Oka, kot montažer pa je sodeloval pri zimzeleni uspešnici Poletje v školjki.

Režiser in scenarist prireditve je bil Luka Marčetić, program je povezoval Urban Kuntarič, za glasbene vložke pa je poskrbel kantavtor Denis Potokar.

Nagraditi želijo vse prevečkrat prezrte filmske umetnike
Slovenske režiserke in režiserji želijo z letnim podeljevanjem nagrad Franceta Štiglica za izjemne dosežke in za življenjsko delo na področju filmske in televizijske režije povečati prepoznavnost slovenskega filmskega ustvarjanja in nagraditi vse prevečkrat prezrte ustvarjalce te veje umetnosti.

Nagrado Štigličev pogled za življenjsko delo prejme režiser Jaka Judnič