Fotografije prikazujejo skoraj pozabljeni Oplov prototip 1.5-23 COE. Foto: Opel
Fotografije prikazujejo skoraj pozabljeni Oplov prototip 1.5-23 COE. Foto: Opel

Neobjavljene fotografije so pokazale, da je imel Opel sredi tridesetih let prejšnjega stoletja za proizvodnjo pripravljeno dostavno vozilo zelo modernega videza.

Tudi vodja oddelka Opel Classic Leif Rohwedder je navdušen nad najdbo: “To je prava priložnost za avtomobilsko zgodovino. Slike niso bile na voljo nikjer v Oplovih arhivih. Po naših informacijah tega vozila ni omenila nobena publikacija. Znanje o tem edinstvenem prototipu je bilo desetletja izgubljeno.”

To se bo zdaj spremenilo. Odgovorni v oddelku Opel Classic niso ostali le pri "izkopavanju" starih fotografij, temveč so izdelali miniaturni model prototipa zgodnjega furgona – v merilu in v takratnih barvah. Tako je miniaturni dostavnik še vedno živahen opomnik na to, kaj v resnici je – predhodnik sodobnih gospodarskih vozil, s katerim se je vse začelo.

Razen pregradne stene, dna tovornega prostora in dela strehe je bila karoserija v celoti izdelana iz jekla. Foto: Opel
Razen pregradne stene, dna tovornega prostora in dela strehe je bila karoserija v celoti izdelana iz jekla. Foto: Opel

Pionirsko dostavno vozilo

Osem zgodovinskih fotografij prikazuje pionirsko zasnovano kompaktno dostavno vozilo opel blitz, ki je bilo očitno popolnoma razvito in pripravljeno za vožnjo. Ime projekta je zapisano s svinčnikom na hrbtni strani poleg žiga takratnega Oplovega fotografskega oddelka: 1.5-23 COE. Številke označujejo prostornino motorja (1488 cm3) in okvirno medosno razdaljo (2400 mm). Kratica COE pomeni "Cab Over Engine" (kabina nad motorjem), nemški izraz za to zasnovo je bil "Frontlenker".

Koncept je bil za trideseta leta prejšnjega stoletja zelo napreden. V primerjavi z vozili z običajnim dolgim pokrovom motornega prostora je zasnova omogočala kompaktnejše zunanje mere, hkrati pa je ohranila velik tovorni prostor. Motor je bil nameščen pod sedežno klopjo ali nekoliko pred njo.

Dostavnika blitz niso nikoli izdelali. Temu so najverjetneje botrovale nemške priprave na vojno v drugi polovici tridesetih let prejšnjega stoletja. Lahkih gospodarskih vozil niso potrebovali in Opel je bil prisiljen ustaviti proizvodnjo. Blitz 1,5-23 COE je ostal prototip.