Ferrari purosangue
Rojen je prvi novodobni, a še vedno pravi ferrari
Po številnih napovedih je luč sveta ugledal prvi Ferrarijev terenski križanec purosangue. Kljub za to znamko popolnoma novi zasnovi je to pravi ferrari z dvanjastvaljnikom v nosu.
Sreda, 14. september 2022
Prvi povzdignjeni ferrari in prvi ferrari s štirimi sedeži in štirimi vrati po 75 letih meri 4,97 metra v dolžino, 2,03 metra v širino ter seže 1,59 metra v višino. Sprednji del nakazuje poteze kupeja roma, pri čemer ima karoserija višjo bočno in strešno linijo. Od tal je oddaljena 18,5 centimetra in posajena na 22 palčna kolesa spredaj ter 23 palčna zadaj. Zadnja stranska vrata so skoraj neopazna, se pa odpirajo v nasprotni smeri od sprednjih in to pod kotom 79 stopinj. S kar 3,02 metra medosne razdalje je zagotovljeno dovolj prostora za potnika na dveh posameznih sedežih v drugi vrsti. Poleg tega je v zadku na voljo spoštovanja vreden prtljažnik, ki v osnovni postavitvi meri 473 litrov, ter ga je mogoče z zlaganjem zadnjih sedežev še dodatno povečati.
Precej posebna je tudi armaturna plošča, na kateri ne najdemo sredinskega zaslona. Vlogo slednjega prevzemata zaslon instrumentne plošče ter zaslon na dotik pred sovoznikom, ki merita 25,9-centimetra (10,2 palca). Sistem prav tako ne vključuje navigacijske naprave, saj povezljivost s sistemoma Android Auto in Apple car play omogoča uporabo najbolj naprednih in posodobljenih aplikacij.
V dolgem nosu se vrti 6,5-litrski atmosferski V12, ki razvije 533 kilovatov (725 KM) in 716 Nm, pri čemer je 80 odstotkov le-tega na voljo že pri 2.100 vrtljajih. Mogočni dvanajstvaljnik je povezan z osemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom, pri katerem je običajni uporabi namenjenih prvih sedem prestav, osma pa vožnji na avtocesti. Štirikolesni pogon, ki ga je purosangue prevzel od modela GT4 lusso, so inženirji iz Maranella optimizirali, medtem ko se delovanje podvozja in oprijem spreminjata glede na izbiro voznega načina prek stikala manettino. Čeprav ni na voljo posebnega načina za terensko vožnjo, prilagojen sistem za nadzor stabilnosti zagotavlja zanesljivost tudi na spolzkih podlagah.
Tudi zmogljivosti so na ravni pravih ferrarijev. Stotica je dosegljiva v 3,3 sekunde, pospeševanje od 0 do 200 kilometrov na uro traja le 10,6 sekunde, končna hitrost pa znaša 310 kilometrov na uro.
Za izjemne vozne lastnosti in odlično voljivost poleg štirikolesnega pogona skrbijo še sistem za nadzor vektorjev navora, štirikolesno krmiljenje in Boschev napreden zavorni sistem ABS evo.
Vse te dobrote, seveda, imajo svojo ceno. Ta znaša 390 tisoč evrov, kar je res veliko, a ne toliko, da bi odvrnilo potencialne kupce, katerih število je še dodatno naraslo po napovedi V12 motorja. Ne glede na veliko zanimanje, pa so pri Ferrariju napovedali, da bo za ohranitev ekskluzivnosti modela, njegov delež v skupni prodaji znamke znašal največ 20 odstotkov.
Oznake:
- ferrari
- purosangue
- terenski križanec
- V12