Mostovi Jumeaux v Toulousu, stičišče prekopov Canal du Midi in Canal de Garonne / Foto: Slavko Zupanc

Kolesarsko potepanje po Francij, 4. del

Zadnje tri dni naše »ar-kolo-navtske« avanture po Franciji smo kolesarili ob prekopu Canal du Midi od Toulousa do Sredozemskega morja. Toulouse je glavno mesto francoske regije Oksitanija, ki je zaradi stavb v barvi opeke dobilo vzdevek rožnato mesto, zaradi pridelave in uporabe vijolic pa ga imenujejo tudi mesto vijolic.

Hotel v Toulousu, kjer smo prespali, je bil tik ob prekopu, nedaleč od mostov Jumeaux, stičišča Canal de Garonne in du Midi, kjer prek osrednjega bazena barke prehajajo iz enega prekopa v drugega. Tretji prekop, Canal de Brienne, ki je dolg le dober kilometer, povezuje osrednji bazen z reko Garono. Iz osrednjega bazena je vhod v posamezen prekop pod enim od treh mostov.

Canal du Midi poteka od Toulousa do mesta Sete ob Sredozemskem morju. Gradili so ga med letoma 1667 in 1681. Dolg je 240 kilometrov, širok v povprečju 20 metrov, globok približno dva metra in pri Seuil de Naurouze doseže najvišjo nadmorsko višino 189 metrov. Uvrščen je na Unescov seznam svetovne dediščine. Skupaj s Canal de Garonne in reko Garono tvori kanal dveh morij (Canal des Deux Mers), ki povezuje Atlantski ocean s Sredozemskim morjem.

Po ogledu Toulousa smo pot nadaljevali ob Canal du Midi. Kolesarili smo po kolesarski poti v senci platan, ki rastejo ob prekopu, in občudovali barke. Nekatere so plule, druge so bile zasidrane. Po prekopu plujejo tudi jadrnice, ki ga izkoristijo kot bližnjico med Atlantikom in Sredozemljem. Za plovbo po prekopu jambore položijo. Prvo večje mesto, skozi katerega smo potovali, je bilo Castelnaudary. Prespali smo v mestu Carcassonne s srednjeveško utrdbo, ki je uvrščena na Unescov seznam svetovne dediščine.

Naslednji dan smo do mesta Trebes kolesarili po lokalnih cestah, nato pa spet ob prekopu. Kolesarska pot je bila večinoma makadamska, ponekod zelo slaba oziroma je prešla celo v ozko stezo. Na nekaterih odsekih smo se zato raje odločili za lokalne ceste, oddaljene od prekopa. V mestu Capestang smo zavili proč od prekopa proti mestu Nissan-lez-Enserune, kjer smo prenočili.

Naslednji dan smo se odpravili nazaj do prekopa in si najprej ogledali predor Malpas, kjer je prekop speljan pod hribom, nato pa kolesarili do znamenitih stopničastih zapornic Fonserannes s sedmimi splavnicami. Pot smo nadaljevali mimo mesta Beziers, kmalu zatem pa smo prekop zapustili in zavili na obalo Sredozemskega morja. Peljali smo se skozi zdraviliško mesto Agde in nato po kolesarski stezi tik ob obali do turističnega in pristaniškega mesta Sete, kjer smo zaključili 13-dnevno kolesarjenje.

Oddajte svoj komentar

Kranj 15°

oblačno
vlažnost: 49 %
veter: S, hitrost: 11 km/h

10/16

sreda

3/22

četrtek

6/24

petek

Vremenska napoved

Po

To

Sr

Če

Pe

So

Ne

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

 

 

 

 

 

OBVESTILA / Preddvor, Naklo, 10. april 2024

Telovadba, digitalna prva pomoč, zdravi odnosi ...

PREDAVANJA / Češnjica, 11. april 2024

Predavanje o boreliozi

IZLETI / Naklo, 11. april 2024

S kolesom v Voglje

GLASBA / Šenčur, 12. april 2024

Šenčurska glasbena srečanja

IZLETI / Kokrica, 12. april 2024

Pohod na Križno goro

IZLETI / Kranj, 13. april 2024

Po Soški poti

OBVESTILA / Kranj, 14. april 2024

Srečanje invalidov MDI Kranj

OBVESTILA / Kranj, 14. april 2024

55 let invalidov MDI Kranj

 

 
 

 

 
 
 

Je bil gradbeni poseg na Veliki planini nezakonit / 09:01, 9. april

Skrajni čas je bil, da se je elektrificiralo tudi pastirsko naselje "Veliki stan", saj so inšpektorji neprestano kaznovali in grozili kmetom...

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 18:45, 7. april

Orehek je od Kranja oddaljen cca 2km. Kako bo vlak ustavil v Kranju, če bo na Orehku njegova hitrost 160km/h?
Zakaj ni v planu izgradnja ŽP na Orehku vsaj za lokalne vlake?

Gradivo za drugi tir do Kranja pripravljeno / 01:54, 7. april

Vrhunska pravljica.

Vsakega petega kršitelja so opozorili / 10:51, 4. april

Če nisi pripet, ti teži alarm v avtu. To je varnostno namenoma moteče, tako da se moraš pripeti.

Dela na Betinu predčasno končana / 06:58, 26. marec

Ko Noe dela barko. Gradbinci res nismo.

Gorenjska bolnišnica / 11:19, 25. marec

Bravo Dr. Aleksander Stepanović! Vsa čast za napisano! Edina logična lokacija je Kranj po vseh merilih.

Kranj diha z vojašnico / 08:48, 25. marec

Migranti s svojo rodnostjo ne bodo popravili rodnosti Slovenije, ampak naredili Slovenijo neslovensko in uničili naš narod in našo kulturo.K...