Prenova mu dobro dene

Za kratek čas smo sedli za volan prenovljenega clia in se z njim odpeljali v novomeško tovarno Revoz, kjer bodo novembra zagnali serijsko proizvodnjo.

Prihodnje leto načrtujejo prodajo 1300 primerkov prenovljenega 
modela. Foto: Peter Pirkovič
Prihodnje leto načrtujejo prodajo 1300 primerkov prenovljenega modela. Foto: Peter Pirkovič

Clio je bil dolga leta trdno v sedlu prodajne lestvice v Sloveniji, a ker se avtomobilizem in navade potrošnikov precej spreminjajo, je zanimanje zanj v zadnjih letih nekoliko upadlo. Kot pravijo pri Renaultu, naj bi mu prenova, ki jo tradicionalno označujejo faza2, prinesla nov zagon.

V prvi vrsti ta prinaša osveženo podobo sprednjega dela, ki nosi oblikovne poteze vseh novejših bratov. Opazno spremenjeni so žarometi, nov je odbijač kot tudi maska in logotip proizvajalca, daleč največji pečat pa pustijo stranski svetlobni bumerangi v vlogi dnevnih luči. Kar se tiče zunanjosti, velja izpostaviti možnost izbire nove sive barve, ki je bila do zdaj rezervirana le za modele z oznako electric, medtem ko luči na zadku ostajajo bolj ali manj enakih linij, so pa te posodobljene z LED tehniko in obdane s kristalno prozornimi pokrovi. Potniška kabina ohranja enako zasnovo, a z integracijo kakovostnejših materialov. Med serijsko opremo se zdaj uvrščajo digitalni merilniki, osrednji zaslon je odvisno od izbire paketa opreme velik od sedem do deset palcev in je opremljen s prenovljeno izvedbo multimedijskega vmesnika.

Še vedno tudi dizelski motor

Kar zadeva pogonsko tehniko, je zanimivo, da v ponudbi ohranjajo 1,5-litrski dizelski motor s 74 kilovati moči. Pri Renaultu so mnenja, da s takšno potezo ostajajo najbolj konkurenčni v segmentu, čeprav je jasno, da se bo zanj odločila le peščica kupcev. Poleg omenjenega motorja bodo slovenskim kupcem na voljo še uveljavljeni bencinski motorji.

Najšibkejši in hkrati tudi najcenejši clio je opremljen z litrskim SCe motorjem s 47 kilovati, največ zanimanja bo deležen litrski TCe s 66 kilovati, čedalje več pa v zadnjem času opažajo zanimanja za različico LPG s 74 kilovati moči, ki v kombinaciji z bencinom zmore prevoziti preko 1000 kilometrov brez postanka. V ponudbi ostaja tudi hibridno gnani clio e-tech s 106 kilovati sistemske moči.

Renaultovci izpostavljajo, da je največja novost pri cliu uvedba različice esprit alpine. Nekakšno nadomestilo za nekdanji paket RS Line. Na ceniku je sicer najdražji, saj stane začetnih 28 tisočakov, a prinaša bogat seznam serijske opreme ter drznejši zunanji in notranji videz z motivi športne znamke Alpine. Vstopni clio s paketom opreme authentic stane 15.990 evrov, ki so mu zdaj brezplačno priložili še komplet zimskih gum, dodatno pa si je ceno možno znižati še z nakupom preko financiranja. Prihodnje leto prodajni načrt za naš trg obsega okrog 1300 avtomobilov.

Z le tretjino proizvodnih zmogljivosti

Na prvo vožnjo smo se s prenovljenim cliom odpeljali kam drugam kot v njegov rojstni kraj. V novomeški tovarni Revoz so s poskusno proizvodnjo začeli že februarja letos, medtem ko pravi zagon proizvodnje načrtujejo za prihodnji mesec. Znano je, da je Renault v zelo obsežni fazi prestrukturiranja, v katero je posredno vključen tudi tovarniški obrat v Sloveniji. O prihodnosti za zdaj ne želijo govoriti, poudarjajo pa, da bodo do leta 2030 postali ogljično nevtralni.

Trenutno je v tovarni zaposlenih 1400 ljudi, kar pomeni, da imajo uvedeno le enoizmensko delo (v proizvodnji je okrog tisoč ljudi), ki dnevno sestavijo 324 vozil. Po tistem, ko so spomladi zaključili s proizvodnjo Smartovega modela, zdaj proizvodnja poteka le za clia in twinga. Razmerje izdelanih avtomobilov je nekje 50:50. Samo za primerjavo: če so leta 2019 v treh delovnih izmenah sestavili nekaj več kot 200 tisoč vozil, jih bodo letos le dobrih 60 tisoč.

Renault clio se v Novem mestu proizvaja od leta 1993 in do danes so jih izdelali 2,1 milijona, kar predstavlja polovico celotne Revozove proizvodnje. Clia prve generacije so proizvajali pet let, druga generacija pa je bila največja uspešnica, saj so ga proizvajali dolgih 17 let (skoraj 1,5 milijona izdelanih primerkov). Tretja generacija je preskočila našo tovarno, se je pa zato clio v Novo mesto vrnil tik pred koncem četrte izdaje (proizvodnja dobri dve leti in 160 tisoč izdelanih primerkov), v sedanji peti generaciji pa je zabeležila nekaj več kot 120 tisoč sestavljenih vozil.


Najbolj brano