Pred Osnovno šolo Bojana Ilicha bodo starši osnovnošolcev v novem šolskem letu varno odložili svoje potomce. MOM je namreč pred šolo uredila tako imenovano Kiss&Drop cono, kjer starši poljubijo otroka ter ga varno odložijo, da se poda novemu šolskemu dnevu naproti.

Dostavna niša del projekta

Ureditev t. i. cone Kiss&Drop pred OŠ Bojana Ilicha je financirana iz rednih programov Tehničnega urejanja prometa,” pojasnijo na MOM. Dostavna niša predstavlja le del ureditve v projektu obnove celotne ulice na odseku med Trubarjevo in Tyrševo ulico.

Dostavna niša je z uvozom in izvozom dolga pribl. 28 m, kar predstavlja prostor za 4 do 5 avtomobilov.

Ob tem je potrebno poudariti, da šolskih parkirnih mest zaradi tega ne bi nič manj: “Šolska parkirna mesta na zahodnem delu zgradbe OŠ na Trubarjevi ulici ohranjamo,” so zapisali na MOM.

Skupni strošek ureditve po pogodbi je pribl. 94.700 €.

Projekt verjetno ne bo edini

Kako nameravate situacijo urediti v drugih šolah na območju Mestne občine Maribor, mnoge se namreč srečujejo s podobno problematiko premajhnih parkirišč in neprimernimi površinami za ustavljanje?

Omenjena šola seveda ni edina, ki se srečuje s prostorsko stisko glede parkiranja in ustavljanja in staršem povzroča sive lase. Ob tem ni nepomembno izpostaviti, da z ravnanjem vozniki velikokrat ogrožajo pešce in ostale udeležence v prometu, pa tudi otroci veljajo za ene izmed bolj nepredvidljivih udeležencev v prometu.

Ta trenutek težko predvidimo, kje in ali bomo nadaljevali, saj gre za odločitev, ki je odvisna tudi od osnovnih šol, ki bodo podale morebitne vloge.

Na občini pojasnjujejo, da gre za pilotski projekt, ki pa najbrž ne bo edini. Kljub očitni potrebi po ustreznih ureditvah tudi pred ostalimi osnovnimi šolami, občina za zdaj nima načrta, kako ta primer dobre prakse nadaljevati drugod: “Ta trenutek težko predvidimo, kje in ali bomo nadaljevali, saj gre za odločitev, ki je odvisna tudi od osnovnih šol, ki bodo podale morebitne vloge. Na odločanje o uvedbi tovrstnih sistemov vplivajo tudi prostorske možnosti. Pred vsemi osnovnimi šolami, ki so na naš poziv podale vloge, so urejena parkirišča za starše otrok na način, da so v določenem časovnem obdobju rezervirana zanje,” so pojasnili za maribor24.si.

Načrta za enako ureditev pred katero izmed mariborskih osnovnih šol za zdaj nimajo: “Trenutno podobnega načina ni v načrtih nikjer drugje.”

Pri ustavljanju bodite pozorni na pravila

Dostavne niše so v lokaciji uvrščene tako, da prečijo kolesarsko stezo. Voznik zato varno ustavi le ob upoštevanju, da je pri zavijanju v desno potrebno pozorno  spremljati dogajanje na kolesarski stezi in pločniku. Podobna ureditev, vendar zgolj s tremi mesti na vsaki strani ulice, je postavljena tudi pred Osnovno šolo Martina Konšaka na Teznem. Na glavnem parkirišču šole je število parkirnih mest zelo majhno in obračanje precej težko, zato starši niši s časovno omejitvijo redno uporabljajo.

Ob tem je tik pred šolo vzdušje precej zmedeno, otroci na kolesu namreč iz kolesarske steze raje zapeljejo med pločnik, ki je poln pešcev, starši pa otroke iz avtomobilov puščajo tudi na levi strani direktno na vozišče, večkrat izstopijo tudi sami in vrata odpirajo direktno na vozni pas, brez da bi prej preverili, ali je to res varno.

150 tisočakov za izboljšave in zagotavljanje varnosti v prometu

Kot je bilo omenjeno uvodoma, je prva in za zdaj edina osnovnošolska Kiss&Drop lokacija v mestu financirana s strani MOM iz postavke Tehnično urejanje prometa.

V postavki Tehnično urejanje prometa vsako leto namenimo nekaj sredstev izboljšavam v cestnem prometu s ciljem umirjanja prometa in zagotavljanja večje varnosti v cestnem prometu,” pojasnijo na MOM in nadaljujejo: “V ta namen vsako leto naredimo načrt prioritetnih zadev, ki prihajajo na pobudo mestnih četrti in krajevnih skupnosti, organiziranih skupnosti civilnih iniciativ, pa tudi posameznih občanov. Za te ukrepe letno namenimo približno 150.000 €.”