Foto: Matej Povše/SMG
Foto: Matej Povše/SMG

Besedilo je po navdihu in na podlagi pogovorov z anonimnimi sogovorniki napisal Tomasz Spiewak. Režijo podpisuj Michal Borczuch, ki pravi, da niso želeli zgolj prirediti knjige za oder, ampak obenem raziskati razmere v Sloveniji.

Borczuchovo ekipo gledalci SMG-ja dobro poznajo – leta 2015 je namreč v gledališču ustvarila predstavo Drame princes. Tokrat torej izhajajo iz knjige Maggie Nelson, ki še ni prevedena v slovenščino, je pa po besedah umetniškega vodje SMG-ja Gorana Injaca precej znana in priljubljena, zlasti znotraj skupnosti LGBTQ.

Avtorica knjige, ki je v zvezi s transosebo, temo raziskuje na podlagi lastne izkušnje, nosečnosti in materinstva. Kot pravi Borczuch, je knjiga povezana z LGBTQ-temami, vendar na zelo odprt način. Napisana je v obliki spominov, po Borczucovih besedah pa gre za zelo intimno potovanje skozi avtoričine osebne izkušnje, obenem pa je v njej tudi intelektualni pogled na družino in odnose v njej.

Foto: Matej Povše/SMG
Foto: Matej Povše/SMG

Za Spiewaka je knjiga zelo navdihujoča, ne zgolj na pripovedni ravni, ampak tudi za kritični pogled na družbo in trenutek, v katerem živimo. Igralci so izvedli intervjuje z netipičnimi, nenormativnimi pari in družinami ter aktivisti, ki se za njihove pravice borijo v Sloveniji.

V predstavi igrajo Mark Jacob Cavazza k. g., Damjana Černe, Daša Doberšek, Voranc Mandić k. g., Vlad Novak k. g., Ivan Peternelj, Draga Potočnjak k. g. in Matija Vastl. Kot je na predstavitvi uprizoritve povedal Vastl, pred vstopom v projekt tematike ni poznal. Skozi proces pa je, kot je povedal, spoznal, "da smo še kar ignorantski do te situacije". Skozi proces se je začel spraševati o temeljnih temah, kot so ljubezen, družina in pripadnost drugemu človeku, ter ugotovil, da se te stvari skušajo določeni populaciji odvzemati ali jo podceniti do te mere, kot da si tega ne zasluži.

Foto: Matej Povše/SMG
Foto: Matej Povše/SMG

Dramaturg predstave je Spiewak, scenografijo in kostumografijo podpisuje Dorota Nawrot, za glasbo je poskrbel Bartosz Dziadosz, za oblikovanje svetlobe Robert Mleczko.