Prometna varnost
Če želite za volanom preživeti, vozite kot ženska!
Francoska kampanja za varnost v prometu ustaljeno prepričanje, da so moški boljši vozniki, postavlja na glavo. S sloganom 'Vozite kot ženska' pa so nedvomno poskrbeli za pozornost moških voznikov.
Četrtek, 16. maj 2024
Francozi so s sloganom »Conduisez comme une femme« prav gotovo prilili olja na ogenj seksističnega stereotipa, da so moški boljši vozniki od žensk. Z namenom izboljšanja prometne varnosti namreč voznike pozivajo: »Vozite kot ženska«, torej previdno, strpno in z zdravo dozo nenaklonjenosti tveganju.
Kampanjo ozaveščanja je pripravilo francosko združenje za varnost v cestnem prometu Victimes & Citoyens, njihovo sporočilo pa je, da »če želite za volanom preživeti, je najbolje, da se moški vedejo enako kot ženske.« S tem pristopom želijo zmanjšati število prometnih nesreč in mrtvih v cestnem prometu.
Drzna izjava, ki bo prav gotovo pritegnila pozornost moških voznikov, je podprta tudi s konkretnimi podatki. Ti namreč kažejo, da moški statistično predstavljajo večje tveganje za volanom kot ženske.
Natančneje, moški so v Franciji odgovorni za kar 84 odstotkov nesreč s smrtnim izidom. Prav tako predstavljajo nesorazmeren delež hudih poškodb (75 odstotkov) in nesreč pri vožnji pod vplivom alkohola (93 odstotkov) med mladimi vozniki.
Po drugi strani ženske storijo veliko manj prometnih prekrškov in imajo osemkrat manjšo možnost, da bodo udeležene v nesreči s smrtnim izidom.