Seme znamke Fuso je bilo zasejano sicer že 20 let prej, natančneje leta 1912, ko je bil za takratnega japonskega cesarja v deželo vzhajajočega sonca uvožen mercedes kardanwagen, za pravi začetek znamke pa velja leto 1932, ko je bil v sodelovanju z Mitsubishi Heavy Industries izdelan avtobus B46. Danes je znamka Fuso eden izmed temeljev družbe Daimler Trucks v azijski regiji, njihova gospodarska vozila pa so na voljo v več kot 170 državah po vsem svetu in dosegajo okoli četrtino prodaje družbe.
Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, azijska podružnica družbe Daimler Trucks, letos praznuje 90 let znamke Fuso. Ime izvira iz maja 1932, ko je Mitsubishi izdelal svoj prvi avtobus z oznako B46. Izdelali so ga v Mitsubishijevi ladjedelnici Kobe in ga poimenovali fuso. Avtobus je v dolžino meril sedem metrov in je bil opremljen z 38 sedeži, poganjal pa ga je sedemlitrski šestvaljni bencinski motor s sto konjskimi močmi. Prvega so dobavili za potrebe ministrstva za železnice, med številnimi internimi predlogi pa je bilo zanj izbrano ime fuso – predlagal ga je eden izmed tamkajšnjih inženirjev in v izvoru, v prostem prevodu, pomeni veliko sveto drevo, zdaj pa se uporablja kot ime za cvet hibiskusa.
Odgovor na potrebe cvetočega gospodarstva
Ime se je uveljavilo, znamka Fuso pa je kmalu začela širiti svojo prodajno paleto. Leta 1941 so začeli izdelovati dvotonski tovornjak YB40 z dizelskim motorjem, deset let pozneje štiritonski tovornjak W11, leta 1955 pa osemtonski T33, prvo pravo japonsko težko tovorno vozilo.
Japonsko gospodarstvo je bilo takrat v razcvetu in potreba po takšnih in drugačnih gospodarskih vozilih je bila vse večja – pri Fusu so odgovorili s celostno paleto tovornih vozil, vse od lahkih do težkih tovornjakov in avtobusov, ki so po svoje tlakovali pot gospodarskemu razvoju Japonske.
Leta 1960 so tako predstavili minibus B10 z vzdevkom »rosa«, leta 1963 pa se je rodilo eno izmed najbolj priljubljenih lahkih tovornih vozil – legendarni canter.
Od leta 2003 sta programa osebnih in gospodarskih vozil ločena
Konec šestdesetih in na začetku sedemdesetih let prejšnjega stoletja so se posvetili izdelavi za tisti čas sodobnih turističnih avtobusov ter predstavili težko tovorno vozilo FS 119S, leta 1983 pa so temeljito prenovili paleto težkih tovornih vozil (dobila so vzdevek »The Great«) ter leto pozneje predstavili serijo srednje težkih tovornjakov (»Fighter«). Sredi devetdesetih let je sledila naslednja prenova modelske palete tovornih vozil, predstavili pa so tudi nizkopodni avtobus aero star.
Leta 2003 je bilo ustanovljeno podjetje MFTBC kot samostojni proizvajalec gospodarskih vozil znamke Fuso (s čimer je Mitsubishi ločil programa osebnih in gospodarskih vozil), ki se je leto za tem pridružilo segmentu gospodarskih vozil družbe Daimler Chrysler.
Novi ecanter na podlagi več kot 4,5 milijona kilometrov praktičnih izkušenj
Poleg nove generacije avtobusa aero star in tovornega vozila super great V so se v začetku 21. stoletja še zlasti posvetili razvoju modela canter, vključno s prvim električno gnanim ecanterjem, ki so ga predstavili leta 2017 in več kot 350 teh vozil predali v praktično uporabo izbranim strankam oziroma partnerjem na Japonskem, v Evropi in Severni Ameriki. Ta vozila so v vsakdanjem prometu brez emisij skupaj prevozila več kot 4,5 milijona kilometrov, rezultat tega petletnega sodelovanja na podlagi izkušenj strank in voznikov ter njihovih pripomb in mnenj pa je povsem novi ecanter.
Gre za povsem nov model velikoserijske proizvodnje, ki bo na voljo v številnih različicah ter v primerjavi s predhodnikom nadgrajen tako v smeri večjega dosega kakor tudi izpopolnjenih varnostnih funkcij, uradno pa bo predstavljen konec septembra na sejmu IAA v Hannovru. »Avtomobilski sektor si prizadeva za razogljičenje in tudi MFTBC je del te rešitve. Zavezanost v tej smeri smo pokazali že leta 2017 z našim prvim popolnoma električnim ecanterjem, nova generacija tega modela pa bo rešitve e-mobilnosti približala še širšemu krogu strank,« pravi Karl Deppen, predsednik in izvršni direktor Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation in prvi mož Daimler Truck Asia.
Danes na več kot 170 svetovnih trgih
Legendarni fuso canter je izjemno priljubljen v številnih državah po vsem svetu, od leta 1963 do danes pa jih je bilo skozi osem generacij, zadnjo so predstavili lani, izdelanih že več kot 4,5 milijona. Fuso ima sicer v svoji ponudbi celovito paleto gospodarskih vozil, vključno z lahkimi, srednjimi in težkimi tovornjaki ter avtobusi, vključno z industrijskimi motorji pa je znamka prisotna na več kot 170 trgih po vsem svetu. Družba ima več kot 11 tisoč zaposlenih in je sestavni del globalnega portfelja tovornih vozil in avtobusov družbe Daimler Truck ter ključni steber v azijski regiji.
Lani je Fuso močno pripomogel k občutnemu povečanju prodaje vozil Daimler Truck, saj so prodali več kot 125 tisoč vozil oziroma prispevali približno četrtino prodaje. Fuso ima veliko vlogo na nekaterih najpomembnejših trgih, predvsem v Aziji. V Indoneziji je tako na prvem mestu že več kot pet desetletij (lanski tržni delež 46,7 odstotka), več kot 30 let so vodilni tudi v Tajvanu (približno 34 odstotkov trga), z rastjo prodajne mreže ter okrevanju lokalnega trga pa se je na prvo mesto zavihtel tudi na Novi Zelandiji (lani 19,7-odstotni tržni delež). Veliko rast prodaje Fuso beleži tudi v Evropi, kjer si je lani z največjo prodajo v zadnjih desetih letih odrezal 37,1 odstotka trga v segmentu lahkih gospodarskih vozil do deset ton.