Osebni podatki se bodo lahko uporabljali za politično oglaševanje le ob soglasju državljanov, predvideva načelni dogovor, ki so ga v ponedeljek zvečer dosegli v Bruslju.

Pogajalci Evropskega parlamenta in Sveta EU-ja, v katerem so zastopane države članice, so v ponedeljek pozno zvečer dosegli začasni dogovor o glavnih elementih nove uredbe o preglednosti in ciljanem političnem oglaševanju.

Nova uredba je bila pripravljena zaradi pomislekov glede nevarnosti, ki jih predstavljata manipulacija informacij in tuje vmešavanje v volitve. Njen namen je državljanom olajšati prepoznavanje političnih oglasov, razumeti, kdo stoji za njimi, in vedeti, ali so prejeli ciljano oglaševanje, da bodo lahko na ta način bolje sprejemali odločitve, so pojasnili pri Svetu.

Nova pravila bodo urejala politično oglaševanje, zlasti spletne oglase, hkrati pa bodo političnim akterjem zagotovila okvir za lažje oglaševanje po vsem EU-ju.

V skladu s tem bo uporaba osebnih podatkov za ciljano politično oglaševanje na spletu dovoljena le, če bodo državljani izrecno privolili v njihovo uporabo za politično oglaševanje.

Posebej občutljivih osebnih podatkov, kot so verska pripadnost ali podatki, ki razkrivajo etnično poreklo ter politična prepričanja, ne bo več dovoljeno uporabljati za politično oglaševanje.

Politično oglaševanje bo moralo biti jasno označeno. Po novih pravilih bodo državljani, oblasti in novinarji med drugim lažje pridobili podatke o tem, kdo financira oglas, kje ima sedež, o plačanem znesku in izvoru financiranja, so pojasnili pri Evropskem parlamentu.

Na zahtevo parlamenta bo Evropska komisija vzpostavila javno dostopno zbirko podatkov, v kateri bodo do sedem let shranjeni vsi spletni politični oglasi in z njimi povezane informacije.

Dogovor morata Evropski parlament in Svet zdaj še formalno potrditi, preden bodo nova pravila začela veljati.