Avto.info

Volkswagen passat variant

Največji in najbolj napreden passat je že pri nas!

Passat devete generacije bo le še karavan, ki z dolžinskim prirastkom zagotavlja prostornejšo potniško kabino in rekorden prtljažni prostor. Za začetek sta v ponudbi bencinski in dizelski stroj s 110 kW (150 KM).

Četrtek, 14. marec 2024

Prav zanimiv občutek se je bilo prvič usesti v popolnoma novo generacijo passata. V navalu novih imen in pristopov v zadnjem obdobju avtomobilizma, je stari znanec domač kot sveži babičini buhtlji, pa čeprav v novi podobi in samo kot karavan. Da ne bo pomote, tako naprednega in vsestranskega passata doslej še ni bilo!

Najprej k zunanjim meram, ki so se v primerjavi s predhodnikom povečale za dobrih 14 centimetrov. Tu je glavni »krivec« Škoda, ki je imela pri razvoju novega passata precejšnjo vlogo. Gre namreč za bližnjega sorodnika nove škode superb, kar pomeni, da je tudi nemški karavan podobnih mer. Natanko 4.917 milimetrov je dolg, kar je ob skoraj enaki višini ustvarilo pogoje za nekoliko bolj dinamično silhueto, ki pa ni pretirano ostrih potez, saj so oblikovalci iz Volfsburga vseeno bolj upoštevali zapovedi modelov s predznakom ID.

Tudi notranjost je mešanica poznanega in sodobnega, pri čemer je denimo volanski obroč posut z dobrimi starimi analognim gumbi, po drugi strani pa je prestavna ročica pospravljena za volan, osrednji multimedijski vmesnik pa v celoti digitaliziran in praktično brez fizičnih gumbov. Na srečo je brskanje po zaslonu preprosto, tako zaradi izboljšanega vmesnika četrte generacije kot zaradi velikosti zaslona, saj že osnovni meri 32,8 centimetra, pri bolje opremljenih izvedbah pa kar 38,1 centimetra.

Prav digitalizacija je poskrbela za preprosto zasnovo, ki nudi prijeten občutek zračnosti in prostora, seveda pa je slednje tudi zasluga dodatnih 50 milimetrov v medosju, ki so se v celoti prenesli v prostor za noge potnikov zadaj. Tudi prtljažnik je močno napredoval, saj po novem passat variant že v osnovi sprejme kar 690 litrov prtljage. Skoraj dva kubika, natančneje 1.920 litrov, pa znaša prostor ob podrtih naslonih zadnjih sedežev.

Prestavna ročica je lahko na prej omenjenem mestu zato, ker je po novem čisto vsak passat opremljen s samodejnim menjalnikom. Za začetek je pri nas na voljo le dvojec, ki bi mu lahko rekli »pohanc in pomfri«. Cenovno učinkovita motorja, ki suvereno opravita večino nalog, s katerimi se lahko sooči passat, sta turbobencinski 48-voltni blagi hibrid s prostornino 1,5 litra in dvolitrski turbodizel. Oba zmoreta 110 kilovatov (150 KM) in imata skorajda identične zmogljivosti. Kasneje, že aprila in maja, druge različice še kasneje, bo pogonska paleta lahko ugodila veliko bolj raznolikim okusom, saj bo na voljo več različic enakega turbodizelskega motorja z 90 ali 143 kW (122 ali 193 KM), prav tako pa bo za dve različici bogatejša ponudba bencinarjev. Dvolitrski TSI bo zmogel 150 ali 195 kW (204 ali 265 KM). Najzmogljivejši različici pri obeh pogonskih virih bosta na voljo tudi s štirikolesnim pogonom.

Vmesno pot med bencinsko ali dizelsko klasiko in novodobnim električnim pogonom bo še naprej ponujala priključnohibridna tehnologija. Namesto 1,4-litrskega bencinskega motorja bo po novem spredaj brnel za deciliter večji motor z Millerjevim ciklom delovanja, ki bo z električnim motorjem ponujal sistemsko moč 150 in 200 kW (204 in 272 KM). Nova, skoraj enkrat večja baterija s kapaciteto 19,7 kWh (25,7 bruto) po uradnih podatkih zagotavlja kar 100 kilometrov električnega dosega, kar je za marsikoga več kot dovolj za vse dnevne poti. Tudi pri polnjenju je bil storjen velik napredek, saj največja moč pretakanja energije v baterijo znaša kar 50 kW. Namesto 7-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko (DSG), priključnemu hibridu pripada menjalnik enake zasnove s prestavo manj.

Poleg napredne motorizacije in seveda sodobnih upravljalnih pripomočkov, je passat dobil še kup zanimivih tehnoloških poslastic. Med njimi izstopa parkirni pomočnik Park Assist Plus, ki si lahko v najboljši različici zapomni manever parkiranja (do 50 metrov poti) in ga nato prihodnjič ponovi brez voznika. Potem je tu aktivno podvozje DCC Pro, ki nastavitve za vsako kolo posebej vseskozi prilagaja na podlagi načina vožnje, voznih razmer in drugih parametrov. Posebnost sta dva ločena ventila, ki posebej uravnavata blaženje v času kompresije in ob odboju vzmeti.

Kot rečeno, sta pri nas za zdaj na voljo le dve motorni različici, vsaka s tremi paketi opreme. Osnovni bencinar z najskromnejšo opremo stane 35.814 evrov, turbodizel, ki je na voljo šele od opreme business dalje pa 41.981 evrov. Pri enaki opremi je razlika med bencinarjem in dizlom okoli štiri tisočake.

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.