Avtomobilsko industrijo je lani zaznamovalo pomanjkanje čipov in drugih avtomobilskih delov. Foto: EPA
Avtomobilsko industrijo je lani zaznamovalo pomanjkanje čipov in drugih avtomobilskih delov. Foto: EPA

Trgovinska zbornica Slovenije je še objavila, da se je število prvič registriranih lahkih gospodarskih vozil zmanjšalo za 26,3 odstotka na 7139. Med vsemi lani prodanimi vozili pa je bilo 9170 električnih.

Zmanjšana prodaja se je poznala tudi decembra, ko je bilo v Sloveniji prvič registriranih 2525 osebnih avtomobilov, kar je 1098 manj kot novembra in 18 manj kot decembra 2021. Število prvič registriranih lahkih gospodarskih vozil je decembra v primerjavi z novembrom upadlo za 140, v primerjavi z decembrom 2021 pa za 211.

V vrhu VW, Škoda in Renault, povečana prodaja električnih vozil

Največ osebnih avtomobilov je lani v Sloveniji prodal Volkswagen (7354), sledila sta Škoda (4575) in Renault (4031). Vsi trije skupaj obvladujejo malo manj kot 35 odstotkov slovenskega trga. Med posameznimi modeli so bili lani med slovenskimi kupci najbolj priljubljeni Škodina octavia (1405), Volkswagnov t-roc (1282) in Renaultov clio (1257).

Sorodna novica Skoraj 15 odstotkov manj prodanih novih vozil kot lani

Med lahkimi gospodarskimi vozili so prednjačile znamke Renault (1366), Ford (1250) in Volkswagen (960). Med modeli so prva tri mesta zasedli Fordov transit custom (693), Renaultov master (640) in Citroenov jumper (572).

Lani je bilo ob tem prodanih 9170 električnih vozil, kar je 958 več kot predlani. Kupci so lani najpogosteje povpraševali po Teslinem modelu Y (240), Škodinem enyaqu (201) in Volkswagnovemu ID.4 (188), med priključnimi hibridi pa po Mercedesovem razredu C (99), Hyundaijevem tucsonu (75) in Mitsubishijevem modelu eclipse cross (55).

V ZDA prodali več terenskih vozil in poltovornjakov kot osebnih avtomobilov

Prodaja vozil se je zmanjšala tudi v ZDA, kjer je prodaja upadla za osem odstotkov v primerjavi z letom 2020. Avtomobilski proizvajalci so prodali 13,9 milijona avtomobilov, kar je najmanj po letu 2011, ko so ZDA okrevale po recesiji.

Povpraševanje po novih vozilih v ZDA ostaja veliko. Foto: EPA
Povpraševanje po novih vozilih v ZDA ostaja veliko. Foto: EPA

K zmanjšanju prodaje je prispevala zmanjšana proizvodnja zaradi pomanjkanja računalniških čipov in drugih avtomobilskih delov. Analitiki pričakujejo, da se bo prodaja letos povečala za približno milijon, na okrog 14,8 milijona, saj povpraševanje ostaja veliko, še vedno pa bo daleč od običajnih 17 milijonov na leto pred pandemijo.

Prodaja športnih terencev in poltovornjakov je lani zavzela 77,3 odstotka celotne prodaje avtomobilov v ZDA, prodaja osebnih vozil pa 22,7 odstotka. Prodaja električnih vozil je lani dosegla več kot 807.000 vozil, kar je skoraj 65 odstotkov več kot leta 2021.

Na Otoku prodaja na 30-letnem dnu

V Združenem kraljestvu je prodaja avtomobilov padla na 30-letno dno, kar je prav tako posledica pomanjkanja avtomobilskih delov in težav v dobavnih verigah. Prodali so 1,61 milijona novih avtomobilov, kar je dva odstotka manj kot lani. Združenje avtomobilskih proizvajalcev računa, da bodo letos imeli 15-odstotno rast.

Kljub dvoodstotnemu padcu prodaje se je Združenemu kraljestvu po poročanju francoske tiskovne agencije AFP lani uspelo vrniti na drugo mesto največjih evropskih avtomobilskih trgov. Na prvem mestu ostaja Nemčija, na tretjem mestu pa je zdaj Francija, ki je v zadnjih letih z drugega mesta izpodrinila Združeno kraljestvo.

Kitajski avtomobilski trg še naprej v (rahlem) vzponu

Na Kitajskem so medtem zaznali manjšo rast avtomobilskega trga. Leta 2022 je bilo potrošnikom dostavljenih 20,7 milijona osebnih avtomobilov, kar je 1,8 odstotka več kot leto prej, kažejo prvi podatki kitajskega panožnega združenja China Passenger Car Association (PCA).

Kitajski trg je drugo leto zapored v rahlem vzponu. Foto: EPA
Kitajski trg je drugo leto zapored v rahlem vzponu. Foto: EPA

Gre za drugo zaporedno letno rast na najpomembnejšem avtomobilskem trgu na svetu po več letih upadanja, poroča nemška tiskovna agencija DPA. Očitno rast so zaznali decembra, ko se je število dobav strankam povečalo za 15 odstotkov v primerjavi z decembrom 2021, tako je bilo skupaj dobavljenih 2,43 milijona avtomobilov. V primerjavi z novembrom se je dobava vozil povečala za skoraj 50 odstotkov.

Novembra so kitajski avtomobilski trg še vedno bremenili strogi ukrepi za zajezitev epidemije covida-19 na Kitajskem. Peking je decembra nato bistveno zrahljal te omejitve. Prodaja avtomobilov se je ob koncu leta povečala tudi zato, ker so bile z novim letom ukinjene nekatere subvencije za do okolja prijaznejše avtomobile in davčne olajšave za modele z manjšo porabo goriva, še navaja DPA.