Test: Range Rover Sport P510e First Edition

Pol leta po premieri prestižnega velikana Range Roverja je na naše ceste zapeljal še njegov skoraj enajst centimetrov krajši, a nič manj glamurozni brat z oznako sport.

Nekoliko manjši od brata Range Roverja, a zato nič manj glamurozen.

 Foto: Peter Pirkovič
Nekoliko manjši od brata Range Roverja, a zato nič manj glamurozen.  Foto: Peter Pirkovič

Testni avto je gnal zmogljiv 510-konjski priključno-hibridni sklop. Angleški velikan je bil tako rekoč istočasno v razvojnih delavnicah kot brat z veliko daljšim stažem, Range Rover. Zgrajen je na platformi MLA Flex, ki že omogoča vgradnjo komponent za elektrificiran pogon (čez dve leti na trg pripelje povsem baterijsko gnani RR sport), hkrati pa si z bratom deli tudi vse tehnične rešitve in deloma tudi oblikovno zasnovo. A vendarle so pri različici sport oblikovalci poskrbeli za nekaj spremenjenih potez, v obliki tanjših LED žarometov in drugačnega zadka, prav tako so opazna dimenzijska odstopanja.

Sport je sicer krajši za 10,6 cm, za 5 cm je nižja tudi streha v zadnjem delu, razdalja med sprednjo in zadnjo osjo pa ostaja enaka in sicer 3 milimetre manj kot 3 metre. Oblikovalci so poskrbeli, da ima tudi ta velikan precej optimalno aerodinamiko, kar dokazuje z ugodnim količnikom zračnega upora - 0,29.

Tehnični podatki:

Dimenzije (D/Š/V): 4946 x 1990 x 1820 mm

Motor: 3-litrski V6 + elektromotor (skupno 375 kW moči)

Baterija: 31,8 kWh

Doseg po WLPT: 112 km

Teža: 2635 kg (suha teža)

Velikost prtljažnika: 575-1491 l

Cena z dodatki: 156.899 evrov

Skoraj na las enaka

V potniški kabini, ki je tako rekoč enaka večjemu Range Roverju, je prostora, udobja in napredne tehnologije v izobilju. Sprednja sedeža voznika in potnika razvajata v največji možni meri, saj ju lahko nastavljamo v 22 različnih smeri, obenem pa imata ta dva možnost hlajenja, ogrevanja in masaže. Veliko svetlobe v potniško kabino prinaša panoramska steklena streha, za vrhunsko koncertno ozvočenje skrbi kombinacija 29 zvočnikov (Meridian) z izhodno močjo 1430 vatov, medtem ko ima štiri področna klimatska naprava vgrajen poseben sistem za dodatno očiščevanje zunanjega zraka, ki priteka v potniško kabino. Druga vrsta, za razliko od brata Range Roverja, nima dveh ločenih sedežev, pač pa klasično klop, ki omogoča zelo udobno namestitev dveh potnikov oziroma še tretjega na vmesnem sredinskem grebenu, medtem ko prtljažni prostor z različnimi uporabnimi dodatki meri osnovnih 575 litrov.

Voznikov delovni prostor ima prepoznavno zasnovo, ki so jo Angleži vpeljali pri prvo rojenemu bratu. Dva zaslona predstavljata središče digitalizacije. Prvi, ki je v vlogi merilnikov, meri 13,7, tisti na sredinski konzoli pa 13,1 palca in velja za osrednje podatkovno vozlišče. Žal nima možnosti izbire slovenskega jezika. Poleg številnih sistemov, ki jih upravljamo, največjo dodano vrednost predstavljajo informacije v zvezi s štirikolesnim pogonom in nadzor okolice avtomobila, ki se vrši prek številnih zunanjih kamer. Potek vožnje tako lahko spremljamo v 3D projekciji z različnih zornih kotov, med najbolj uporabnimi pa je pogled skozi prozorni motorni pokrov, ko anglež zavije na brezpotja. Zelo uporaben pripomoček.

Voznikov delovni prostor ima prepoznavno zasnovo, ki so jo Angleži vpeljali pri prvorojenem bratu.

Ne glede na dimenzije je Range Rover sport na cesti izjemno suveren, svojo dominanco zagotovo pokaže tudi na terenu, kjer mu izdatno pomaga sistem za izbiro različnih programov vožnje terrain response. Velikan ima nenazadnje na voljo zaporo sredinskega in zadnjega diferenciala, stalni štirikolesni pogon, vklop reduktorja in nastavljivo zračno vzmetenje, ki omogoča, da je podvozje v najvišjem položaju od tal oddaljeno 27 centimetrov. V tovarni pravijo, da zmore prevoziti tudi premagovati manjše rečne struge ali podobno, kjer gladina vode ne bo višja od 90 centimetrov.

Na papirju nizka poraba

Prej omenjeno zračno vzmetenje med vožnjo na asfaltnih površinah prinaša zelo udobno zibanje in nagibanje karoserije v zavojih, zmožnost pomikanja zadnjega para koles (za največ 7,5 stopinje), med vožnjo in na mestu pa zelo očitno skrajšuje obračalni krog oziroma izboljšuje stabilnost avtomobila na zavitih cestah. Elektrifikacija je na vhodnih vratih tudi pri Land Roverju, zato sem v roke dobil RR Sporta s priključno hibridnim pogonom z oznako P510e. Torej, najzmogljivejšo verzijo med hibridi. V osnovi je vgrajen trilitrski bencinski šestvaljnik z 294 kilovati moči, dodatno pomoč pa nudi še električni motor s 105 kilovati, kar pomeni skupno 375 kilovatov ali 510 konjev moči.

Angleži so za potrebe električnega motorja v dno vozila vgradili baterijski zalogovnik z uporabno kapaciteto 31,2 kWh, kar je pri priključnih hibridih redkost. To je v praksi pomenilo okrog 80 kilometrov vožnje na elektriko do najvišje hitrosti 140 km/h ali izdatno pomoč pri nekoliko bolj dinamični vožnji. Ko se v pospeševanje vključita oba motorja, je odriv 2,8 tone težkega angleža zelo očiten in povsem na nivoju mogočnega V8 motorja s 560 konji. Z 71-litrsko posodo za gorivo in s polnimi baterijami, ki jih je mogoče polniti na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom (najvišja moč polnjenja je 50 kW) ali na domači polnilni postaji (vgrajen ima 7,4 kW polnilnik za izmenični tok), lahko z njim prevozimo okrog 600 kilometrov, kar je že spodoben potovalni podatek, če načrtujemo daljšo pot. Tovarniški podatek sicer navaja povprečno porabo 0,9 litra na 100 km, a to je le marketing. Na klasični cesti ob ustaljeni in umirjeni vožnji računalnik izračunava porabo med 6 in 8 litri, višje hitrosti na avtocestah prinašajo še kak liter dodatka, v kolikor pa se preizkuša njegove dinamične sposobnosti, povprečje naraste tudi na 15 litrov.

Cena testnega avtomobila, vključno z nekaj dodatne opreme, je postavljena na skoraj 158 tisoč evrov, s čimer se postavi ob bok bratu s 4,4-litrskim V8 motorjem s 530 konji, medtem ko je najzmogljivejši dizel cenejši za slabih 20 tisočakov.


Najbolj brano