Foto: Srdjan Živulović/BoBo
Foto: Srdjan Živulović/BoBo

Pivovarna Laško Union je januarja blagovni znamki pijač Sola in Zala prodala slovenski družbi Nika Bev, za katero stoji hrvaško podjetje Stanić Beverages. Skladno s pogodbo se bo konec novembra končala licenčna proizvodnja omenjenih brezalkoholnih pijač na ljubljanski lokaciji pivovarne. Pivovarna Laško Union bo sicer še naprej skrbela za njuno distribucijo v Sloveniji.

Odločitev o prodaji je vplivala tudi na zaposlene na področju oskrbne verige, ki so vezani na blagovni znamki Sola in Zala. Kot poudarjajo v pivovarni, so s tem povezana vprašanja obravnavali "z vso skrbnostjo in skladno s slovensko zakonodajo". Ob tem so pojasnili, da so zaradi zaustavitve proizvodnje vročili odpovedi delovnega razmerja 50 zaposlenim, na ljubljanski lokaciji Pivovarne Laško Union pa po koncu proizvodnje brezalkoholnih pijač ostaja zaposlenih okoli 170 delavcev.

Zaposlenim so, kot navajajo, skladno z njihovimi znanji in kompetencami ponudili druga delovna mesta v podjetju. Če niso sprejeli te možnosti, so skladno s kolektivno pogodbo podjetja prejeli odpravnino. "Vse odpravnine so bile izplačane povsem skladno z veljavnimi delovnimi predpisi in davčno zakonodajo ter s podjetniško kolektivno pogodbo, ki velja za Pivovarno Laško Union," so poudarili in dodali, da je podjetniška kolektivna pogodba na področju odpravnin ugodnejša za zaposlene kot zakon o delovnih razmerjih.

Glede na poročanje več medijev so odpuščeni delavci v petek dejali, da se počutijo opeharjene, saj jim je bila odpravnina nakazana kot plača, zaradi česar so morali plačati davek, medtem ko je odpravnina do višine desetih plač neobdavčena.

"Ljubljana bo tudi v prihodnje ostala zibelka in dom blagovne znamke Union"

Sorodna novica Pivovarna Laško Union prodala blagovni znamki brezalkoholnih pijač Sola in Zala

V pivovarni medtem pojasnjujejo, da so sodelovali tudi z Zavodom RS za zaposlovanje, in sicer so organizirali predstavitev osmih podjetij, ki so izrazila zanimanje za zaposlitev sodelavcev pivovarne. Podjetja so na dogodku v oktobru že opravila razgovore s potencialnimi kandidati. "Mesto Ljubljana je vedno bilo in bo tudi v prihodnje ostalo zibelka in dom blagovne znamke Union, zato bo pivovarna tudi v prihodnje prisotna na tej lokaciji," poudarjajo v pivovarni.

Kot so navedli, imajo pripravljen triletni investicijski program v skupni vrednosti več kot 30 milijonov evrov, pri čemer med drugim načrtujejo naložbo v veletrgovino Davidov hram in nadaljnje naložbe v Pivovarno Laško, "ki bo s tem postala ena večjih pivovarn Heinekena v regiji". V Ljubljani ostaja tudi sedež pivovarne.

Han: Žalosten sem, da sta podjetji, kot sta Union in Laško, postali polnilnici

Na dogajanje se je odzval tudi minister za gospodarstvo Matjaž Han, ki je novinarjem v DZ-ju dejal, da gre za sistem dela velikih korporacij, ki znižujejo stroške dela. "Sem pa žalosten, da je prišlo do tega, da sta taki podjetji, kot sta Union in Laško, postali polnilnici. Kot socialnemu demokratu mi ni vseeno, da ljudje izgubljajo službe v takih podjetjih, ki imajo zelo dobre rezultate," je povedal.

V Ljubljani se zaključuje proizvodnja pijač Zala in Sola