Zasebnost

Kako je 17-letni dijak razvil blagovno znamko knjig Luka bere

Jon Kanjir in Ana Košir sta še v srednji šoli stopila v industrijo vzgojnih pripomočkov za spoznavanje otroškega sveta
7 min
Bruseljska napoved: slovenski BDP bo letos zrasel za 2,3 odstotka, inflacija bo 7,2-odstotna 1
41 min
Večina upravnih enot stavka do preklica, a dokumente in druge storitve vam morajo vseeno zagotoviti - objavljamo seznam 1
51 min
SIJ uradno: ruski lastnik ne prodaja podjetja
1 ura
Slovenski BDP je v prvem četrtletju medletno zrasel za 1,8 odstotka, četrtletno je stagniral
2 uri
Advance Capital v prvi prevzem: kupil je največjega proizvajalca solarnih panelov v jugovzhodni Evropi
3 ure
Salus v prvem četrtletju: prihodki in dobiček gor
3 ure
Kaj morate vedeti o dedovanju (PRO)
4 ure
Je vredno pri optimizaciji stroška elektrike pogledati tudi načrtovanje proizvodnje? (Oglas)
6 ur
Nemčija napoveduje milijardna vlaganja v kolesarsko infrastrukturo, kje pa smo v Sloveniji? 6
7 ur
Kako bodo v ljubljanski Energetiki zagnali proizvodnjo vodika 12
9 ur
Objavljamo seznam projektov gradnje javnih najemnih stanovanj po vsej Sloveniji
9 ur
Minister Maljevac do leta 2026 napoveduje gradnjo pet tisoč stanovanj, trenutno kaže na slabih 1.500 1
15 ur
V Avstriji in Češki smo preizkusili številko ena med evropskimi karavani 1
16 ur
Najbolj brani članki danes
17 ur
Simon Anko, BS: Digitalni evro ne bo ukinil gotovine
17 ur
Kaj trenutno delajo v največjih bankah pri nas: jih kaj skrbi?
18 ur
Kibernetska varnost: stoodstotne ni, potrebni so dobri sistemi za hitro zaznavanje napadov
18 ur
Od konca maja bo prijava v portal SPOT mogoča le prek SI-PASS
18 ur
Igre bodo. Bo tudi kaj kruha? 1
19 ur
Trije primeri: Kaj s presežki denarja počnejo slovenska podjetja? 4
23.08.2022 11:13
Dopolnjeno: 23.08.2022 12:00
Čas branja: 4 min
Kako je 17-letni dijak razvil blagovno znamko knjig Luka bere
Ana Košir in Jon Kanjir s slikanicami Luka bere pomagata staršem in vzgojiteljem otrokom razložiti določene situacije. Foto: Osebni arhiv

Koronsko obdobje je bila velika preizkušnja za otroke in starše. Zaprti med štiri stene so starši opravljali delo in hkrati poskušali čim bolj kakovostno preživljati čas s svojci, posebno otroki. In ker ti pri odkrivanju sveta velikokrat naletijo na situacije in tematike, ki jim jih še odrasli težko pojasnijo, se je tedaj 17-letni Jon Kanjir odločil pripraviti knjižice, ki bi jim bile v oporo. In tako so začele nastajati slikanice pod blagovno znamko Luka bere.

Jon, ki ga že leta vleče v podjetništvo, je kot dijak četrtega letnika predšolske vzgoje na Gimnaziji Celje Center pri pripravi knjižice z naslovom Tudi Luka nosi masko uporabil vsa svoja znanja in izkušnje, ki jih je pridobil med šolo in prakso.

Prvenec: Tudi Luka nosi masko

»Med delom z otroki sem opazil veliko strahu in nerazumevanja, saj je radovednim otrokom določene stvari velikokrat težko razložiti. Dodatna ovira so bile maske. Zato sem se odločil napisati zgodbo, saj s knjigo res lahko dosežem čim širši krog ljudi,« je opisal jesen 2020 Jon Kanjir.

Kljub družbenemu krču, ki je veljal zaradi zaprtja številnih dejavnosti, je poskrbel za pripravo in tisk knjige, za katero je ilustracije prispevala Maja Črešnik, po digitalni poti in tudi knjiga, ki jo je izdal v nakladi 500 izvodov, se je decembra tega leta začela uspešno prodajati po spletu in je v nekaj tednih pošla.

Kako premagati žalost

Kanjirjev glavni junak je tudi v drugi knjižici zvedavi fantič Luka, ki odkriva svet in pojasnjuje okoliščine, v katerih se znajde. V knjižici, ki jo je naslovil Luka premaga žalost, je obravnaval izgubo psa. »Preden sem se lotil pisanja, sem se o temi smrti dodatno izobraževal. Knjižica otroku pomaga pri razumevanju čustev ob izgubi hišnega ljubljenčka,« pojasnjuje Kanjir.

Pri nastajanju tretje slikanice Luka govori resnico pa je k sodelovanju povabil vrstnico, gimnazijko Ano Košir. Omenjeno delo je njen avtorski prvenec. »Kot prostovoljna animatorka se pri delu z otroki srečuje s pomenom vrednot v našem življenju. S slikanico Luka govori resnico želi, da bi Luka in Oskar otrokom približala pomembnost priznanja resnice, četudi je ob tem čutiti strah,« je pojasnil Jon Kanjir.

Odgovorno, pristno, poučno

Čeprav so slikanice, ki so jih natisnili v tisoč izvodih vsako, sproščujoče branje, vsebujejo vzgojne momente. Ker so napisane z velikimi tiskanimi črkami, so primerne za prvo samostojno branje. Gre za učenje ob zabavi, ki pa je iskreno, saj otrok skozi zgodbo spremlja doživljanje Lukovih čustev.

Branje teh knjig je tudi odgovorno, saj se otrok sooči s pomembnimi življenjskimi situacijami. Pristno, saj Luka z otroško pristnostjo izraža svoja čustva, hkrati pa tudi poučno, ker simpatične zgodbe pomagajo otrokom odzivati se na vsakdanje situacije.

Večina prodaje obeh knjižic je bila prek spleta, zdaj v »drugem krogu prodaje« nagovarjajo tudi podjetja in druge ustanove. Kanjir predvideva, da bosta šli obe knjižici kmalu v ponatis. »Glede na to, da je povprečje izvodov knjig slovenskih avtorjev 350 izvodov, sem zelo zadovoljen.«

Jon Kanjir, 19-letni podjetnik

Tako Jon kot Ana sta že maturirala. Jon, ki pravi, da ga zanima veliko področij, bo še naprej razvijal svojo podjetniško žilico, saj se je vpisal na študij ekonomije, ki ga bo opravljal v Ljubljani, pri 19 letih pa je že odprl svoje podjetje.

»S študijem menedžmenta lahko nadgradim v srednji šoli pridobljena znanja. Sicer pa po mojih izkušnjah podjetništvo še vedno ni priznano kot dobro, se pa izboljšuje. Številni podjetniki in ambasadorji podjetništvo predstavljajo mladim kot nekaj dobrega. In na naši šoli je priložnosti za razcvet vsakega posameznika ogromno,« je prav posebej poudaril Kanjir.

Pomembna podpora ravnatelja

Na Gimnaziji Celje Center imajo med 72 različnimi obšolskimi dejavnostmi tudi podjetništvo, pri čemer je prav posebej pohvalil ravnatelja Gregorja Delejo, ki je glavni podpornik razvoja dijakovih talentov.

»Bil je ključen za to, da je Luka bere ugledal luč sveta in da sem tukaj, kjer sem. Moja prva obveznost je bila vsekakor učenje. Tisk je najprej pokrilo društvo, ki je poskrbelo tudi za administracijo, a smo s prodajo lahko hitro povrnili vloženi denar,« je hvaležen in zadovoljen Jon Kanjir.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
TOP Gradbeništvo
TOP Gradbeništvo Cement - ali lokalna ali pa draga zgodba

Izšla je majska številka revije Gradbeništvo. Brezplačno si prenesite PDF-različico.

FINANCE
Ženske, ki nimajo otrok, postanejo bogatejše od moških
Finance
Bloomberg Ženske, ki nimajo otrok, postanejo bogatejše od moških 10

»Rada potujem. Poberem stvari in odidem, kadar hočem. Raje obžalujem, da nimam otrok, kot da bi obžalovala, da jih imam.«

FINANCE
Kako namerava Hopalai z e-bralnikom kobi osvojiti ameriški trg
Finance
Jana Petkovšek Štakul Kako namerava Hopalai z e-bralnikom kobi osvojiti ameriški trg

Startup iz Šempetra pri Gorici se pripravlja na prijavo v inkubator Y Combinator v Silicijevi dolini in na polmilijonsko investicijo 

FINANCE
Vabilo k posredovanju ponudb za odkup terjatev
OGLAS
Finance
Javna objava
Finance PR Vabilo k posredovanju ponudb za odkup terjatev (OGLAS)
FINANCE
Zakaj naši učitelji ne uporabljajo inovativnih oblik poučevanja?
Finance
Jana Petkovšek Štakul Zakaj naši učitelji ne uporabljajo inovativnih oblik poučevanja? 5

Tudi strah pred neznanim je med ovirami, da dijakom učitelji znanja ne predajajo na njim najbolj primeren način

FINANCE
Manager
(Intervju) Skoraj vsi naši dijaki imajo delodajalca že v prvem letniku šolanja
Manager
ManagerGorazd Suhadolnik (Intervju) Skoraj vsi naši dijaki imajo delodajalca že v prvem letniku šolanja 7

Partnerski odnos med šolo in podjetji je bistven, povezovanje v izobraževanju kot skupnem projektu pa je prihodnost šolstva, pravi Martin Pivk, direktor Šolskega centra Škofja Loka, kjer redno sodelujejo z več kot 400 podjetji in obrtniki, vsako leto pa zagotovijo praktično usposabljanje več kot tisoč dijakom in študentom.

FINANCE
Kdo je profesor, ki se za motivacijo dijakom obleče v najbolj znanega pokemona
Finance
Jana Petkovšek Štakul Kdo je profesor, ki se za motivacijo dijakom obleče v najbolj znanega pokemona 1

Odkrivamo, kako povezuje znanje in gospodarstvo ter dijake STPŠ Trbovlje pripravlja na življenje doc. dr. Uroš Ocepek

FINANCE
Zakaj trajnostne prakse postajajo ključnega pomena za investitorje?
OGLAS
Finance
Finance PR Zakaj trajnostne prakse postajajo ključnega pomena za investitorje? (OGLAS)

V današnjem svetu, kjer se finančne možnosti širijo in dostopnost informacij nenehno raste, je investiranje postalo privlačna pot za marsikoga, ki si želi plemenititi svoje prihranke. Kljub temu pa se soočamo s pomembnim vprašanjem: kako izbrati prava podjetja, v katera je smiselno vlagati in s tem doseči čim višje donose? Odgovor se skriva v trajnostnih načelih podjetij.