Rabljena vozila
Začetek konca prevrtavanja kilometrov? Volkswagen in Audi z novo tehnologijo vedno bolj uspešna pri ...
... preprečevanju prirejanja števila prevoženih kilometrov.
Petek, 16. september 2022
Kljub uredbi Evropske komisije iz leta 2017, ki potrošnike ščiti pred manipulacijo števca kilometrov, raziskave nemškega avtomobilskega kluba (ADAC) dokazujejo, da je s kilometrino novih avtomobilov še vedno mogoče (zlahka) manipulirati. Dve nemški znamki avtomobilov trdita, da imata rešitev.
"Pomladitev avtomobila" z zmanjšanjem števila prevoženih kilometrov je danes rutina in je marsikje na voljo že od 50 evrov. Nemška policija domneva, da ima vsak tretji rabljen avtomobil, prodan v Nemčiji, lažen števec prevoženih kilometrov. Na ta način goljufi vrednost vozil v povprečju povečajo za 3.000 evrov, s čimer zavajajo kupce ali lizing hiše. Skupna škoda je v Nemčiji ocenjena na približno 6 milijard evrov na leto.
Uredba EU 2017/1151 formalno določa, da je treba sistemsko voditi število prevoženih kilometrov v avtomobilu. Direktiva se od septembra 2017 uporablja za nove modele, od septembra 2018 pa za vse nove avtomobile. Še vedno pa manjka konkreten podatek, kako naj bi ta zaščita izgledala in kateri (nevtralni) organ naj jo preveri. Rezultat vsega tega je, da se goljufanje nadaljuje, a ne pri vseh avtomobilih.
Strokovnjaki nemškega ADAC-a so namreč opazili, da to ne velja več za audi A3 (od leta 2020) in VW golf 8 (od konca leta 2019). Ti modeli naj bi bili bolje zaščiteni pred goljufijami glede prirejanja prevoženih kilometrov kot številni drugi konkurenti. Razlog so novi računalniški čipi s HSM (Hardware Secure Module), ki se uporabljajo za varovanje podatka o prevoženih kilometrih.
Volkswagen napoveduje tudi nove ukrepe za preprečevanje prirejanja števca kilometrov.