To je največja in baterijsko gnana Kia

Pred nekaj dnevi smo na kratko pobliže spoznali novo sedemsedežno Kio EV9, ki jo poganja električni pogonski sklop, cenovno pa je ta postavljena precej visoko. Temu primeren je tudi prodajni načrt, ki obsega prodajo desetih primerkov v letošnjem letu.

Po modelu EV6 se zdaj slovenskim kupcem predstavlja še veliki EV9, ki meri več kot pet metrov, ima skoraj 100 kWh baterijo in serijsko sedem sedežev. Foto: Peter Pirkovič
Po modelu EV6 se zdaj slovenskim kupcem predstavlja še veliki EV9, ki meri več kot pet metrov, ima skoraj 100 kWh baterijo in serijsko sedem sedežev. Foto: Peter Pirkovič

Elektrika pri tej korejski znamki predstavlja izjemno majhen delež prodaje, kar se že v prihodnjem letu utegne spremeniti, saj k nam pripeljejo cenovno ugodnejši električni modeli EV3, EV4 in EV5. Prednost predstavlja tudi odločitev, da bodo del proizvodnje električarjev v kratkem preselili iz Južne Koreje v slovaško Žilino. Tokrat smo pobliže spoznali največjega brata z oznako EV9, ki bo pri nas letos našel morda 10 kupcev. Gre za posebneža v celotni ponudbi, saj ta izstopa zaradi svojih dimenzij, oblike in nenazadnje tudi cene. V dolžino meri natanko 5,01 metra, širok je 1,98 metra, visok 1,75 metra, medtem ko medosna razdalja znaša zajetnih 3,1 metra. Potopne zunanje kljuke omogočajo dostop do prostorne potniške kabine, kjer bodo še najbolj uživali prav potniki v drugi vrsti. Omeniti velja, da je konfiguracija s sedmimi sedeži v serijski ponudbi, dodatno pa si lahko kupec omisli šestsedežno verzijo z dvema (vrtljivima za 180 stopinj) sedežema v drugi vrsti. Po velikosti ne razočara niti prtljažnik, ki v osnovi meri 828 litrov.

Veliko prostora in udobja

Potniška kabina glede na premijski značaj celotnega avtomobila prinaša izbor kakovostnih materialov, dobro končno izdelavo in zvočno izolacijo ter jasno napredno digitalizirano upravljanje. Za slednje osnovo predstavlja dolg prikazovalnik, ki združuje dva 12,3-palčna zaslona in manjši 5,3-palčni zaslon za upravljanje klimatske naprave. K digitalizaciji upravljanja štejemo še napreden zaslon za projekcijo podatkov na sprednjo šipo, brezžično povezovanje s pametnimi telefoni, komunikacijo z avtomobilom na daljavo preko mobilne aplikacije in telefon v vlogi digitalnega ključa. Tudi vse posodobitve sistemov potekajo na daljavo. EV9 je pri dražji GT Line različici serijsko opremljen s pomično panoramsko stekleno streho, na voljo so še digitalna vzvratna ogledala in ozvočenje Meridian s 14 zvočniki. Razvojniki so pri EV9 ohranili določen delež fizičnih gumbov, obenem pa so uredili tudi tako imenovane skrite gumbe, ki postanejo aktivni šele ob zagonu vozila. Gumb za zagon, ki je rahlo skrit, ima mesto na obvolanski ročici, s katero upravljamo delovanje pogona.

Gre za posebneža v celotni ponudbi, saj izstopa zaradi svojih dimenzij, oblike in nenazadnje tudi cene.

Dvo ali štirikolesni pogon

Ker je avtomobil izdelan na koncernski platformi e-GMP, je ta dobil zmogljiv baterijski zalogovnik (99,8 kWh) in 800-voltno polnilno arhitekturo. Ta mu omogoča zelo hitro polnjenje (v idealnih razmerah okrog 250 kW), kar pomeni, da se ta iz 10 na 80 odstotkov napolni v 24 minutah. Obenem je ta opremljen tudi s tehnologijo, ki omogoča, da avto lahko oddaja elektriko za zunanje naprave. Denimo, nanj je možno priključili kavni avtomat. Napolnjene baterije pomenijo, da bo doseg avtomobila po protokolu WLPT znaša 563 oziroma 512 kilometrov. Manj kilometrov bo prevozila različica s štirikolesnim pogonom (2 elektromotorja z 282 kW moči), več pa tista z motorjem zgolj na zadnji osi, ki razvija največ 149,5 kW moči. EV9 je zelo bogato opremljen z varnostnimi sistemi in asistencami. Na voljo je denimo asistent za preprečevanje trčenja med vzvratno vožnjo, pa opozorilo na parkirno razdaljo, uporabni so tudi pomočnik za preprečevanje trka pri parkiranju, sistem za nadzor mrtvega kota in asistenca za preprečevanje trka v mrtvem kotu, na seznam varnostne opreme pa so Korejci uvrstili tudi asistenčni sistem druge generacije za preprečevanje naleta s funkcijo zavijanja. Kot so nam povedali pri zastopniku, je nekaj avtomobilov že na zalogi v Sloveniji, za vsa ostala naročila pa velja od 4 do 6 mesečna čakalna doba. Cena za električnega velikana z vključenim popustom znaša 84 oziroma 90 tisoč evrov.


Najbolj brano