Popotnica članov komisije udeležencem razpisa Naj živilci 2022

Kipca sta odšla v Mursko Soboto, posebno priznanje v Jesenice na Dolenjskem!
Podporniki obveščajo
AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Kmetje in živilci tokrat brez svoje ministrice
Agrobiznis
Podporniki obveščajoJana Petkovšek Štakul Kmetje in živilci tokrat brez svoje ministrice

Ta petek bodo o inovativnosti in trajnostni preobrazbi na konferenci razpravljali predstavniki kmetijskih in živilskih podjetij vzhodne kohezijske regije.

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
V ponedeljek se začne kampanja vnosa zbirnih vlog za kmetijske subvencije
Agrobiznis
Podporniki obveščajoRedakcija Agrobiznisa V ponedeljek se začne kampanja vnosa zbirnih vlog za kmetijske subvencije

Nosilci kmetijskih gospodarstev morajo vloge oddati do 10. julija elektronsko, pri tem pa jim lahko pomagajo v Javni službi kmetijskega svetovanja.

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Jutri o trajnosti in inovacijah v agroživilskem sistemu
Agrobiznis
Podporniki obveščajoRedakcija Agrobiznisa Jutri o trajnosti in inovacijah v agroživilskem sistemu

GZS - Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij v sodelovanju z regionalnimi gospodarskimi zbornicami pripravlja regijsko konferenco zahodne kohezijske regije

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Velika noč se bliža, domače dobrote vas čakajo v Mercatorju
Agrobiznis
Podporniki obveščajoPodpornik projekta Velika noč se bliža, domače dobrote vas čakajo v Mercatorju

Velike noči ni brez prazničnih dobrot – pirhov, šunke, hrena in potice

09.06.2022 11:00
Dopolnjeno: 09.06.2022 15:00
Čas branja: 3 min
Popotnica članov komisije udeležencem razpisa Naj živilci 2022
Člani komisije po izboru zmagovalcev (z leve proti desni): Peter Wostner, Jana Kolenc Muženič, Darja Majkovič, Srečko Korber Foto: Aleksandra Horvat

Člani komisije za projekt Agrobiznisa Časnika Finance v sestavi Peter Wostner, Darja Majkovič, Jana Kolenc Muženič in Srečko Korber je ocenjevala 12 podjetij v naslednjih vsebinskih sklopih: ekonomski kazalniki podjetja, razvojna in prodajna strategija, tekoče investicije in načrti vlaganj v obdobju do leta 2024, trajnostni razvoj z vidika okolja, družbe in ekonomije. Na končno oceno je vplival tudi prvi vtis o podjetju na podlagi novinarske zgodbe, ki je nastala na podlagi podatkov iz oddanih vprašalnikov in pogovora s predstavniki vodstev sodelujočih podjetij. Komisija je podelila posebno priznanje za globalno ambiciozno poslovno strategijo podjetju Narayan iz Jesenic na Dolenjskem. V kategoriji mikro in malih podjetij je kipec za Naj živilsko podjetje 2022 pripadel podjetju Kodila, v kategoriji srednjih in velikih podjetij pa so bile izbrane Pomurske mlekarne. Oba kipca sta torej odšla v Mursko Soboto.

Člani komisije so vsem sodelujočim namenili nekaj zaključnih misli z osrednjim sporočilom, da so na svojevrsten način prav vsi sodelujoči na razpisu zmagovalci. Pa vendar je na koncu odtehtal odstotek več pri izbranih.

Vsi ste zmagovalci. Namig: še več vlaganja v znanje!

Vseh 12 podjetij kaže vitalnost, saj iščejo nove poti in primerjalne prednosti ter ustvarjajo inovativne produkte, kar daje ob koncu razpisa resnično optimističen vtis. Primeri dobrega sodelovanja z drugimi podjetji v lokalnih okoljih in širšem ekosistemu so spodbudni, saj bo takšna naravnanost v trenutnem svetu vse bolj pomembna. Priporočal bi še več ambicioznosti in poguma pri obravnavi kupcev. Prav tako nam naložbe omogočajo, da se ne ustavimo le pri lokalni zgodbi, ampak se spustimo na globalni trg. Pogrešal sem več odprtosti pri vlaganju v znanje in sodelovanje z ustanovami znanja.

Ste glasniki sprememb. Namig: še več drznosti!

Pomanjkanje kadrov v živilskem sektorju zaznavam kot potencialno težavo. Aktivno in dolgoročno sodelovanje z okoljem je tako nujnost za podjetja, ki iščejo sodelavce. Raziskave in razvoj so naslednji segment, kjer skupaj z malo več drznosti še vidim prostor za izboljšave. Spodbudno se mi zdi, ker je razbrati, da sodelujoča podjetja gradijo na verigah od pridelave do trgovine in se tudi zavedajo, da je treba te odnose še krepiti. Meni je bilo prijetno prebirati te zgodbe, saj kažejo na razvojno naravnanost in dejstvo, da so vsa prijavljena podjetja svojevrsten glasnik sprememb v živilski panogi.

Vsi iščejo svoj prostor pod soncem. Namig: tveganje kot stalnica!

Tudi živilska panoga seveda ni enoznačna. Vsaka dejavnost pa ima neke specifične izzive, kar je bilo razbrati v tokratnem razpisu. Kar se mi zdi spodbudno, je to, da vidim, da vsi ne glede na velikost iščejo svoj prostor pod soncem, kar pomeni, da vlagajo v nove izdelke, bodisi z izboljšavami v okusu bodisi z iskanjem povsem novih tržnih niš. Zaznati je angažiranost in ob takšni naravnanosti živilcev je odveč skrb, da bi bili zaradi neprijaznih razmer v svetu lačni. Priporočil pa bi pozornost glede različnih poslovnih tveganj.

Opravili ste dobro delo v težkih časih. Namig: zagrizite v trajnost!

Pri vseh podjetjih sem zaznala njihovo skrb ne le za izdelke, tudi usmerjenost v inovacije v želji, da prisluhnejo spremenjenim potrebam kupcev. Tudi vpetost v okolje, tako z vidika kulture, tradicije kot posluha za sobivanje s turizmom, je opaziti. Želela pa bi poudariti, da se bodo morala vsa podjetja ne glede na velikost zavedati, da bo trajnost diktirala preživetje. Ne gre le za pridobivanje certifikatov, ampak za odgovor na vprašanje, kje smo z vidika okolja, vpetosti v družbo in ekonomskih posledic poslovanja ta hip ter kam želimo priti in kako.

Podrobnejše reference članov strokovne komisije si lahko preberete na portalu Agrobiznis v rubriki Projekt Najboljše živilsko podjetje 2022.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Nasveti o financiranju razvoja kmetije in refinanciranju posojil

Tudi o tem bomo v petek, 12. aprila, govorili na Svetovalnici za kmete in vas vabimo na ta posvet.

AGROBIZ
Novice
Nemčija: 250 tisoč evrov za hektar njive
Agrobiznis
NovicePetra Šubic Nemčija: 250 tisoč evrov za hektar njive 5

Toliko bi plačal Intel, ki bo zgradil tovarni računalniških čipov in procesorjev

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Tako Gruntek raste z dostavo zelenjave od njive do mize
Agrobiznis
Agro PodjetnikPetra Šubic Tako Gruntek raste z dostavo zelenjave od njive do mize

Hrvaški startup že oskrbuje dva tisoč družin z zelenjavo v hrvaških mestih, prihodnje leto pa napovedujejo širitev na Dunaj in morda k nam.

AGROBIZ
Novice
Nove farme piščancev na Hrvaškem z ukrajinskim denarjem
Agrobiznis
NovicePetra Šubic Nove farme piščancev na Hrvaškem z ukrajinskim denarjem

Tri piščančje farme napoveduje Jurij Kosiuk, lastnik Perutnine Ptuj, 700-milijonski projekt pa napoveduje Andrej Matiukha, ki ima na Hrvaškem športne stavnice FavBet in igralnice

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Zakaj se splača pridelovati gensko nespremenjeno sojo
Agrobiznis
Agrobiznis
Agro PodjetnikPetra Šubic Zakaj se splača pridelovati gensko nespremenjeno sojo

Letos jo bodo člani zadruge Kooperativa Kristal zasejali na dobrih 300 hektarjih; pozneje bi radi postavili svoj silos in celo pražarno soje.

AGROBIZ
Agro HI-tech
Z akvaponiko pridelamo desetkrat več zelenjave kot v zemlji
Agrobiznis
Agro HI-techPetra Šubic Z akvaponiko pridelamo desetkrat več zelenjave kot v zemlji 1

Ta tehnologija, s katero hkrati gojimo ribe in zelenjavo, je primerna za urbana območja, ob ribogojnicah in kot zanimivost na turističnih kmetijah.

AGROBIZ
Nasveti
Kaj bančnica svetuje kmetom, ki so pred večjo naložbo
Agrobiznis
NasvetiUredništvo Agrobiznisa Kaj bančnica svetuje kmetom, ki so pred večjo naložbo

Nataša Zemljič Pangerc, NLB: »Pogoje in stroške posojila preverite v več bankah in hkrati poglejte, kako vas lahko banka podpre, če bi med vračanjem posojila zašli v težave.«

AGROBIZ
Agro HI-tech
GlobalData: leta 2030 bo industrija kmetijske robotike vredna več kot 202 milijardi evrov
Agrobiznis
ROBOTIKA
Agro HI-techPetra Šubic GlobalData: leta 2030 bo industrija kmetijske robotike vredna več kot 202 milijardi evrov

Leta 2022 je bila vredna "le" 58 milijard evrov, a se hitro razvija

AGROBIZ
Agro HI-tech
Devet startupov, ki zmanjšujejo odvisnost od plastike
Agrobiznis
Agro HI-techPetra Šubic Devet startupov, ki zmanjšujejo odvisnost od plastike

Razvijajo postopke recikliranja, biološko razgradljive materiale in trajnostne proizvodne tehnike, s katerimi zmanjšujemo onesnaževanje s plastiko