Novi cestni režim v Bologni se zgleduje po režimih v večjih evropskih mestih. Foto: Pixabay
Novi cestni režim v Bologni se zgleduje po režimih v večjih evropskih mestih. Foto: Pixabay

V Bologni so na prvi dan omejitve hitrosti vožnje na 30 km/h ulice zastale, a župan Matteo Lepore pravi, da se je večina že prilagodila spremembam, saj je bilo prvi dan izdanih le sedem kazni.

Bologna je prvo večje mesto v Italiji, ki je sprejelo omejitev hitrosti na cestah v mestu. Župan je pred tem že prepovedal promet pred bolonjsko zgodovinsko znamenitostjo Garisenda, kjer testirajo zemljišče zaradi bojazni, da se srednjeveška stolpa preveč nagibata.

Taksisti so zagrozili, da bodo zaradi upočasnitve prometa zvišali cene prevozov. Zaskrbljeni so tudi vozniki avtobusov, saj bodo zaradi omejitve morali spremeniti urnike, zaradi nenehnega pogledovanja na merilnik hitrosti namesto na cesto pa se lahko tudi poveča število nesreč.

Guardian poroča, da vozniki napovedujejo večji protest pred mestno hišo, medtem ko županova desna opozicija razmišlja o referendumu.

"Ljudje v Bologni so jezni," je dejal eden od organizatorjev protesta Andrea Spettoli, ki je bil zasut s klici someščanov. "Ne gre samo za kazni za prehitro vožnjo, saj ukrep spreminja naša življenja. Številni zaradi novih ukrepov zamujajo v službo ali otrok ne morejo pravočasno odpeljati v šolo," je poudaril in za konec meseca napovedal nov protest.

Omejitve zaradi varnosti v prometu

V Bologni so imeli lani 28 smrtnih žrtev v prometu in 22 leta 2022. Mestne oblasti si že dlje časa prizadevajo znižati število smrtnih žrtev v prometu, zato so julija lani uvedle omejitev hitrosti vožnje na 30 kilometrov na uro.

Župan Matteo Lepore je takrat opozoril, da so prometne nesreče glavni vzrok smrti v Italiji med mlajšimi od 50 let, 73 odstotkov teh nesreč pa se zgodi v mestih. Policija od julija dalje pogosteje patruljira po mestnih ulicah, zlasti v bližini šol in bolnišnic, prvo kazen za prekoračitev hitrosti pa je izrekla v torek.

Na odločitev mestnih oblasti se je danes vnovič odzvalo tudi italijansko ministrstvo za promet, ki ga vodi podpredsednik vlade Matteo Salvini. Opozorilo je, da odločitev ni bila razumna, saj bo v prometu povzročila več škode kot koristi. Ministrstvo želi začeti pogovore z mestnim svetom, da bi poiskali alternativne rešitve za zmanjšanje števila žrtev v prometu.

Podporniki omejitve trdijo, da se bodo vozniki tako kot v drugih mestih sčasoma privadili in da bo učinki spremembe vidni čez nekaj časa. "Kakšna naj bo cena za povečano varnost, manj prometa, hrupa in onesnaževanja?" so se vprašali člani kampanje Bologna30, ene od pobudnic ukrepov.