Projekt digitalizacije filma Nasvidenje v naslednji vojni so začeli februarja letos na pobudo direktorice Kinoteke Ženje Leiler Kos, in sicer iz programskih sredstev, ki so ostala zaradi korone neporabljena. Foto: Cankarjev dom
Projekt digitalizacije filma Nasvidenje v naslednji vojni so začeli februarja letos na pobudo direktorice Kinoteke Ženje Leiler Kos, in sicer iz programskih sredstev, ki so ostala zaradi korone neporabljena. Foto: Cankarjev dom

V Cankarjevem domu bo nocoj premierno zaživela digitalno restavrirana različica filmske klasike Nasvidenje v naslednji vojni (1980), ki jo je po predlogi romana Menuet za kitaro Vitomila Zupana režiral Živojin Pavlović. Pred projekcijo bodo predstavili zbornik o slovenski kinematografiji Zmeraj znova, ki je izšel v počastitev 30. obletnice slovenske osamosvojitve.

Podrobneje je o temi filmskega restavriranja spregovoril strokovnjak Bojan Mastilović: "Stari hiti se vračajo. In ljudje jih imajo radi."

Med najpomembnejšimi dejavnostmi Slovenske kinoteke je skrb za to, da lahko filmska umetnost kljubuje času. Zato so še posebej ponosni, da jim je v sodelovanju s Slovenskim filmskim arhivom pri Arhivu RS in Slovenskim filmskim centrom uspelo digitalno restavrirati film Nasvidenje v naslednji vojni.

Nasvidenje v naslednji vojni je zgodba o nekdaj smrtnih sovražnikih, katerih poti se spet križata na počitnicah v Španiji: slovenski partizan Berk in nemški vojak Bitter. "V njunih dialogih oživijo spomini na krut in absurdov poln vojni čas, pogovori se prepletajo z živimi podobami spominov na ljudi in dogodke, na čas, poln poguma in oropan strahu," so povzeli v Kinoteki.

Metod Pevec je restavratorski ekipi že v začetku podal pomembno smernico, da ima film razdeljeno pripoved – en del se namreč dogaja v sodobnem času v Španiji, drugi del pa se navezuje na spomin na vojni čas.
Metod Pevec je restavratorski ekipi že v začetku podal pomembno smernico, da ima film razdeljeno pripoved – en del se namreč dogaja v sodobnem času v Španiji, drugi del pa se navezuje na spomin na vojni čas. "Že ob nastajanju filma je bilo mišljeno, da je med deloma jasna razlika, vsaj v barvah in slogu. Se pravi, da je španski del jasen, saturiran, medtem ko so posnetki spominov ponekod zamegljeni in tudi barvno spremenjeni," je pojasnil konservator restavrator v Slovenski kinoteki Timotej Lah. Foto: Slovenska kinoteka

Filmsko arhivsko gradivo, vključno z izvornim materialom (kamera negativom) in referenčno kopijo, po kateri so bile izvedene barvne korekcije, hrani Slovenski filmski arhiv pri Arhivu Republike Slovenije. "Sam projekt ni predstavljal večjih izzivov, saj je bil izvorni filmski material dokaj dobro ohranjen. Največ skupnega truda je zahtevalo izvajanje barvnih korektur, pri katerem smo se z novimi metodami poskušali čim bolj približati prvotni podobi filma," so zapisali v Kinoteki.

Nocojšnje projekcije se bodo po napovedi udeležili glavni igralec filma Metod Pevec in nekateri drugi ustvarjalci ter sodelujoči pri restavriranju filma.

Sredi ljubeznive, turistično razpuščene Španije v dialogih Berka in Bitterja znova oživijo spomini na vojni čas, v katerem sta si bila nasprotnika. Njun pogovor dopolnjujejo  prizori Berkovih spominov na srečanja z ljudmi iz vojnih dni, med katerimi je imel izkušeni španski borec Anton še posebej pomembno vlogo. Foto: Cankarjev dom
Sredi ljubeznive, turistično razpuščene Španije v dialogih Berka in Bitterja znova oživijo spomini na vojni čas, v katerem sta si bila nasprotnika. Njun pogovor dopolnjujejo prizori Berkovih spominov na srečanja z ljudmi iz vojnih dni, med katerimi je imel izkušeni španski borec Anton še posebej pomembno vlogo. Foto: Cankarjev dom

Pred premiero pa bo v dvorani Lili Novy potekala predstavitev knjige Zmeraj znova: zbornik o slovenski kinematografiji ob 30. obletnici samostojne Republike Slovenije, ki ga je v letošnjem jubilejnem letu v sodelovanju s Slovensko kinoteko izdal Slovenski filmski center. Zbornik je uredila Nika Gričar, avtorji prispevkov pa so Peter Stanković, Zdenko Vrdlovec, Mateja Valentinčič, Andrej Šprah, Špela Barlič, Jasmina Šepetavc, Nerina T. Kocijančič, Miran Zupanič, Koen Van Daele, Ženja Leiler Kos in Nika Gričar.

Restavrirani film Nasvidenje v naslednji vojni