Renaultov izvršni direktor Luca de Meo je na dnevu investitorjev v Parizu predstavil novi model mestnega električnega avtomobila twingo. Foto: Reuters
Renaultov izvršni direktor Luca de Meo je na dnevu investitorjev v Parizu predstavil novi model mestnega električnega avtomobila twingo. Foto: Reuters

V podjetju sicer pričakujejo, da bo njihova enota električnih vozil Ampere leta 2025 presegla 10 milijard evrov prihodkov, do leta 2031 pa naj bi presegli mejnik 25 milijard evrov.

V Renaultu bi želeli v kratkem sprožiti postopek prodaje 28-odstotnega deleža v dolgoletni japonski partnerski družbi Nissan, s pomočjo česar bi uresničili ambiciozen načrt na področju proizvodnje električnih vozil. Z razvojem teh se bo ukvarjala Renaultova enota ampere, za katero načrtujejo prvo javno ponudbo delnic (IPO), če bodo razmere na trgu ugodne.

"Kotacija na borzi spodbuja poslovanje in prinaša transparentnost. Gre za dobro stvar. Menimo, da je naše okno priložnosti spomladi 2024, a bomo videli, kako se bo razvijal trg. Ne želimo se spraviti v težave," je za Bloomberg povedal de Mea. IPO bi koordinirali z Nissanom. Omenjeni Renaultov delež v Nissanu je sicer vreden približno 4,3 milijarde evrov, kar podjetju dopušča več možnosti v primeru, da se pri zbiranju kapitala ne odločijo za IPO, navaja Bloomberg.

Sorodna novica Renault naj bi v Sloveniji izdeloval novo linijo električnih vozil ampere

Enota Ampere naj bi do leta 2025 dosegla 10 milijard evrov, je vodstvo Renaulta danes povedalo investitorjem. V okviru enote so predstavili model malega mestnega električnega avtomobila twingo, ki bo stal manj kot 20.000 evrov in bo tako dostopen širšemu naboru kupcev. Vozilo bi potencialno lahko od leta 2026 proizvajali v Novem mestu, o čemer je neuradno v ponedeljek poročal Reuters, a končne odločitve še ni, je dejal Renaultov izvršni direktor.

Lokacije proizvodnje v Renaultu še niso razkrili, različni tuji viri pa pravijo, da naj bi ga od leta 2026 izdelovali v novomeškem Revozu. To naj bi srednjeročno zagotavljalo obstoj tovarne v Novem mestu, kjer so v najboljših letih v treh izmenah imeli več kot 3000 zaposlenih in naredili 200.000 avtomobilov na leto, je za Radio Slovenija poročal Jože Žura.

Trenutno je v Revozu 1500 zaposlenih, letos bodo v eni izmeni proizvedli 62.000 vozil clio in bencinski ter električni twingo. Izjav iz Revoza še nismo dobili, neuradno pa že kličejo nekdanje sodelavce, saj bodo ob prehodu na dve izmeni potrebovali dodatnih 800 delavcev.

De Meo želi z enoto ampere izzvati ameriške in kitajske tekmece. Nissan in Mitsubishi, zdajšnja strateška partnerja Renaulta, bosta po napovedih v enoto vložila 800 milijonov evrov, o vložku pa po poročanju Bloomberga razmišlja tudi ameriški izdelovalec polprevodnikov Qualcomm.