Goodyearjev blimp že na tleh privablja množice radovednih opazovalcev, še bolj atraktiven pa je na nebu, kjer zaradi velikosti tega plovila ob preletu že njegova senca zakrije celotno ulico. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Goodyearjev blimp že na tleh privablja množice radovednih opazovalcev, še bolj atraktiven pa je na nebu, kjer zaradi velikosti tega plovila ob preletu že njegova senca zakrije celotno ulico. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

V čem je ta zrakoplov boljši od drugih zračnih plovil? Lahko leti nizko, počasi in dolgo časa. En polet lahko traja tudi do 24 ur.

To je idealno zračno plovilo za promocijske namene, panoramske polete, pa tudi za znanstvene odprave. Med poletom sem govoril s pilotom – razlagal mi je o misijah pregledovanja gozdov na jugu Nemčije, ki so že močno prizadeti zaradi posledic globalnega segrevanja. Mirna in počasna plovba s to zračno ladjo je kot nalašč za strokovnjake, da si ogledajo, dokumentirajo in analizirajo tovrstna stanja v naravi.

Ena glavnih atrakcij letenja z Goodyearovim cepelinom je možnost, da smo ves čas v istem prostoru s pilotoma. In kar iz prve roke nam lahko predata informacije, kako je pilotirati to 75 metrov dolgo plovilo. Polet cepelina se začne z natančnimi pripravami. Treba je dotočiti gorivo, preveriti delovanje motorjev in odstraniti balast, ki ga drži k tlom. Ko se tovornjak, ki skrbi za obtežitev, umakne, je čas za vzlet.

Polet, še posebej pa potovanje z Goodyearovim blimpom je nepozabno doživetje. Čeprav je to plovilo daljše in širše od na primer Airbusovega modela A380, v svojo kabino sprejme največ 14 srečnežev. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Polet, še posebej pa potovanje z Goodyearovim blimpom je nepozabno doživetje. Čeprav je to plovilo daljše in širše od na primer Airbusovega modela A380, v svojo kabino sprejme največ 14 srečnežev. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Redni spremljevalec športnih prireditev

Blimp je skoraj povsem običajen balon, ki brez napolnjenega zraka ne stoji pokonci. Drugače pa je pri cepelinu, kot je v resnici tudi ta Goodyearov. Ta ima pod izjemno tankim ovojem, ki se na otip občuti kot na primer podlaga pri trampolinu, skrit skelet iz večinoma karbona in aluminija in se tako tudi prazen ne sesede. In tako je ta cepelin v resnici poklon legendarnemu Goodyearovemu blimpu, ki je v svoji več kot 100-letni zgodovini postal svetovno znana ikona ter stalnica športnih in drugih prireditev zaradi občutka ob letenju.

Posebnost cepelina je, da lahko vzleti navpično, nato pa zasuče propelerje, ki tako potisno silo iz vertikalne spremenijo v horizontalno. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Posebnost cepelina je, da lahko vzleti navpično, nato pa zasuče propelerje, ki tako potisno silo iz vertikalne spremenijo v horizontalno. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Tisti, ki ste že kdaj pluli z barko oziroma jadrnico, dobro poznate občutek mirnega zibanja na valovih in zelo podobno je tudi v tem primeru. In kar je najboljše, celo pot se lahko vozimo z odprtimi okni, kar v kabino prinaša izjemno prijeten piš vetra, kot na barki.

Prek številnih slikovitih švicarskih in francoskih mest smo naposled po več kot šestih urah v zraku pristali v Franciji. Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.