Nekateri lahko od bloganja lepo živijo

Priljubljena slovenska blogerka o sebi in nastanku svojega bloga

Dženana Kmetec
20. 10. 2022, 05.21
Deli članek:

Tako po svetu kot tudi v Sloveniji je blogerstvo v zadnjih letih postalo izjemno priljubljeno. Nekaterim influencerjem oziroma vplivnikom predstavlja hobi, drugi, predvsem v tujini, pa se s tem preživljajo. Ustvarjalci ponujajo raznovrstne vsebine. Ptujčanka Barbara Kalik je blogerka, ki je začela blogati pred petimi leti, in to uspešno povezala z zanimivim in ustvarjalnim poslom. Ustvarja pod imenom Simpl mama.

Osebni arhiv
Barbara Kalik pravi, da ji je bloganje spremenilo življenje
Od Instagrama do Tiktoka
Še nedavno je bilo blogerjev le za vzorec, zadnja leta, z razvojem družbenih omrežij, pa so številni iz tega naredili posel. Tik-tok, Instagram in Facebook so le nekatera družbena omrežja, na katerih vplivniki zbirajo sledilce. 

»Sem človek hitrih sprememb, v življenju mi namreč ne sme biti dolgčas; ker sem želela novo izkušnjo, sem začela pisati. Ko so otroci majhni, imaš veliko materiala. Takrat sem delila nekaj nasvetov oziroma predvsem naše izkušnje v različnih situacijah,« o razlogih, da se je decembra 2017 prvič lotila pisanja bloga, pravi Barbara, mama sedemletnega Saša in šestletne Line. Pestre izkušnje z dojenčki, kasneje malčki in zdaj nekoliko večjimi otroki z veseljem deli s svojimi sledilci na družbenih omrežjih. Čeprav je še mlada, v zgodnjih tridesetih, ima veliko delovnih izkušenj. Ob dveh študijih je ves čas delala, v gostinstvu, trgovini, kot promotorka, asistentka pri čarovniku... Dejstvo, da je bila v času nosečnosti odpuščena, jo je zelo pretreslo, obenem pa tudi spodbudilo: »Če se ženska počuti sposobna delati in dela normalno, bi morala imeti možnost. Jaz sem ob odpustu počutila grozno, kot da sem kužna, ker sem pač noseča.«

Takrat se je zgodil preskok v njenem razmišljanju. Obljubila si je, da bo našla ustrezno službo in delo, ki bo cenjeno. Čakajoč porod je začela risati na skodelice. Najprej za prijatelje, družino, kasneje pa tudi za vse preostale. Z leti se je to razširilo na ustvarjalne predpražnike, tisk majic, predpasnikov, lončkov za rože in marsikaj drugega. Njeni izdelki so na voljo v spletni prodaji Simpl mama.

S časom se spreminja tudi svet influencerjev

Osebni arhiv
»Vsak dan zaznam kakšnega novega ustvarjalca vsebin. Namen bloganja je čisto odvisen od vsakega posameznika. Recimo, če si mami blogerka, večinoma pišeš in objavljaš stvari, ki ti pridejo prav pri otrocih, deliš svoje izkušnje in s tem morda pomagaš komu. Nekateri blogajo za zabavo, da nasmejijo še preostale ljudi, spet drugi predstavljajo zdrav način življenja,« pravi Barbara Kalik, ki piše blog Simpl mama.

Čeprav veliko dela, tudi z otroki, si Barbara z veseljem vzame čas za pisanje. Ugotavlja, da se je v letih, odkar je začela, marsikaj spremenilo: »Zdaj, ko so otroci že malo večji, se je stil objavljanja kar spremenil. Ni več toliko zapisov, kot jih je bilo takrat. V ospredje je bolj prišel lifestyle in snemanje.« Vplivniki nasploh v zadnjem času dajejo večji je poudarek snemanju videov.

Kako iz bloganja narediti posel

V tujini mnogi »zvezdniki« živijo zgolj od bloganja. Številni tako tudi obogatijo. V Sloveniji je zgodba nekoliko drugačna. »Če me vprašate, če s tem kaj zaslužiš, sem napačna oseba za to vprašanje. Skozi vsa leta sem bila prepričana, da če bom naredila dobre posnetke in fotografije, me bodo opazile velike firme, ki primerno plačajo. Popolnoma vsa sodelovanja, ki sem jih imela do zdaj, so bila kompenzacijska. Torej v zameno za izdelke sem jim velikokrat naredila odlične reklame, predstavitev. Skoraj zastonj. Vem pa, da nekateri blogerji zelo lepo živijo od svojega dela.«

Čeprav številni menijo, da je to preprosto delo, Barbara iz izkušenj pravi, da je garaško. Za en sam posnetek delajo več dni, potrebna je dobra oprema, lokacija, ekipa ... Podjetjem, ki influencerje najemajo, pa je najpomembnejše število sledilcev. Do njih pa je treba priti z inovativnostjo: »Več sledilcev imaš, bolj si opažen, več dela prejmeš. Poznam veliko dobrih profilov, ki imajo malo sledilcev, a imajo zelo kakovostne objave. Ampak ker nimajo več kot 10.000 sledilcev, so težko opazni. Posledično ne dobijo toliko ponudb kot drugi. Ta posel ni preprost in očitno moraš imet trdo kožo in biti odločen.«