Ali lahko novi Volkswagen Tiguan obdrži prestižni interni primat?

15. 4. 2024 | Gregor Žvab
Deli

Tiguan je po prodaji pri nas prehitel Golfa, katerega razred je, prav na račun športnih terencev, v konstantnem vpadu. Na naše ceste je sedaj zapeljala tretja generacija, za katero se znova pričakuje, da bo uspešnica tudi pri nas.

S prvo generacijo je Volkswagen oral ledino med športnimi terenci. Leta 2007 jih na cestah, še posebej v tem razredu, ni bilo opaziti kaj dosti. Pa se je prijel. In to še kako. Prodaja je iz leta v leto rasla, a pravi razcvet doživela 10 let pozneje, ko je druga generacija dobesedno eksplodirala in, glede na prva leta, se je prodaja praktično potrojila. Zadnja leta se je umirila na okoli 1.000 prodanih Tiguanih letno, z novo generacijo pa pričakujejo še malenkost boljše rezultate.

O novem Volkswagnu Tiguanu smo vtise zbirali že na mednarodni predstavitvi, kjer smo z njim opravili tudi prve kilometre. Napredek napram drugi generaciji je očiten, glede na pomen avtomobila pa je tudi jasno, da je bil vložek v novinca izdaten. In to se tudi pozna. Več o vtisih s prve vožnje novega Tiguana si lahko preberte TUKAJ.

Gregor Žvab

Več prostora, iste dimenzije

Dimenzijsko je sicer praktično enak, kot predhodnik, a so inženirji v notranjosti našli nekaj več prostora. Tako deluje bolj prostoren voznikov delovni prostor, za kar poskrbi tudi premik prestavne ročice ob volanski obroč. Na mestu, kjer je bila prej, sedaj najdemo vrtljiv, prilagodljiv gumb za upravljanje različnih funkcij, ter dva gumba, pri čemer služi eden za zagon vozila.

To je bila tudi ena tistih sprememb, na katere se je bilo (in se bo še) treba navaditi. Namreč, gumb za zagon sem v Volkswagnih navajen iskati drugje. Sicer pa je na splošno, kar se ergonomije tiče, tipičen Volkswagen. Vse je urejeno in logično razporejeno. Tudi gumbi na volanskem obroču so na srečo povsem mehanski, kot so si uporabniki tudi želeli.

Gregor Žvab

Prirastek notranje prostornosti se najbolj kaže v prtljažnem prostoru, katerega volumen je sedaj 37 litrov večji, prilagodljivost pa še poveča tudi pomična zadnja klop, poznana že iz prejšnjih generacij. Na voljo so tudi matrični LED žarometi in najnovejša generacija prilagodljivega podvozja DCC, ki počasi dobiva mesto v avtomobilih preko celotnega koncerna.

Pestre pogonske možnosti

Še naprej bo na voljo kot dizelski in bencinski avto, priključni hibrid pa bo zgolj na elektriko zmogel do 120 kilometrov. V preteklih dveh generacijah je glavnino prodanih Tiguanov predstavljal dizelski pogon, z aktualno pa se to sicer ne bo kaj dosti spremenilo, le odstotek bo šel precej v prid bencinskemu motorju. Kaj pa priključni hibird? O prodaji slednjega si pri uvozniku ne upajo ugibati.

Gregor Žvab

Motorna paleta pri nas se trenutno sicer deli po principu 2 + 2 +2. Dva 1.5 eTSI bencinska motorja zmoreta 96 kilovatov (130 KM) in 110 kilovatov (150 KM). Prav tako dva sta tudi dizla, oba prostornine 2.0 litrov in močjo 110 kilovatov (150 KM) in 142 kilovatov (193 KM), pri čemer je slednji tudi edini motor v trenutni ponudbi, s katerim je na voljo tudi štiri kolesni pogon.

Dva sta tudi priključna hibrida, ki jima bencinsko moč zagotavlja močnejša različica eTSI motorja, skupaj z električno pomočjo pa zmoreta 150 kilovatov (204 KM) ali pa 200 kilovatov (272 KM).

Gregor Žvab

4All za vse

Na voljo je s štirimi paketi opreme, Life, Elegance, R-Line in 4All. Nekako najbolj smiselna se zdi izbira slednjega, saj praktično za ceno osnovne različice dobite precej več opreme. V paketu Elegance so že na voljo tudi 18 palčna platišča in Ergo Active sedeža, medtem ko bo R-Line namenjen tistim, ki jim je bolj športen izgled najbolj pomemben.

Cenik: Novi Volkswagen Tiguan

Zanimiv je tudi pogled na cenik. Osnovni Tiguan se namreč prične pri 37.465 evrih, prvi dizel pa je na voljo za 41.047 evrov. Močnejša dizelska različica je na voljo le s paketoma Elegance in R-Line in je celo dražja od šibkejšega priključnega hibrida, ki se začne pri 44.519 evrih. Močnejši priključni hibrid je mogoče naročiti le s paketom opreme R-Line, cena pa 52.003 evre.

Zakaj Tiguan?

Gregor Žvab

Za konec pa še zabavno dejstvo o samem imenu. Tiguan je namreč skovanka med besedama tiger in legvan (iguana). Ime so v anketi izbrali bralci revije Auto Bild, pri Volkswagnu pa so se temu poklonili tudi v tretji generaciji. Oblikovalci so namreč na zadnja vrata skrili obe živali, ki sta Tiguanu namenili ime.

Preberite še:

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol