Področje digitalizacije v skupini Triglav že dalj časa prepoznavajo kot pomemben dejavnik razvoja poslovanja celotne družbe. S sodobnimi tehnologijami in digitalnimi inovacijami so pomembno izboljšali izkušnjo uporabnika ter učinkovitost in kakovost svojih storitev. »To je odlična podlaga za digitalno preobrazbo, kar nam daje konkurenčno prednost, krepi inovativnost ter zagotavlja dolgoročno uspešnost podjetja,« poudarja Ramoveš.
Bolj zadovoljni zavarovanci in zaposleni
Da bi se lažje spoprijeli z izzivi digitalizacije, so oblikovali samostojen oddelek za digitalno in uporabniško izkušnjo. Tako spodbujajo raziskovanje in spoznavanje prednosti, ki jih prinaša uporaba novih tehnologij, še zlasti umetne inteligence (UI). Ta jim omogoča izboljšanje učinkovitosti, natančnost ocen, boljše prilagajanje storitev potrebam oziroma pričakovanjem strank, vse to skupaj pa vpliva na večje zadovoljstvo zavarovancev. Po drugi strani jim UI lahko pomaga tudi pri optimizaciji procesov in analizi podatkov, kar vodi v večjo konkurenčnost na trgu zavarovalništva.Velik potencial UI
Kot pojasnjuje Ramoveš, dejavnosti pri uvajanju umetne inteligence potekajo na področju avtomatizacije nekaterih procesov, kar pomeni naprednejše upoštevanje in razumevanje poslovnih pravil, optimizacijo postopkov, izboljšanje natančnosti ocen, uporabo napredne analitike in povečanje učinkovitosti. Poleg tega ob vključevanju novih tehnoloških rešitev na različnih segmentih izvajajo robotsko procesno avtomatizacijo (RPA), kar med drugim pripomore k večji storilnosti in natančnosti ter zmanjša verjetnost napak v delovnem procesu. »Tovrstni rezultati so obetavni, potencial, ki ga ima lahko umetna inteligenca pri izboljšanju storitev, optimizaciji procesov in zadovoljstvu naših strank, pa je res velik,« poudarja Ramoveš.Preizkušajo tudi ChatGPT
Preizkušajo tudi že zmožnosti generativne umetne inteligence, ki je letos postala pravi hit. Kot pravi sogovornik, dosedanji rezultati kažejo, da bodo lahko z njeno pomočjo izboljšali komunikacijo s strankami prek klepetalnih botov, avtomatizacijo odgovorov na pogosta vprašanja ter tudi dajanje personaliziranih informacij in nasvetov.
»Pri uvajanju vseh sodobnih tehnologij delujemo preudarno in premišljeno. Prizadevamo si za primerno ravnovesje med tehnologijo in še vedno osebno izkušnjo uporabnika,« pravi Ramoveš. »Kljub dosedanjim pozitivnim izkušnjam želimo, preden tovrstno tehnologijo ponudimo strankam, poskrbeti za celovito testiranje rešitev tako z uporabniškega vidika kot z vidika skladnosti in ustreznosti regulativ, ki veljajo v naši industriji. Varnost, zasebnost in zaupanje strank so namreč naša prednostna skrb, zato se želimo pred vključitvijo generativne umetne inteligence v celoten proces poslovanja prepričati, da ustrezno izpolnjuje vse zahteve in standarde.«
Sodelovanje zunanjih in lastnih strokovnjakov
Pri uporabi novih tehnologij v Triglavu sodelujejo z zunanjimi partnerji in hkrati gradijo svojo kompetenčno ekipo, ki se bo lahko bolj samostojno ukvarjala z integracijo celotnega (end-to-end) procesa v zvezi z generativnimi modeli UI. »Tako želimo doseči optimalno ravnovesje med izkoriščanjem zunanjega strokovnega znanja in razvojem lastnih zmogljivosti,« poudari Ramoveš.
Na temelju uspešnih scenarijev, ki so jih uvedli v praksi, že pripravljajo nabor arhitektur in produktov, ki jih bodo lahko prilagajali končnemu naročniku oziroma njegovemu izzivu.
Glavna prednost so raznoliki timi
Kot pravi Leskošek, je Comtrade eden vodilnih ponudnikov rešitev na osnovi UI v regiji Adria. Njihova velika konkurenčna prednost so raznolikost kadrov in timov ter večji regionalni timi, ki jih sestavljajo podatkovni znanstveniki, programerji in arhitekti oblačne infrastrukture. Bogata so tudi njihova integracijska znanja, kar jim omogoča, da lahko črpajo vire iz različnih internih orodij, kot so sistemi ERP in CRM ali klasični dokumenti v različnih formatih, ter zunanjih virov, kot so razne javno dostopne podatkovne baze in, ne nazadnje, tudi spletne strani.Glavni izziv bo najti vzorčen vzdržni model
Aleša Leskoška smo še vprašali, kako hitro bo umetna inteligenca našla pot v podjetja. Bo tudi trajalo tako dolgo, kot je pri uvajanju rešitev iz oblaka? »Mislim, da je trend pri umetni inteligenci intenzivnejši. Prehod v oblak in vse več SaaS-rešitev je temu odprl pot,« odgovarja sogovornik in pojasnjuje, da so uporabniki čedalje bolj odprti in hitrejši pri uvedbi novih tehnologij.
»Bo pa glavni izziv najti pravi primer, ki bo povrnil investicijo. Pojavlja se ogromno idej, niso pa vse ekonomsko vzdržne,« pravi Leskošek. »Glavna naloga nas kot sistemskega integratorja je pridobiti čim več realnih izkušenj, da bomo lahko potencialnemu naročniku že v osnovni fazi dobro svetovali, kateri primer je vzdržen.«