IKT

Kako skupina Triglav uporablja umetno inteligenco

Pri razvoju rešitev sodelujejo z zunanjimi partnerji, hkrati pa gradijo lastno kompetenčno ekipo

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

FINANCE
IKT
NIL je pridobil certifikat ISO 22301 za upravljanje neprekinjenosti poslovanja
FINANCE
IKT
Znani so trije finalisti za nagrado Feniks
IKT
POSLOVNO SVETOVANJE
IKTPodpornik projekta Znani so trije finalisti za nagrado Feniks

Nagrada se podeljuje najboljšim projektom s področja poslovnega svetovanja

FINANCE
IKT
Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo
IKT
SPREMEMBE
IKTPodpornik projekta Skupina Actual I.T. ima novo vodstvo

Pavle Jazbec je prevzel strateško vodenje v okviru upravnega odbora, novo operativno vodstvo pa bodo sestavljali Mitja Buda, Tjaša Peroša in Igor Hostnik.

28.06.2023 07:30
Čas branja: 3 min

Področje digitalizacije v skupini Triglav že dalj časa prepoznavajo kot pomemben dejavnik razvoja poslovanja celotne družbe. S sodobnimi tehnologijami in digitalnimi inovacijami so pomembno izboljšali izkušnjo uporabnika ter učinkovitost in kakovost svojih storitev. »To je odlična podlaga za digitalno preobrazbo, kar nam daje konkurenčno prednost, krepi inovativnost ter zagotavlja dolgoročno uspešnost podjetja,« poudarja Ramoveš.

Bolj zadovoljni zavarovanci in zaposleni

Da bi se lažje spoprijeli z izzivi digitalizacije, so oblikovali samostojen oddelek za digitalno in uporabniško izkušnjo. Tako spodbujajo raziskovanje in spoznavanje prednosti, ki jih prinaša uporaba novih tehnologij, še zlasti umetne inteligence (UI). Ta jim omogoča izboljšanje učinkovitosti, natančnost ocen, boljše prilagajanje storitev potrebam oziroma pričakovanjem strank, vse to skupaj pa vpliva na večje zadovoljstvo zavarovancev. Po drugi strani jim UI lahko pomaga tudi pri optimizaciji procesov in analizi podatkov, kar vodi v večjo konkurenčnost na trgu zavarovalništva.

Velik potencial UI

Kot pojasnjuje Ramoveš, dejavnosti pri uvajanju umetne inteligence potekajo na področju avtomatizacije nekaterih procesov, kar pomeni naprednejše upoštevanje in razumevanje poslovnih pravil, optimizacijo postopkov, izboljšanje natančnosti ocen, uporabo napredne analitike in povečanje učinkovitosti. Poleg tega ob vključevanju novih tehnoloških rešitev na različnih segmentih izvajajo robotsko procesno avtomatizacijo (RPA), kar med drugim pripomore k večji storilnosti in natančnosti ter zmanjša verjetnost napak v delovnem procesu. »Tovrstni rezultati so obetavni, potencial, ki ga ima lahko umetna inteligenca pri izboljšanju storitev, optimizaciji procesov in zadovoljstvu naših strank, pa je res velik,« poudarja Ramoveš.

Preizkušajo tudi ChatGPT

Preizkušajo tudi že zmožnosti generativne umetne inteligence, ki je letos postala pravi hit. Kot pravi sogovornik, dosedanji rezultati kažejo, da bodo lahko z njeno pomočjo izboljšali komunikacijo s strankami prek klepetalnih botov, avtomatizacijo odgovorov na pogosta vprašanja ter tudi dajanje personaliziranih informacij in nasvetov.

»Pri uvajanju vseh sodobnih tehnologij delujemo preudarno in premišljeno. Prizadevamo si za primerno ravnovesje med tehnologijo in še vedno osebno izkušnjo uporabnika,« pravi Ramoveš. »Kljub dosedanjim pozitivnim izkušnjam želimo, preden tovrstno tehnologijo ponudimo strankam, poskrbeti za celovito testiranje rešitev tako z uporabniškega vidika kot z vidika skladnosti in ustreznosti regulativ, ki veljajo v naši industriji. Varnost, zasebnost in zaupanje strank so namreč naša prednostna skrb, zato se želimo pred vključitvijo generativne umetne inteligence v celoten proces poslovanja prepričati, da ustrezno izpolnjuje vse zahteve in standarde.«

Sodelovanje zunanjih in lastnih strokovnjakov

Pri uporabi novih tehnologij v Triglavu sodelujejo z zunanjimi partnerji in hkrati gradijo svojo kompetenčno ekipo, ki se bo lahko bolj samostojno ukvarjala z integracijo celotnega (end-to-end) procesa v zvezi z generativnimi modeli UI. »Tako želimo doseči optimalno ravnovesje med izkoriščanjem zunanjega strokovnega znanja in razvojem lastnih zmogljivosti,« poudari Ramoveš.

Na temelju uspešnih scenarijev, ki so jih uvedli v praksi, že pripravljajo nabor arhitektur in produktov, ki jih bodo lahko prilagajali končnemu naročniku oziroma njegovemu izzivu.

Glavna prednost so raznoliki timi

Kot pravi Leskošek, je Comtrade eden vodilnih ponudnikov rešitev na osnovi UI v regiji Adria. Njihova velika konkurenčna prednost so raznolikost kadrov in timov ter večji regionalni timi, ki jih sestavljajo podatkovni znanstveniki, programerji in arhitekti oblačne infrastrukture. Bogata so tudi njihova integracijska znanja, kar jim omogoča, da lahko črpajo vire iz različnih internih orodij, kot so sistemi ERP in CRM ali klasični dokumenti v različnih formatih, ter zunanjih virov, kot so razne javno dostopne podatkovne baze in, ne nazadnje, tudi spletne strani.

Glavni izziv bo najti vzorčen vzdržni model

Aleša Leskoška smo še vprašali, kako hitro bo umetna inteligenca našla pot v podjetja. Bo tudi trajalo tako dolgo, kot je pri uvajanju rešitev iz oblaka? »Mislim, da je trend pri umetni inteligenci intenzivnejši. Prehod v oblak in vse več SaaS-rešitev je temu odprl pot,« odgovarja sogovornik in pojasnjuje, da so uporabniki čedalje bolj odprti in hitrejši pri uvedbi novih tehnologij.

»Bo pa glavni izziv najti pravi primer, ki bo povrnil investicijo. Pojavlja se ogromno idej, niso pa vse ekonomsko vzdržne,« pravi Leskošek. »Glavna naloga nas kot sistemskega integratorja je pridobiti čim več realnih izkušenj, da bomo lahko potencialnemu naročniku že v osnovni fazi dobro svetovali, kateri primer je vzdržen.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
Tovarna
Novice
(fotoreportaža) V pametnih tovarnah do novih ravni vidljivosti in vpogleda
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov (fotoreportaža) V pametnih tovarnah do novih ravni vidljivosti in vpogleda

Podjetja v zadnjih letih pospešeno vlagajo v digitalizacijo proizvodnih procesov

Tovarna
Novice
Kako organizirati projekt digitalizacije in v realnem času do najpomembnejših informacij o poslovanju
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov Kako organizirati projekt digitalizacije in v realnem času do najpomembnejših informacij o poslovanju

V družbi Business Solutions pri oblikovanju rešitve sledijo posebnostim podjetja, ki pomenijo njegovo konkurenčno prednost

FINANCE
Manager
Kot otrok tekmoval za vstopnice v Disney World, danes briljira s podatki
Manager
ManagerUroš Maučec Kot otrok tekmoval za vstopnice v Disney World, danes briljira s podatki

Sin kitajskih priseljencev v ZDA Alexandr Wang je z naprednimi rešitvami umetne inteligence postal eden najmlajših “self-made” milijarderjev.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

Tovarna
Novice
Ali prihaja začetek post-digitalne dobe?
Tovarna leta
NoviceJanez Škrlec Ali prihaja začetek post-digitalne dobe?

In kaj bi ta lahko prinesla?

FINANCE
Triglavovi načrti v 2023: dobiček bo še upadal, razmere na trgih so težke
Finance
Tanja Smrekar Triglavovi načrti v 2023: dobiček bo še upadal, razmere na trgih so težke

V devetmesečju je imela skupina Triglav za desetino večje prihodke, dobiček pa je že nekoliko upadel glede na primerljivo lansko obdobje; prihodnje leto bo dobiček pred davki po oceni Triglava med 95 in 110 milijoni evrov

FINANCE
IKT
Osnova uspeha digitalne preobrazbe so ljudje
IKT
IKTEsad Jakupović Osnova uspeha digitalne preobrazbe so ljudje

V procesu sprememb, ki jih prinaša digitalna preobrazba, prevladujejo tako imenovani človeški dejavniki

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B