Zagovarjali so odločitev za nakup naprave. Kdaj bo začela obratovati, niso napovedali. Zamuda po njihovih zagotovilih ne bo povzročila finančne škode.

Komunalno podjetje, ki med drugim upravlja centralno čistilno napravo za občine Koper, Ankaran in Izola, je začetek delovanja sušilnice napovedalo za letošnji februar. Zamuda je začela nastajati že pri uvodnih gradbenih delih, je danes povedal direktor Marjetice Davor Briševac. Po njegovih besedah so takrat ugotovili, da projektna dokumentacija za izvedbo gradnje in projekt tehnologije nista usklajena. Pomanjkljiva naj bi bila gradbena dokumentacija za obstoječo čistilno napravo iz let 2006 in 2007.

Vodja projekta sušilnice Andrej Mlakar je pojasnil, da naj bi bila tla na območju gradnje v skladu z dokumenti homogena, a so ugotovili, da ni tako. Zaradi tega so morali spremeniti načrte in dobiti nova dovoljenja, tla pa so lahko utrjevali le v primernih vremenskih razmerah.

Dodatne zahteve javnega podjetja so zamudo še povečale. Dovoljenja so morali pridobiti za prostore, v katerih bodo skladiščili kemikalije, in za protipožarno hidrantno omrežje. Zagon sušilnice niti ni prednostna naloga, po direktorjevih besedah je ključnega pomena prenova električnega omrežja na območju čistilne naprave, ki poteka.

Zdaj še zmeraj pripravljajo vse potrebno za pridobitev vseh dovoljenj za obratovanje naprave, zato datuma poskusnega zagona še ne morejo določiti, je dejal Briševac.

V zvezi z izbiro tehnologije in dobavitelja je predsednik nadzornega sveta Marjetice Boštjan Aver poudaril, da zdajšnja uprava in nadzorniki le nadaljujejo projekt predhodnikov. Ko so leta 2020 prevzeli položaje, je bil že opravljen ožji izbor treh mogočih dobaviteljev, eden od teh pa je zatem umaknil ponudbo, je dejal. Tako je znova zavrnil očitke, da je vplival na odločitev, potem ko je v vlogi direktorja Komunalnega podjetja Logatec pri istem dobavitelju naročil podobno sušilnico.

Zaradi nedelovanja sušilnice Marjetica ni utrpela bistvene škode, je zatrdil Aver in pojasnil, da je sedanji prevoznik mokrega blata močno znižal ceno storitev. Ponudil je odvoz po 156 evrov na tono. Ker pa je tržna cena drugje po Sloveniji približno 220 evrov na tono, v Marjetici menijo, da so popust dobili le zato, da bi se odpovedali sušilnici. Z zamikom začetka obratovanja so tudi prihranili pri ceni plina, ki se je od februarja močno pocenil, pravijo v Marjetici.

V zvezi z revizijo poslovanja Marjetice in projekta sušilnice, ki jo je pred meseci naročila občina Ankaran, je Briševac zatrdil, da o tem v podjetju niso bili uradno obveščeni. Pozneje pa je dejal, da so revizorko, ki je prišla po dokumentacijo, napotili, naj prej dobi dokumentacijo občin. Rekel je tudi, da je predmet revizije tako širok, da bi bil v primeru hitrega zaključka zaskrbljen. Uprava Marjetice je medtem sama naročila revizijo poslovanja pri družbi Ernst & Young. Ta po besedah Briševca ni pokazala večjih nepravilnosti. Dodaj je tudi, da se je v začetku mandata z vodstvom občine Ankaran dogovoril, da Marjetica ne bo talka v boju med občinama Ankaran in Koper glede delitvene bilance in da ga žalosti, da je to postala.

Sušilnica je stala 1,7 milijona evrov, vrednost projekta z gradbenimi deli vred pa je nadzorni svet omejil na dva milijona evrov, je povedal Aver. Dokler naprava ne obratuje, garancijski rok ne teče.

Na vprašanje, kaj se bo zgodilo, če vrednosti izpustov po izteku trimesečnega poskusnega obratovanja ne bodo v dopustnih mejah, je Briševac odgovoril, da ravno zaradi tega še niso izplačali zadnjega obroka, vrednega več kot 300.000 evrov, kar pomeni, da mora dobavitelj zagotoviti ustrezne vrednosti. Na dodatno vprašanje, ali bi zaradi prevelikih izpustov lahko razdrli pogodbo, se je Aver odzval z besedami, da so se ravno zaradi emisij odločili za tristopenjski filter zraka in da drugje po Evropi s takšnimi napravami ni bilo težav.