Jeep nosi eno najbolj preprostih, a hkrati tudi najbolj ikoničnih sprednjih mask. Zelo podobna, ne pa enaka, se je kalila na frontah druge svetovne vojne, kjer si je Jeep pridobil sloves nadvse zmogljivega in zanesljivega tovariša. Foto: Jeep
Jeep nosi eno najbolj preprostih, a hkrati tudi najbolj ikoničnih sprednjih mask. Zelo podobna, ne pa enaka, se je kalila na frontah druge svetovne vojne, kjer si je Jeep pridobil sloves nadvse zmogljivega in zanesljivega tovariša. Foto: Jeep

Riddle: Quiz - Kviz

V Avtomobilnosti začenjamo z novo rubriko – kvizi. Vsak teden bomo za vas pripravili eno zanimivo vprašanje, s katerim bomo na preskus postavili vaše znanje o avtomobilih. Namen kviza je razkrivati številne neznane zgodbe, ki so zaznamovale avtomobilsko zgodovino. Začenjamo pri Jeepu. Ponujamo vam tri rešitve, vi pa izberite pravo. Čez teden dni bomo razkrili pravilni odgovor in razkrili ozadje zgodbe.

Začetek avtomobilov zaznamovala ženska

Ker je tokrat pred vami prvo vprašanje, odgovor nanj seveda še čakamo. Ker pa smo v mesecu marcu, ki je še posebej pozoren do žensk, smo prvo zgodbo namenili ženskam, in sicer, kako je prvo pravo in zgodovinsko dobro dokumentirano potovanje z avtom opravila ženska. Znano je, da je prvi avto pri nemškem cesarskem patentnem uradu v Berlinu 29. januarja 1886 registriral Carl Benz, manj pa je znano, da je prvo potovanje z avtom naredila ženska. S tem je dala tej veliki inovaciji ključen pospešek. Bertha Benz, soproga inovatorja Carla, je svojemu možu dejala, da gre z vlakom k materi, v resnici pa je iz delavnice zapeljala trikolesnik, nanj posadila sinova Richarda in Eugena, stara trinajst in petnajst let, ter odrinila iz Mannheima do 106 kilometrov oddaljenega Pforzheima, kjer je živela mati.

Pred več kot 130 leti je Bertha Benz, žena Karla Benza, imela dovolj odlašanja svojega perfekcionističnega moža, toplo oblekla svoja najstniška sinova, spakirala kovčke in zagnala motor izuma, ki ga je Karl do onemoglosti izpilil v domači garaži. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pred več kot 130 leti je Bertha Benz, žena Karla Benza, imela dovolj odlašanja svojega perfekcionističnega moža, toplo oblekla svoja najstniška sinova, spakirala kovčke in zagnala motor izuma, ki ga je Karl do onemoglosti izpilil v domači garaži. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Bertha Benz je torej speljala, a tudi nadaljevanje poti te znamke je bilo močno povezano z ženskami, ki so, tako se zdi, vselej prišle ob pravem trenutku na pravo mesto, da so se zvezde postavile tako, da je bilo prav. Še pred nastankom podjetja Daimler in še precej pred njegovo združitvijo v skupino Mercedes-Benz, se je namreč že rodila ideja o trikraki zvezdi. Daimler Gottlieb je na razglednico narisal zvezdo, s tem označil svoj dom v Nemčiji, in zraven zapisal, da se bo ta zvezda povzpela visoko v industrijskem svetu ter to, ne posebej romantično, zagotovo pa zelo ambiciozno in tudi preroško razglednico poslal komu drugemu kot svoji soprogi. Zvezda v obliki, kot jo poznamo danes, je nastala precej pozneje, in sicer leta 1909, ko sta se na razglednico spomnila sinova Paul in Adolf Daimler ter jo namestila na vse takratne Mercedesove avtomobile.

Ime Mercedes tesno povezan z žensko

In tu je seveda tudi ime Mercedes, ki je prav tako tesno povezano z žensko. Pravzaprav dekletom. Mercedes Jellinek je imela 11 let, ko je bil njen oče Emil že zelo uspešen poslovnež in zavarovalniški agent na Dunaju. Leta 1897 je odpotoval v Cannstatt in naročil svojega prvega Daimlerja. Ko je oktobra 1897 avto dobil, je bil nad vozilom razočaran, saj se mu je zdel z najvišjo hitrostjo 24 km/h zanj veliko prepočasen. Dogovoril se je za povečanje moči in naročil še dva, dobil ju je septembra 1898, in sicer dva daimler phoenixa, ki sta bila hkrati tudi prva na svetu s štirivaljnimi motorji. V svetu premožnih je bil Emil zelo uveljavljen in je kot močan vplivnež (influencer) poskrbel za močan organski marketing avtomobilske znamke Daimler. Leta 1899 je Daimler Jellineku dobavil deset, leta 1900 pa že kar 29 avtomobilov. In ko je imela Mercedes leta 1901 11 let, se je Jellinek odločil, da bodo najprej vsi njegovi Daimlerji, pozneje pa kar vsi nosili ime po njegovi hčeri. Pri Daimlerju so tako večino svojih avtomobilov poimenovali Mercedes in to ime leta 1902 v tem kontekstu tudi patentirali.