REDAKCIJA - KOLOFON (EKIPA)

Registracija edicije: Elektronski časopis INSAJDER je vpisan pri Ministrstvu za kulturo z odločbo št. 006-203/01 pod zaporedno številko 36. Mednarodna serijska številka edicije: ISSN 1408-0990. Odgovorni urednik Igor Mekina.

Der Spiegel: Novo nemško bojno vozilo pehote Puma je »polno napak«, na vajah je »vseh 18 odpovedalo«

Der Spiegel: Novo nemško bojno vozilo pehote Puma je »polno napak«, na vajah je »vseh 18 odpovedalo«Puma, oklepnik z napakami. Vir: Zajem zaslona, Twitter

Vaje, ki so vključevale oklepni transporter Puma, naj bi bile »popolna polomija« je poročal nemški časnik Der Spiegel.

Vojaško napenjanje mišic Berlina zaradi vojne v Ukrajini je po desetletjih zanemarjanja nemške vojske razkrilo številne slabosti.

Toda te se očitno pojavljajo tudi pri novem orožju, ki prihaja v nemške enote.

Nemška oklepna bojna vozila pehote Puma, ki naj bi se pridružila Natovim silam za hitro posredovanje, so tako na primer med zadnjimi vajami popolnoma odpovedala, je v soboto poročala revija Der Spiegel, ki se sklicuje na interni dokument Bundeswehra, nemške zvezne vojske.

Časnik je citiral pismo generalmajorja Ruprechta von Butlerja, poveljnika 10. oklepne divizije, ki pravi, da je vseh 18 vozil, ki so sodelovala v vaji, med potekom vaje - postalo neuporabno.

Njihov nastop je opisal kot »popoln polom.«

Gre za proizvod podjetij Krauss-Maffei Wegmann in Rheinmetall, slednje pa izdeluje tudi sorodne boxerje, ki jih je želel kupiti prejšnji obrambni minister Matej Tonin.

Novo nemško bojno vozilo pehote je »polno napak«, je poročilo kritično povzel nemški časnik Der Spiegel.

Elektronika naj bi bila nagnjena k težavam, medtem ko je eno vozilo zagorelo in se je požar razširil celo v voznikovem prostoru.

Von Butler naj bi zapisal, da sta se tudi zadnji dve še delujoči Pumi na koncu pokvarili »po uri in pol z napakami na kupoli.«

Napake se »še nikoli niso pojavljale tako pogosto,« je zapisal poveljujoči general.

Gre sicer za proizvod podjetij Krauss-Maffei Wegmann in Rheinmetall, slednje pa izdeluje tudi sorodne boxerje, ki jih je želel kupiti prejšnji obrambni minister Matej Tonin.

Nova vlada pod taktirko Roberta Goloba je pogodbo odpovedala, Slovenijo pa zaradi podpisa neuporabne pogodbe čaka večmilijonska pogodbena kazen...

Generalmajor Ruprecht von Butler je izpostavil, da nastop Pume vedno znova »kljub vsem potrebnim pripravam - postane loterija«, kar je »še posebej stresno za vojake.«

Po poročanju Der Spiegla naj bi Pumo napotili na resne naloge naslednje leto, kot del Natovih sil za hitro odzivanje.

Vendar je von Butler dejal, da vozila ne bodo na voljo tri do štiri mesece.

Nadomestila naj bi jih starejša bojna vozila pehote Marder, je menda napovedal in dodal, da bodo oblasti kanclerja Olafa Scholza naredile vse, da ponovno vzpostavijo bojno pripravljenost Pume.

Nemški mediji so zaradi številnih težav oklepno vozilo Puma že pred tem posmehljivo poimenovali »Pannenpanzer« ali »tank za okvare«.

V slovenski reviji Naša obramba so vozilo leta 2015 predstavili tako: »Pri goseničarju puma gre za oklepnika z najsodobnejšimi sistemi zaščite in veliko ognjeno močjo. Prvo demonstracijsko vozilo puma IFV so prikazali leta 2005, prvo prototipno pa leto kasneje, ko so začeli tudi terenska preizkušanja. Zvezni pisarni za obrambno tehnologijo in nabave so predali prvo (prototipno) pumo v letu 2010.

Časnik je citiral pismo generalmajorja Ruprechta von Butlerja, poveljnika 10. oklepne divizije, ki pravi, da je vseh 18 vozil, ki so sodelovala v vaji, med potekom vaje - postalo neuporabno. Njihov nastop je opisal kot »popoln polom.«

Novo gosenično bojno vozilo pehote puma, ki bo v Bundeswehru zamenjal oklepno vozilo pehote marder IFV, je opremljeno z nadgradno bojno postajo, ki jo je razvil Krauss-Maffei Wegman, glavno orožje pa je 30 mm Mauserjev top MK 30-2. Sovprežno orožje je mitraljez KG 4, na kupoli pa je še 8 metalcev dimnih bomb.

Oklepnik puma ima dobro zaščito, slednja pa je odvisna od verzije – to pa vpliva na maso vozila. Puma IFV lahko tehta 29,4 ton, 31,45 ton in 43 ton, odvisno od zaščitnih modulov, ki so fiksno pritrjeni na vozilo. Vse tri verzije lahko naložijo na transportne železniške vagone, medtem ko sta za zračni transport (v letalu A400M) prilagojeni verzija z maso 29,4 tone in 31,45 tone.

Oklepno bojno vozilo puma poganja novi motor MTU serije 892, ki razvije 800 kW in ima razmerje med močjo in maso 25,4 kW/t. Puma je opremljena z dvema zaslonoma za prikazovanje podatkov z EO senzorji, štirimi fiksnimi in eno vrtečo kamero.«

Pohvala iz SiOl-a
Hvalnice SiOL-a. Vir: Zajem zaslona

Vozilo so že pred tem leta 2013 zelo pohvalno predstavili tudi na SiOL-u.

Vendar očitno niti po desetletju izboljšav ne deluje tako, kot bi moralo…

Novica sledi številnim poročilom o pomanjkanju orožja in streliva v Bundeswehru, medtem ko Berlin še naprej pošilja orožje režimu v Kijevu za nadaljevanje vojne z Rusijo.

Der Spiegel je pred tem poročal, da Nemčija nima dovolj topniških in zračnih obrambnih sistemov, da bi prispevala k Natovi večnacionalni enoti v velikosti bataljona, nameščeni v Litvi.

Streliva pa naj bi imela nemška vojska dovolj le za obrambo manjšega mesta.

Ali za dva dni bojev.

Precej premalo za soočanje z Rusijo...

Naše delo na Insajder.com z donacijami omogočate bralci.

Delite članek