Matija Rižner, izkušen izdelovalec in oblikovalec lesa, je postal prepoznavno ime v svetu lesarske obrti. S svojo blagovno znamko “Esen” je ustvaril linijo vrhunskih kuhinjskih pripomočkov in izdelkov za dom, ki se ponašajo z izjemno kakovostjo. Z več kot desetletno izkušnjo v delu z lesom je razvil izjemen občutek za oblikovanje in izdelavo, kar se odraža v vsakem detajlu njegovih unikatnih izdelkov.

V pogovoru o svojem ustvarjalnem delu pravi: “Mene je les pritegnil, ker je živ material in z njim delati je meni vedno znova užitek.” Poudarja, da je les univerzalen material, ki omogoča vsakomur, da ustvari tako praktične stvari kot tudi umetniška dela. Z navdušenjem doda: “Les omogoča vsakomur, da lahko naredi neko praktično stvar ali pa umetnino. In jaz oboje združujem, tako da so praktične stvari lahko tudi umetnine.

Tesno sodelovanje z Lesarsko šolo Maribor

Svoje strokovno znanje je pridobil na Lesarski šoli v Mariboru, kjer je osvojil vse potrebne veščine, od oblikovanja do rokovanja s stroji in orodji. Šola mu je dala trdne temelje, ki jih še danes uporablja pri svojem ustvarjanju. Prav tako je Lesarska šola igrala ključno vlogo pri razvoju blagovne znamke in pri odprtju lastne delavnice.

Mariborska Višja strokovna šola za les in oblikovanje nudi dva 2-letna študijska programa: »Lesarstvo« in »Oblikovanje materialov – les«. Po zaključku študija študenti pridobijo naziv inženir/ka lesarstva oz. oblikovanja. Vsako leto vključujejo projekte, sodelovanje z gospodarstvom, ekskurzije ter obiske sejmov, spodbujajoč kreativnost in inovativnost študentov.

Na svetovni razstavi Expo v Dubaju leta 2020 je slovenski paviljon predstavljal 10 unikatnih izdelkov, ki so jih oblikovali in izdelali študenti Lesarske šole Maribor.

Praktično izobraževanje v podjetjih, ki ga ponuja tudi Rižner, omogoča sodelovanje s potencialnimi delodajalci in pridobivanje izkušenj že med študijem, kar izboljšuje zaposlitvene možnosti študentov. Za mednarodne izkušnje imajo na voljo tudi Erasmus izmenjave in možnost prakse v tujini. Na šolo pa se lahko prijavijo dijaki z različnimi srednješolskimi ozadji.

S svojim zavezanim pristopom k izobraževanju mladih Rižner ohranja tesno sodelovanje z Lesarsko šolo. Vsako leto v svoji delavnici sprejme več študentov in dijakov v praktično izobraževanje, kar mu omogoča deliti svoje znanje in izkušnje. Povedal je, da: “mlade zanima, kako bo po opravljenem študiju in kako lahko dejansko potem s to izobrazbo živiš.” S tem pomembnim prispevkom k izobraževanju naslednje generacije ustvarja trajnostno povezavo med tradicijo in sodobnim oblikovanjem.

Slovenski izdelki na mednarodnih trgih

Rižnerjevi izdelki so vznemirljivi za široko občinstvo, saj izkoriščajo masivni slovenski les visoke kakovosti. Tako ne le odražajo vrhunsko kvaliteto lesa, temveč tudi izjemen občutek za dizajn in veščine ročnega dela. Svoje izdelke uspešno širi tudi na mednarodne trge preko spletnih portalov in lastne spletne strani EsenWoodCraft. Izpostavlja, da je prodaja preko že obstoječih spletnih trgovin olajšala dosego tujih kupcev.

Hkrati aktivno sodeluje na mednarodnih sejmih, predvsem v Avstriji, kar mu omogoča širjenje prepoznavnosti blagovne znamke in vzpostavljanje neposrednega stika s kupci. S svojimi izdelki in mednarodno prisotnostjo Rižner aktivno soustvarja globalno podobo slovenske lesarske obrti. Poudarja, da je ključnega pomena, da kupec izdelek oprime in začuti njegov dizajn ter naravo uporabljenega materiala.

V svojem pristopu k prodaji izdelkov na tuje trge izpostavlja: “Zagotovo v tujini bolj cenijo ročno izdelane izdelke kot pri nas in imajo do njih tudi boljši odnos, čeprav se pri nas v zadnjih nekaj letih to tudi izboljšuje.” Njegova blagovna znamka se širi po celem svetu, pri čemer veliko prodaje dosega v Ameriki, Angliji, Franciji, Nemčiji ter celo na vzhodu. Rižner razkriva: “Zanimivo je, da dobivam povpraševanja tudi iz vzhoda. Na primer sodelujem tudi s pekarno na Tajskem in eno s Hong Konga.

Po njegovem mnenju ljudje po vsem svetu iščejo avtentično ročno izdelane in naravne izdelke, saj so naveličani masovne proizvodnje. Dodaja: “Zanimivo se mi zdi to, da se prav iz Kitajske obračajo k nam, saj iščejo neko višjo dodano vrednost ročnega dela, in potem prihajajo do majhnih rokodelcev, obrtnikov ali umetnikov.” S tem izpostavlja globalni trend povpraševanja po edinstvenih, ročno izdelanih artiklih ter poudarja pomen naravne vrednosti in unikatnosti, ki ju prinaša ročno delo.

Razmišljanje izven okvirjev

Rižner opaža, da v tujini obstaja širša zavest o povpraševanju po unikatnih izdelkih, kar v Sloveniji primanjkuje. V tujini obstaja bolj odprto zanimanje za ročno izdelavo, kar prinaša večje možnosti ter hkrati dinamičnejše in raznolike izzive.

V nasprotju s tujino, kjer prejema unikatna povpraševanja za različne objekte, vidi, da so Slovenci po navadi bolj naklonjeni naročanju tradicionalnih izdelkov, kot je na primer pohištvo. Kljub temu pa spodbuja naslednjo generacijo, naj si ne dovoli, da jim nekdo vzame sanje. Če sanj nimajo, naj jih iščejo, in predvsem naj najdejo sebe v svojem delu.

Ne pustite se toku, ki ga drugi pripravljajo za vas. Idite svojo pot.

S prepoznavnostjo blagovne znamke esen Matija Rižner nadaljuje svoje strastno delo in navdihuje ljubitelje vrhunskih lesarskih izdelkov. Hkrati ne le, da ohranja tradicijo lesarske obrti, ampak tudi vzpodbuja in navdihuje naslednjo generacijo ustvarjalcev.