Porsche panamera
To je čisto nova panamera!
Porsche je razkril tretjo generacijo panamere, ki se prestavlja s poznanim, a osveženim videzom, novo notranjostjo in širšim naborom elektrificiranih pogonskih sklopov.
Ponedeljek, 27. november 2023
Nova panamera je ohranila poznano silhueto karoserije s petimi vrati, pri čemer je dobila nove poteze sprednjega dela z novimi žarometi in masko v slogu cayenna, prenovljen je tudi zadek, ki ohranja dvodelni zložljiv spojler, a ga krasijo tanjše zadnje luči. Zunanji videz zaokrožajo nove barve karoserije in opcijska 21-palčna platišča v slogu modela 911 GT3.
Različica turbo E-hybrid z vrha ponudbe se od manj zmogljivih modelov loči s posebnimi odprtinami za dovod zraka v odbijaču, z usmerjevalnikom v barvi karoserije in temno bronastimi izpušnimi cevmi. Sprednje lamele, okenski okvirji in napis turbo na prtljažnih vratih so zaključeni v novem odtenku turbonite, ki je v kontrastu z zlato kovinsko barvo karoserije madeira, prikazano v predstavitvenem avtomobilu.
S 5.052 mm dolžine, 1.938 mm širine in 1.422 mm višine karoserijske mere ostajajo skoraj nespremenjene v primerjavi s predhodnikom.
Notranjost s tremi zasloni prevzema postavitev iz taycana. Ob 32-centimetrskem (12,6-palčnem) ukrivljenem zaslonu pred voznikom in osrednjem za multimedijsko napravo bo na voljo še 27,6-centimetrski (10,9-palčni) zaslon pred sovoznikom. Večjo spremembo predstavlja tudi majhen izbirnik samodejnega menjalnika na armaturni plošči desno od volanskega obroča, ki zamenjuje klasično prestavno ročico na sredinski konzoli.
Nova panamera sloni na evoluciji Volkswagnove platforme MLB in bo na voljo s klasičnimi in hibridnimi pogonskimi sklopi. Vstopno izbiro bosta predstavljala modela panamera in panamera 4 z 2,9-litrskim turbobencinskim V6 z 260 kilovati (353 KM) in 500 Nm navora, ki prvemu omogoča pospešek do stotice v 5,2 sekunde in končno hitrost 272 kilometrov na uro, drugemu pa skok do stotice v 4,8 sekunde in končno hitrost 270 kilometrov na uro.
Za zdaj je Porsche razkril še podatke o modelu turbo E-hybrid s štirilitrskim V8, ki ponuja skupno moč 500 kilovatov (680 KM) ter omogoča pospešek do stotice v 3,2 sekunde in končno hitrost 315 kilometrov na uro. Ob tem v ohišje osemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika vgrajena enota razvije 140 kilovatov (190 KM), baterija s kapaciteto 25,9 kilovatne ure pa omogoča do 90 kilometrov vožnje na elektriko po meritvenem ciklu WLTP. Tej izvedbi bo nekoliko kasneje verjetno sledila še močnejša z oznako turbo S E-hibrid z več kot 700 ”konji”.