Brez primorskih gledališč, a z Markom Brecljem

Prejšnji teden so predstavili program 55. gledališkega festivala Borštnikovo srečanje, ki ga bo Maribor gostil med 12. in 25. oktobrom. Izbor desetih predstav v tekmovalnem programu selektorja Roka Bozovičarja, dopolnjuje izbor slovenskih in tujih uprizoritev v spremljevalnem programu. V nobenega niso uvrstili predstav katerega od treh primorskih gledališč.

V spremljevalni program je bila uvrščena drama Simone Semenič 
to jabolko, zlato v režiji  Primoža Ekarta (Zavod Imaginarni, 
koprodukcija Cankarjev dom, SNG Drama Ljubljana in Mestno 
gledališče ljubljansko). Foto: Matej Povše
V spremljevalni program je bila uvrščena drama Simone Semenič to jabolko, zlato v režiji Primoža Ekarta (Zavod Imaginarni, koprodukcija Cankarjev dom, SNG Drama Ljubljana in Mestno gledališče ljubljansko). Foto: Matej Povše

MARIBOR > ”Kljub negotovim okoliščinam je tudi letošnja festivalska edicija zasnovana kot osrednja slovenska gledališka manifestacija, praznik in promotor gledališke ustvarjalnosti ter mednarodna platforma, ki spodbuja izmenjavo med slovenskim in evropskih gledališkim prostorom,” so zapisali ob letošnjem programu, ki ostaja štirinajstdneven.

V tekmovalni program je selektor Rok Bozovičar, ki si je ogledal 110, uvrstil deseterico, ki po njegovem prepričanju, “zaokroženo povzemajo vse ravni presežkov gledališke sezone in jo verodostojno predstavljajo”. V tem sklopu se bodo na odru SNG Drama Maribor, ki bo dogajanje gostila, zvrstile predstave: Sedem dniKatarine Morano in Žige Divjaka v režiji Žige Divjaka (Mestno gledališče ljubljansko), avtorski projekt po delih Rudija Šeliga Izobčenke v režiji Mirjane Medojević (SNG Drama Ljubljana), GrmačeDaneta Zajca v režiji Nine Rajić Kranjac (Drama SNG Maribor, koprodukcija Konservatorij za glasbo in balet Maribor), Ibsnove Strahove v režiji nedavno preminulega Igorja Vuka Torbice (Prešernovo gledališče Kranj), Alice v postelji Susan Sontag: v režiji Doriana Šilca Petka (SNG Drama Ljubljana), Sedem vprašanj o sreči, gledališko potovanje po motivih Modre ptice Mauricea Maeterlincka v režiji Tomija Janežiča (Lutkovno gledališče Ljubljana in Slovensko mladinsko gledališče), Sin Floriana Zellerja v režiji Eduarda Milerja (Mini teater), OčiščenjeSofi Oksanen v režiji Jari Juutinen (Slovensko ljudsko gledališče Celje in sadsongskomplex:fi), avtorski projekt Gejm v režiji Žige Divjaka (Slovensko mladinsko gledališča in Maska Ljubljana) in Biokozmizem::Izreka, ki jo je po motivih Marka Breclja in Marka Mlačnika režiral Dragan Živadinov (Zavod Delak), predstava, ki si ob pomanjkanju drugih primorskih akterjev morda zasluži vsaj dodatno lokalpatriotsko omembo: nenazadnje v njej igra Marko Brecelj, že od mladih let doma na Primorskem, Dragan Živadinov pa, kakor je poudaril na nedavnem pogovornem večeru v Hrpeljah, velikanski pomen za svoj razvoj pripisuje rodni Ilirski Bistrici.

Drami Simone Semenič

Umetniški direktor festivala Aleš Novak je v zapisu ob letošnjem festivalu poudaril, da bo gledališče “preživelo (tudi to) epidemijo, izjemno pomembno pa je, da njene posledice ne onemogočijo delovanja najbolj izpostavljenih in ranljivih ustvarjalcev in producentov - to bi namreč pomenilo trajno osiromašenje slovenske gledališke ustvarjalnosti.” Novak tudi spremljevalni program ni uvrstil predstav primorskih gledališč. Sta pa uvrščeni kar dve dramski deli uspešne Ajdovke Simone Semenič, ki se kot avtorica podpisuje pod to jabolko, zlato v režiji Primoža Ekarta (Zavod Imaginarni, koprodukcija Cankarjev dom, SNG Drama Ljubljana in Mestno gledališče ljubljansko) in jerebika, štrudelj, ples pa še kaj v režiji Janeza Janše (Maska Ljubljana in Slovensko mladinsko gledališče)


Najbolj brano