BMW XM: Biti zelo drugačen od ostalih avtomobilov

Nekoč je bila oznaka XM v domeni Citroëna in njihovega dojemanja prestiža, danes pa so to oznako za svojo vzeli pri BMW-ju. Ta predstavlja ogromnega križanca, ki ima zares ogromno zalogo moči.

Bavarski velikan bo večino kupcev našel na drugih kontinentih, pri 
nas bo takih le peščica. Foto: Peter Pirkovič
Bavarski velikan bo večino kupcev našel na drugih kontinentih, pri nas bo takih le peščica. Foto: Peter Pirkovič

Res je ogromen ta Bavarec. V širino meri malenkost več kot dva metra, v dolžino krepkih 5,1 metra. Še preden sedem za volan, si vzamem nekaj minut in si ga pobližje ogledam. Mešani občutki. Kot že omenjeno, oblikovno netipičen BMW. Spredaj dve ogromni osvetljeni ledvički, minimalistični laserski LED žarometi in zajeten odbijač z veliko odprtinami za zrak. Potem pa spet šok. Nizke 275- oziroma zadaj 315-milimetrske gume na, pozor, 23-palčnih platiščih. Zelo redko videno na serijskemu avtomobilu na evropskih tleh. Meni osebno daleč najbolj oblikovno eleganten je prav zadnji del. Ob straneh po dve izpušni cevi, ena na vrh druge, vmes difuzor, elegantno pa so oblikovalci umestili še zadnje LED luči in na zadnji šipi na obeh straneh diskretno skrili BMW-jev logotip.

Kot v letalu

Potem pa je sledilo spoznavanje s prestižem, udobjem in prostornostjo. Sedi se visoko in zelo udobno (masaža, hlajenje in ogrevanje), a vsakič znova imam občutek, da sedim v kokpitu Airbusa A380. Tako ogromno je vse. Zasnova delovnega okolja mi je znana, v tem delu Bavarci niso odkrivali tople vode. Zelo ali celo na las podobno kot pri vseh novejših BMW-jih. Podatkovno središče predstavlja podolgovat ukrivljen zaslon, ki se deli na dva dela.

Tehnični podatki

Pogon: 4,4-litrski V8 s 360 kW (489 KM) in elektromotor s 145 kW

Skupna sistemska moč: 480 kW (653 KM)

Baterije: 25,7 kWh

Dimenzije: 5.110 x 2.005 x 1.755 mm

Medosna razdalja: 3105 mm

Teža: 2685 kg

Pospešek: 4,3 s do 100 km/h

Najvišja hitrost: 250 km/h (elektronsko omejena)

Posoda za gorivo: 69 litrov

Cena: 176.950 evrov (z dodatno opremo 192.145 evrov)

Na eni strani digitalni merilniki (12,3 palcev) in vsi aktualni potovalni podatki, na drugi strani osrednji zaslon na dotik (14,9 palcev) in bogata bera različnih aplikacij. Ni da ni. Všeč mi je bilo dejstvo, da so obdržali klasično menjalno ročico in da tega ni nadomestilo stikalo v obliki selektorja, na volanu pa ne gre spregledati obvolanskih lopatic za ročno prestavljanje in dveh rdečih uhljev (beri stikal), s katerima se vključi športni karakter avtomobila.

Celotna potniška kabina je prepletena z izbranimi materiali, odlično ambientalno LED osvetlitvijo, izjemno je tudi ozvočenje Bowers&Wilkins (vgrajenih je 20 zvočnikov), prav tako tudi sprednja sedeža in zadnja klop, kjer v tovarni dodajo še dve blazini za prijetnejše potovanje. Bavarski velikan ima glede na svoje dimenzije tudi zajeten prtljažnik, ki v osnovi meri 527 litrov, a ta zaradi hibridnega pogona denimo nima dvojnega dna. Ima pa zato stilsko oblikovano usnjeno torbo za shranjevanje polnilnih kablov.

Ima priključno-hibridni pogon

Kot že ničkolikokrat omenjeno, BMW XM je najzmogljivejši član družine M. Kakopak, z izdatno pomočjo elektrifikacije. Pod sprednjim pokrovom je vgrajen preverjen 4,4-litrski V8 motor s 360 kW moči (489 KM), ki je prava tehnološka poezija, ko zarohni. In tudi ta ponuja možnost odpiranja loput v izpušnem sistemu, da je predstava še nekoliko bolj hrupna. Osemvaljniku so bavarski mojstri dodali podporo 145-kilovatnega elektromotorja, kar v številkah pomeni, da skupaj razvijata za 480 kW (653 KM) sistemske moči in še 800 Nm navora. Električno enoto napaja energijski hranilnik s kapaciteto 25,7 kWh, ki po WLPT-ju zagotavlja do največ 93 km električne vožnje. V praksi na cesti to pomeni realno okrog 60 kilometrov, a bolj kot to je pri njem pomemben sunek moči.

S težo dobre 2,7 tone se štirikolesno gnani orjak z mesta do 100 km/h odrine v 4,3 sekunde, najvišjo hitrost pa doseže pri 270 km/h (M driver paket). Zadnjega podatka nisem preverjal, ni bilo potrebe. Veliko bolj intenzivno je bilo doživetje na cesti. Da se razumemo, to nikakor ni čistokrvni M, ki ves čas bruha moč. Jasno, zna pokazati zobe, ko je to potrebno, o tem ni dvoma, in zna se dinamično peljati skozi ovinke (štirikolesni pogon in krmiljenje zadnjih koles). A je po drugi strani preprosto preveč ogromen, da bi se z njim ves čas preganjali po kakšni zaviti cesti. Veliko bolj mu ustrezajo dolge ravnine, kjer se izkaže kot odličen potovalnik. S 70-litrsko posodo in napolnjenimi baterijami bo prvi postanek po dobrih 500 kilometrih, če noga ni pretežka.

Na koncu pa še na kratko o ceni. Takšen, kot je na zgornjih fotografijah, stane 192.000 evrov. Veliko, se strinjam. A manj kot Lamborghini urus in Ferrari purosangue. Pa vendar vsi trije nekako spadajo v isti koš premijskih športnikov. Nenazadnje je to bil tudi del načrta Bavarcev, ko so prižgali zeleno luč za njegov razvoj. Vmešati se med najbolj elitne igralce.


Najbolj brano