Razstava z naslovom Figuralika (na ogled bo od aprila do avgusta) bo združila dela več kot 25 avtorjev. Med temi bodo Dragica Čadež, Milan Erič, Zdenko Huzjan, Lojze Logar, Erik Lovro, Franc Mesarič, Silvan Omerzu, France Peršin, Dušan Prih Hup, Matej Stupica, Marko Šušteršič in Milena Usenik.

Foto: MOL/Nik Rovan
Foto: MOL/Nik Rovan

Postavitev bo tematizirala pojem figuralike v slovenskem likovnem prostoru z deli pomembnih ustvarjalcev različnih generacij, ki so to tematiko ponotranjili in jo interpretirali na svež, v slovenskem prostoru premalokrat viden način.

Ker je bila Galerija Cukrarna zgrajena, da bi nudila prostor tudi za velike manifestacije in ponujala možnost razstavljanja večjih likovnih projektov, bo združila moči z Mednarodnim grafičnim likovnim centrom (MGLC) in sredi septembra postala eno izmed osrednjih razstavišč 35. Ljubljanskega grafičnega bienala. S tem bodo organizatorji grafičnega bienala pridobili dodatne prostore, ki jih prej niso mogli zagotoviti.

Foto: Blaž Gutman
Foto: Blaž Gutman

Cukrarna, najmlajša članica Muzeja in galerij mesta Ljubljana (MGML), ki se je v dobrem letu dni vzpostavila kot novo stičišče umetnosti, kulture in družabnega življenja v prestolnici, trenutno predstavlja dela italijanskega umetnika Michelangela Pistoletta. Na ogled bodo še do 5. marca. Pregledna razstava pomembnega umetnika 20. stoletja z naslovom Četrta generacija zajema velik del njegovega ustvarjalnega opusa in prinaša vpogled v ključna obdobja njegovega ustvarjanja od 60. let preteklega stoletja do danes.

V Galeriji Parter, ki je namenjena samostojnim predstavitvam s konceptualno premiso "en prostor – en umetnik – en projekt" se bodo prihodnje leto med drugim predstavile Sophie Thun, Flaka Haliti in Saša Spačal.

Dunajska umetnica Sophie Thun bo predstavila dela, ki obiskovalca vabijo k preizpraševanju predstav o prostoru prezentacije in načinih gledanja. Njene večplastne fotografske se intervencije vrtijo okoli konstrukcije lastnega telesa v prostoru reprezentacije in odpirajo vprašanja zapletenih odnosov med imaginarnim prostorom podobe ter realnim prostorom gledalca, beremo v predstavitvi programa.

V Prištini rojena Flaka Haliti se ukvarja s politično refleksijo in geopolitičnimi preokupacijami s poudarkom na temah, kot so teritorialne meje in pristojnosti, vključno z državnimi mejami ali združenji, kot sta ZN in EU. Umetnica obravnava vprašanja nedefinirane politike konstrukcije identitete s ciljem preseči kategorizacijo spola in nacionalne ideje o pripadnosti.

Knjižnica padlih solz Saše Spačal uporablja biotehnološke strategije za vzpostavitev fizične izkušnje potopitve in filozofske izkušnje medsebojne povezanosti in mreženja. Instalacija, ki jo sestavlja objekt v obliki kaplje, napolnjen z vialami posušenih solznih mikrobov, obravnava ranljivost, kot pozitivno človeško lastnost ter način, s katerim lahko vzpostavljamo povezave z Drugim.

Kletni prostor bo namenjen performansom, koncertom in zvočnim dogodkom. Prav tako pa bodo svoj prostor tam dobile razstave tako lastne produkcije kot v sodelovanju z nevladnimi organizacijami.

Foto: Miran Kambič
Foto: Miran Kambič

Tao V. Sambolec pripravlja serijo doživljajskih instalacij Brati branje, ki zagotavlja akustično, poetično in kritično odprtost besed, ki potekajo prej, potem in poleg pomena ter ustvarjajo možnosti za raziskovanje neinterpretativnih odnosov do besed. Irena Z. Tomažin bo pripravila performans Vzorec razlitega glasu, odtis karamelnih stopinj. Glasovno-gibalni performans obravnava teme ponavljanja in vzorčenja znotraj tradicionalnih napevov ter ljudskih plesov v povezavi s sodobnimi praksami petja in sodobnega plesa.

Čez poletje bo na ogled razstava Marka Požlepa z naslovom Potop, ki bo raziskovala gospodarske, politične in kulturološke vidike izgradnje Jadranske magistrale. Koreograf, plesalec in vizualni umetnik Manuel Rodriguez bo predstavil svoj multidisciplinarni projekt Telo na papirju, sestavljen iz treh delov – fotografske knjige, plesnega sola in instalacije. Predstavila se bo še britanska umetnica Cally Spooner. Njeno delo iz cikla Mrtvi čas je zamišljeno kot zvočna instalacija z elementi gibljive slike in partiture, ki je postavljena v dialog z galerijskim prostorom na način, da poudari določene arhitekturne značilnosti.

Na začetku oktobra bo potekala 8. izvedba Indigo festivala. V Cukrarni se bo zvrstil niz dogodkov in projektov, ki bodo nastali v sodelovanju z nevladnim sektorjem, napovedujejo pa tudi bogat glasbeni in uprizoritveni program.