Slike v Galeriji Uffizi ščiti  zaščitno steklo, zato tudi v zadnji protestni akciji samo delo ni bilo poškodovano. Foto: EPA
Slike v Galeriji Uffizi ščiti zaščitno steklo, zato tudi v zadnji protestni akciji samo delo ni bilo poškodovano. Foto: EPA

Podnebni aktivist iz skupine Zadnja generacija (Ultima Generazione) je skupaj s še enim moškim prejšnji teden izvedel protestno akcijo pred sliko Rojstvo Venere renesančnega umetnika Sandra Botticellija, ki jo hranijo v Galeriji Uffizi v Firencah. Aktivista sta prejšnji torek na zaščitno steklo pred sliko z lepilnim trakom nalepila več fotografij poplav, ki so lani prizadele Toskano. V rokah sta držala plakat z napisom Fondo Riparazione (Sklad za obnovo), s katerim sta opozorila na potrebo po vzpostavitvi sklada v višini 20 milijard evrov za odpravo podnebne škode. Po prvih ugotovitvah renesančna umetnina ni bila poškodovana, policija pa je oba moška pridržala.

Parlament v Rimu je prejšnji mesec sprejel zakon, v skladu s katerim so lahko podnebni aktivisti za napad za znamenitosti obsojeni na plačilo do 60.000 evrov. Zakon je že v veljavi.

To ni prvi primer, ko so si podnebni aktivisti za tarčo izbrali umetnino iz Galerije Uffizi. Poleti leta 2022 sta skušala aktivista z akcijo opozoriti na problematiko globalnega segrevanja, tako, da sta si skušala roki prilepiti na steklo Botticellijeve slike Pomlad. Po besedah tedanjega direktorja galerije Eikeja Schmidta jima sicer to zaradi zaščitnega stekla ni uspelo.

Tudi drugi muzeji po Evropi so v zadnjih letih tarče aktivistov, ki želijo opozoriti na nujnost takojšnjega reševanja podnebne krize. V Italiji so se med drugim lotili bazilike svetega Marka v Benetkah in vodnjaka Trevi v Rimu. V Vatikanskem muzeju pa sta si okoljevarstvenika roke prilepila na podstavek, na katerem stoji znameniti antični kip Laokoontova skupina. Aktivisti običajno izbirajo umetniška dela, ki so zaščitena s steklom. Trajne škode pri tem niso povzročili.

Poleti 2022 sta se skušala pdnebna aktivista takole prilepiti na steklo Botticellijeve Pomladi, vendar lepilo ni prijelo in sta roke zgolj držala ob steklu. Foto: AP
Poleti 2022 sta se skušala pdnebna aktivista takole prilepiti na steklo Botticellijeve Pomladi, vendar lepilo ni prijelo in sta roke zgolj držala ob steklu. Foto: AP

Več akcij so po različnih evropskih muzeji izvedli poleti leta 2022. Eno zgodnejših akcij so izvedli v Narodni galeriji v Londonu. Aktivista skupine Just Stop Oil sta prilepila sliko Johna Constabla Seneni voz (1821). Eden od protestnikov je dejal, da je ljubitelj umetnosti in opozoril na njen pomen in potrebo po tem, da se varuje za prihodnje generacije. A kakšno vlogo bo lahko imela v človekovem življenju, če ne bo osnovnih možnosti za preživetje, je dodal. "Če ne bo vode, kaj nam bo umetnost? Če bodo trpele milijarde ljudi, kaj nam bo umetnost?" je vzklikal.