Od sodelovanja s TTI so si obetali sinergije

Bojan Zadel, ki je bil član nadzornega sveta Luke Koper med letoma 2005 in 2009, je na sojenju nekdanji upravi pod vodstvom Roberta Časarja zaradi domnevno škodljivega nakupa 10-odstotnega deleža slovaškega holdinga TTI, opisal, kako so poslu dali zeleno luč na korespondenčni seji. Povedal je, da na nadzornike ni nihče pritiskal, da pa so želeli nekoliko pohiteti, da jih ne bi prehitel Deutsche Bahn.

Z zaslišanjem  prič  se  je  nadaljevalo  sojenje nekdanji  Časarjevi  upravi  zaradi  spornega posla  s   slovaškim  TTI. Foto: Tomaž Primožic/FPA
Z zaslišanjem prič se je nadaljevalo sojenje nekdanji Časarjevi upravi zaradi spornega posla s slovaškim TTI. Foto: Tomaž Primožic/FPA

KOPER > Na sojenju Robertu Časarju, nekdanjemu predsedniku uprave Luke Koper, ter članoma uprave Aldu Babiču in Marjanu Babiču, Milanu Pučku, ki je bil takrat izvršni direktor, ter avstrijskemu poslovnežu Dietru Kaasu so v zadevi TTI danes zaslišali štiri priče, ki so med drugim pojasnjevale, kakšne sinergijske učinke so v Luki pričakovali po nakupu 10-odstotnega deleža v slovaškem holdingu TTI.

Nekdanji član nadzornega sveta Luke Koper Bojan Zadel je med drugim dejal, da so nadzorniki odločitev uprave za nakup deleža v TTI leta 2008 soglasno podprli, po tem ko so dobili cenitev, ki jo je pripravila revizijska hiša Deloitte. Vrednost slovaške logistične družbe je bila ocenjena na 119 milijonov evrov, sinergijski učinki sodelovanja med TTI in Luko pa so bili ocenjeni na 56 milijonov evrov. 25 milijonov evrov, kolikor je Luka Koper plačala za deset odstotkov družbe, izborila pa si je tudi mesto v upravi in v nadzornem svetu, se jim je zdelo primerna cena.

Po obtožbi naj bi Luko oškodovali za 13,9 milijona evrov

Koprsko tožilstvo Robertu Časarju, Marjanu Babiču in Aldu Babiču očita zlorabo položaja, Milanu Pučku in Dietru Kaasu pa pomoč pri tem. Luka Koper je za 10-odstotni delež v holdingu TTI (Trade Trans Invest) plačala 25,8 milijona evrov. Tožilstvo je prepričano, da je Luka ta delež krepko preplačala, obtoženi naj bi jo oškodovali za 13,9 milijona evrov. Časarjeva uprava je za nakup deleža dobila soglasje nadzornega sveta, a naj bi - tako tožilstvo - nadzornike zavedli, saj jim niso dali na razpolago vse dokumentacije. Družba Deloitte je vrednost celotne družbe TTI ovrednotila na 104 do 119 milijonov evrov, poštena cena za 10-odstotni delež pa naj bi bi bila po njihovi oceni 11,9 milijona evrov. Obtoženi so očitke tožilstva v zagovorih zanikali in vztrajali, da je šlo za dobro poslovno odločitev.

Posel nadzorniki potrdili na korespondenčni seji

Pred potrditvijo so zahtevali cenitveno poročilo, ni pa se spomnil, da bi jim kdo povedal, da je takšno poročilo že obstajalo. Nekdo jim je povedal, da se za vstop v TTI zanima tudi Deutsche Bahn, kar so nato prebrali tudi v medijih. Zato so tudi pohiteli z odločitvijo na korespondenčni seji.

Sam je zahteval še prevod cenitvenega poročila, da bi lahko nato spremljali, kako se zastavljeni načrti uresničujejo. Razumeli so, da bodo s TTI dobili nove posle. Zanikal je, da bi kdo na člane nadzornega sveta pritiskal. Spomnimo, Zadel je eden od članov nadzornega sveta, ki jih je uprava Luke Koper tožila zaradi tega spornega posla. Pred kratkim je sodišče v tretjem sojenju tožbi ugodilo in nadzornikom zaradi soglasja k spornemu poslu naložilo plačilo 16 milijonov evrov. Nadzorniki so se na sodbo pritožili.

Zadel je prepričan, da posla ne bi smeli obravnavati zgolj kot finančno naložbo, kot je to storila nova uprava, ampak z vidika dodatnih tovorov in širitve poslov na območje vzhodne Evrope.

Z novo upravo se je ljubezen končala

Valter Abramovič, nekdanji direktor družbe Rail Cargo Adria, ki sta jo v letu 2008 ustanovili Luka in TTI, je pojasnil, da so v začetku poslovanja poslali več vlakovnih kompozicij. Posli so usahnili, ko je konec leta 2008 nastopila recesija, sami pa niso uspeli doseči konkurenčnih cen, tudi zaradi dumpinških cen romunskih cestnih prevoznikov.

Tudi on je, podobno kot še nekatere priče, povedal, da bi sodelovanje Luke in TTI, ki je imel imperij na področju železniškega prevoza, obvladoval pa je tudi velik del izvoza jeklarskih izdelkov, prineslo sinergijske učinke. Na vprašanje, ali so imeli kakšne težave v Luki, pa je Abramovič odgovoril, da po menjavi uprave “ni bilo več neke ljubezni”. Sojenje se nadaljuje.


Najbolj brano