Potnikom je na voljo brezplačni čezmejni avtobus od Izole do Umaga

V ponedeljek ob 6.15 je iz hrvaškega Umaga zapeljal prvi brezplačni avtobus proti izolski bolnišnici in tja prispel ob 7.52, vmes se je ustavil v Bujah, Kaldaniji, Plovaniji, Kaštelu, Sečovljah (pri OŠ), Luciji, Portorožu (pri Fizinah) in v Izoli. Izolska in piranska občina sta skupaj s hrvaškima občinama Buje in Umag začeli 467.000 evrov vreden Interregov projekt IstraConnect.

Pilotna avtobusna linija med izolsko bolnišnico in Umagom je 
brezplačna. Foto: Leo Caharija
Pilotna avtobusna linija med izolsko bolnišnico in Umagom je brezplačna. Foto: Leo Caharija

IZOLA > Kot pravi Iztok Škerlič, direktor izolskega Javnega zavoda za spodbujanje podjetništva in razvojne projekte, bodo 85 odstotkov denarja dobili iz Interregovega programa za čezmejno sodelovanja med Slovenijo in Hrvaško. Preostalo bodo zagotovile umaška, bujska, piranska in izolska občina v približno enakih deležih.

Avtobus skoraj poln že na prvi vožnji

Danes, ko so komaj začeli z novo linijo, je bilo v avtobusu že 40 potnikov, predvsem učencev in dijakov. Da je takšna čezmejna povezava potrebna, je pokazala že anketa, ki so jo nedavno opravili v istrskih občinah na obeh straneh meje. S projektom se ukvarjajo od junija letos, sklenili ga bodo julija prihodnje leto, že zdaj pa iščejo način, da bi novo brezplačno avtobusno linijo ohranili tudi kasneje. Ozirajo se za zasebnimi avtobusnimi prevozniki in se nadejajo, da bi prevoze subvencionirali obe državi.

“Izolska bolnišnica bi morala biti istrska”

To, da je končna postaja izolska bolnišnica, ni naključje. V njej Hrvaška svojim državljanom po Škerličevih besedah odobri do 4500 zdravljenj na leto in krije stroške javnega zavarovanja, podobno tudi Slovenci opravimo določena zdravljenja v tujini. Njegove navedbe potrjuje župan Buj Fabrizio Vižintin: “Storitve izolske bolnišnice koristi 3600 naših prebivalcev, lani so tam opravili 6500 obiskov.” Po njegovem mnenju bi morala biti ta bolnišnica istrska. “Državi bi se morali dogovoriti, da lahko naši ljudje tam koristijo storitve z lastnim zavarovanjem. Verjamem, da bodo politični pogoji za to izpolnjeni, ko bo Hrvaška vstopila v schengensko območje.”

Dodal je, da mejo med državama vsak delovnik poleg šolarjev prestopi najmanj 350 zaposlenih v slovenskem delu Istre. “1500 delovnih migrantov se v slovensko Istro vsak dan pripelje iz Hrvaške in Italije, 8000 pa se jih iz slovenskega dela dnevno odpelje v obe državi,” je nanizal izolski župan Danilo Markočič. “Morda bi potrebovali še dve ali tri takšne avtobusne linije,” je pripomnil Vižintin, po ocenah njegovega umaškega kolega Vilija Bassaneseja bi lahko takšno povezavo na njihovem in bujskem območju uporabljalo kar 3000 do 4000 Istranov.

“Istra je nekaj posebnega”

“IstraConnect je tudi način razmišljanja ljudi, ki živijo v Istri. Raznolikost je naše bogastvo,” je menil Bassanese in za prihodnost napovedal ureditev kolesarskih stez onkraj meje v dolžini več kot 40 kilometrov.

“Izolsko bolnišnico razumemo kot širšo regijsko, Istra je nekaj posebnega, Istrani smo res lahko ponosni,” je potrdil piranski župan Đenio Zadković,


Najbolj brano