Avto

Analiza: zakaj bi kupili Toyotinega, ne originalnega berlinga?

Toyota je klonirala berlinga oziroma PSA za Toyoto izdeluje proace cityja. Kako se izide ta kombinacija, zakaj bi sploh kdo kupil proacea, in ne originala, in zakaj si Toyota tako želi navzočnosti na tem delu trga?

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.07.2020 22:13
Čas branja: 6 min

Prvič smo ga spoznali pred natanko letom dni, kasneje smo se spraševali, kje je obtičal, pred mesecem dni smo ga videvali pred avtosaloni, v tem tednu pa je končno uradno zapeljal na slovenski trg. Proace city je Toyotin kompaktni potniški ali tovorni dostavnik, ki je razne v redkih podrobnostih enak citroënu berlingu. V čem se razlikuje od berlinga, kakšne so cene in kakšni načrti Toyote na trgu dostavnikov?

O novem berlingu, ko je zapeljal na slovenski trg. Opozorilo, cene so danes lahko drugačne, popusti prav tako.

Zakaj si Toyota želi navzočnosti v tem razredu?

Trg dostavnikov, tako potniških kot tovornih, je dolgoletna želja tako globalne kot slovenske Toyote. Globalna je na tem področju uspešna, a predvsem v Aziji in ZDA, če med tovorna vozila štejemo tudi terenske poltovornjake (pick-upe). V Evropi ji ne gre tako dobro in to iz preprostega razloga, ker so evropski (predvsem francoski) tekmeci mojstri racionalizacije, učinkovitega sodelovanja in prenašanja blagovnih znamk med zelo podobnimi ali pa kar enakimi avtomobili, zato so na domačem terenu tako rekoč nepremagljivi.

Zgornji zapis jasno potrjujejo prodajne številke in deleži. Toyota je lani na evropskem trgu prodala 66.560 primerkov dostavnih vozil. Z novimi modeli želi v bližnji prihodnosti trenutni šestodstotni delež povečati na 10 odstotkov. Sicer pa načrtuje, da bodo letos globalno prodali poltretji milijon dostavnih vozil.

Želje po uspehu in rasti v tem razredu je leta 2007 opisal takratni že direktor Toyote Slovenije Gregor Mauko (zdaj je šef regije Adriatic), ko je na trg pripeljal dostavni hiace azijskih korenin. Na tej povezavi preberite, kako se je hiace izkazal v primerjavi s francoskimi tekmeci.

Namesto »bojuj se« strategija »pridruži se«

Pozneje je Toyota, tudi in predvsem zaradi premoči evropskih znamk, opustila boj proti tekmecem in se jim, vsaj na proizvodni in tehnični ravni, preprosto pridružila. Leta 2016 je nastal proace – potniški in dostavni kombi srednjega razreda, ki nastaja na osnovi kombija iz skupne PSA Peugeot Citroën. Letos pa se je proaceu pridružil še proace city v tovorni in potniški (verso) različici.

Ta razred je pomemben. Danes potniški dostavniki zgolj v razredu proace cityja dosegajo 6,3- (lani) oziroma 4,4- odstotni delež trga (letos). Uspešnejši so le avtomobili razredov B, B SUV, C, C SUV in D SUV. Potem so tu še njihove tovorne različice.

Kloni se množijo, so že trije

Toyota si je tako olajšala vstop na trg, saj je preprosto naročila proizvodnjo že znanega avtomobila, nanj vtisnila Toyotin logo in drugačno masko ter se spustila v boj za kupce brez dodatnih vlaganj v razvoj, izdelavo in še kaj. V igro je vstopila na začetku nove generacije citroëna berlinga (enak avto z nekaj majhnimi spremembami imata tudi Peugeot in Opel), kar pomeni, da bo proace cityja lahko brez večjih sprememb prodajala vsaj sedem, osem ali še več. Avtomobili tega razreda imajo tradicionalno daljši življenjski cikel kot navadni osebni avtomobili.

Takšen vstop je lažji, čez noč prideš do odličnega avta

Po izračunih Toyote je dobila eno najboljših osnov na trgu. To potrjujejo podatki, da ima Toyotina izvedenka berlinga (enako seveda velja tudi za berlina, partnerja in comba) najbolj uporaben in prilagodljiv tovorni prostor, ki sprejme dve evropaleti, najmanjše izpuste ogljikovega dioksida, najboljšo nosilnost do ene tone in vleko do tone in pol, najboljšo varnost, najbolj raznoliko opremo in najnižje stroške lastništva.

S partnerji je dobila tudi tekmece

Deluje zmagovalno, a seveda ni tako preprosto. Toyotini partnerji so tudi Toyotini tekmeci, med njimi pa je najmočnejši prav citroën berlingo. To velja preprosto zato, ker si je od prve generacije zgradil najbolj prepoznavno ime in ker ima, tudi v tej generaciji, najnižjo oziroma najugodnejšo ceno (razmerje med ceno in opremo). Poleg tega je prepoznaven, proace city pa ni.

Berlingo je lani v Sloveniji prepričal 1.176 kupcev oziroma več kot katerikoli drug potniški dostavnik. Letos je številka zaradi kriznih razmer manjša. Le 297, a to je še vedno več od tekmecev. Toyota pa želi letos do konca leta prodati 110, prihodnje leto 175, v letu 2022 pa 205 vozil. Razmerje bencinskih (1.2 turbo z 81 in 96 kilovati) in dizelskih motorjev (1,5-litrski turbodizel s 55, 74 in 96 kilovati) bo 50 proti 50. Hibrida seveda ni.

Se bo Toyota bojevala le s ceno? Tu je padla

Glede na zapisano lahko Toyoti uspe doseči vidnejši delež le z zelo ugodno ponudbo. Ta je sicer dobra, a ne na prvi pogled. Preden se spustimo v cene, je treba povedati, da ima v trojici (pred prihodom Toyote) najnižjo oziroma najugodnejšo ceno citroën berlingo, sledi opel combo, najdražji je peugeot rifter, ki je tudi najbolj nadgrajen.

Ko se zakoplješ v številke

Pogled na cenik proace cityja jasno sporoča, da ta ne bo najcenejši v novi četverici. Cene za bencinskega proacea verso combi se začnejo pri 16.360 evrih (berlingo pri 650 evrih nižje). Dostavni van stane od dobrih 14.100 evrov (brez DDV) navzgor. Srednje opremljeni proace city verso 1.5D s paketom family stane 21.810 evrov oziroma 850 evrov več od podobnega berlinga z opremo shine.

Toyoto poceni popust, berlinga še bolj ...

Ko Toyoti odštejemo sedemodstotni popust, se cena zniža na 19.033 evrov. To je sicer manj, a glej ga, zlomka, Citroën ponuja še večji popust (8,5 odstotka), razlika v ceni zraste že na 1.105 evrov v prid berlingu. Potem pridemo do financiranja. Nanj popust ponujajo skoraj vse znamke. Toyota, denimo, 1.250 evrov, Citroën pa tudi. Izid je torej jasen!?

… ko pa upoštevamo še financiranje ...

Niti ne, pri financiranju marsikdo pozabi na morda najpomembnejši del, to so obresti. In Toyotin lizing ima štiriodstotne, Citroënov pa sedemodstotne, kar razliko med sorodnikoma in partnerjema po dveh letih zmanjša na 768, po treh na 598, po petih pa le na 240 evrov oziroma štiri evre na mesec. Daljše je obdobje financiranja, večji varčevalni učinek ima nižja obrestna mera. Pri vseh izračunih sta predvidena polog 6.500 evrov in različen znesek financiranja (pri Toyoti 12.983 evrov, pri Citroënu pa 11.876 evrov).

Seveda to velja v primerjavi zgoraj omenjenih različic. Pri kakšnih drugih je razmerje lahko drugačno.

… Toyotina poteza dobi smisel

A če upoštevamo zgornji različici, sta partnerja oziroma tekmeca po upoštevanju financiranja že skoraj poravnana. Razliko 240 evrov do cene oziroma stroška najema Citroëna pa lahko pokrijeta Toyotina triletna garancija in še dveletno jamstvo, ki je po kritju enako garanciji. Berlingo ima dveletno garancijo in dodatno triletno jamstvo, ki ponuja manjša kritja. Se bo toyota manj kvarila kot citroën? Seveda ne, le Toyota prevzema večje tveganje, za kupca to seveda ni slabo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Toyota v številkah: kako ji je šlo v svetu, Evropi in Sloveniji?
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota v številkah: kako ji je šlo v svetu, Evropi in Sloveniji?

Toyota je leto 2020 zaključila s prvim mestom v svetovni prodaji. Na stari celini je Toyota lani prodala skoraj milijon vozil in si odrezala rekorden šestodstotni tržni delež, v Sloveniji pa ji je šlo dobro predvsem pri prodaji fizičnim osebam.

FINANCE
Avto
Nov vodilni položaj Slovenca v evropski Toyoti
Avto
AvtoMiloš Milač Nov vodilni položaj Slovenca v evropski Toyoti 2

Medvoščan Tom Fux je pred nekaj dnevi prevzel novo funkcijo v vrhu Toyote Motor Europe, ki skrbi za to znamko v Evropi, Rusiji in še v nekaterih okoliških državah. Fux je postal podpredsednik, odgovoren za prodajo, marketing in zadovoljstvo kupcev za znamki Toyota in Lexus.

FINANCE
Avto
Toyota po petih letih nazaj na prestol
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota po petih letih nazaj na prestol

Toyota je objavila uradne rezultate prodaje za lani. Japonski proizvajalec je prodal 9,53 milijona vozil, kar je več od Volkswagna. Zato se po petih letih vrača na prestol.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Toyota povečala dobiček in izboljšala napovedi
Avto
AvtoUroš Božin Toyota povečala dobiček in izboljšala napovedi

Japonska družba se je uspešno spopadla s pomanjkanjem polprevodnikov, ki proizvodnjo v avtomobilski industriji ogroža že od konca leta.

FINANCE
PMM
Toyota popušča pri elektriki, aprila bo razkrila tekmeca tesli model Y in VW ID.4
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Toyota popušča pri elektriki, aprila bo razkrila tekmeca tesli model Y in VW ID.4 15

Toyota je pripravila popolnoma električni srednje velik športni terenec, razkrit bo konec aprila v Šanghaju

FINANCE
Avto
Šef Toyote je najuglednejši menedžer v avtoindustriji, priznanje je namenil zaposlenim
Avto
AvtoMiloš Milač Šef Toyote je najuglednejši menedžer v avtoindustriji, priznanje je namenil zaposlenim

Predsednik uprave Toyote Akio Toyoda si je prislužil naziv najuglednejšega menedžerja leta 2021 v izboru Svetovni avto leta, zanj smo glasovali tudi na Financah

FINANCE
Avto
Toyota predstavlja slovensko banko, ki postaja gonilo avtoposla
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota predstavlja slovensko banko, ki postaja gonilo avtoposla 6

Financiranje postaja pomemben del avtoposla, saj lahko s prilagojenimi ponudbami pridobimo in zadržimo nove kupce, verjamejo v slovenski Toyoti, zato so ustanovili svojo banko.