Prvič smo ga spoznali pred natanko letom dni, kasneje smo se spraševali, kje je obtičal, pred mesecem dni smo ga videvali pred avtosaloni, v tem tednu pa je končno uradno zapeljal na slovenski trg. Proace city je Toyotin kompaktni potniški ali tovorni dostavnik, ki je razne v redkih podrobnostih enak citroënu berlingu. V čem se razlikuje od berlinga, kakšne so cene in kakšni načrti Toyote na trgu dostavnikov?
O novem berlingu, ko je zapeljal na slovenski trg. Opozorilo, cene so danes lahko drugačne, popusti prav tako.
Zakaj si Toyota želi navzočnosti v tem razredu?
Trg dostavnikov, tako potniških kot tovornih, je dolgoletna želja tako globalne kot slovenske Toyote. Globalna je na tem področju uspešna, a predvsem v Aziji in ZDA, če med tovorna vozila štejemo tudi terenske poltovornjake (pick-upe). V Evropi ji ne gre tako dobro in to iz preprostega razloga, ker so evropski (predvsem francoski) tekmeci mojstri racionalizacije, učinkovitega sodelovanja in prenašanja blagovnih znamk med zelo podobnimi ali pa kar enakimi avtomobili, zato so na domačem terenu tako rekoč nepremagljivi.
Zgornji zapis jasno potrjujejo prodajne številke in deleži. Toyota je lani na evropskem trgu prodala 66.560 primerkov dostavnih vozil. Z novimi modeli želi v bližnji prihodnosti trenutni šestodstotni delež povečati na 10 odstotkov. Sicer pa načrtuje, da bodo letos globalno prodali poltretji milijon dostavnih vozil.
Želje po uspehu in rasti v tem razredu je leta 2007 opisal takratni že direktor Toyote Slovenije Gregor Mauko (zdaj je šef regije Adriatic), ko je na trg pripeljal dostavni hiace azijskih korenin. Na tej povezavi preberite, kako se je hiace izkazal v primerjavi s francoskimi tekmeci.
Namesto »bojuj se« strategija »pridruži se«
Pozneje je Toyota, tudi in predvsem zaradi premoči evropskih znamk, opustila boj proti tekmecem in se jim, vsaj na proizvodni in tehnični ravni, preprosto pridružila. Leta 2016 je nastal proace – potniški in dostavni kombi srednjega razreda, ki nastaja na osnovi kombija iz skupne PSA Peugeot Citroën. Letos pa se je proaceu pridružil še proace city v tovorni in potniški (verso) različici.
Ta razred je pomemben. Danes potniški dostavniki zgolj v razredu proace cityja dosegajo 6,3- (lani) oziroma 4,4- odstotni delež trga (letos). Uspešnejši so le avtomobili razredov B, B SUV, C, C SUV in D SUV. Potem so tu še njihove tovorne različice.
Kloni se množijo, so že trije
Toyota si je tako olajšala vstop na trg, saj je preprosto naročila proizvodnjo že znanega avtomobila, nanj vtisnila Toyotin logo in drugačno masko ter se spustila v boj za kupce brez dodatnih vlaganj v razvoj, izdelavo in še kaj. V igro je vstopila na začetku nove generacije citroëna berlinga (enak avto z nekaj majhnimi spremembami imata tudi Peugeot in Opel), kar pomeni, da bo proace cityja lahko brez večjih sprememb prodajala vsaj sedem, osem ali še več. Avtomobili tega razreda imajo tradicionalno daljši življenjski cikel kot navadni osebni avtomobili.
Takšen vstop je lažji, čez noč prideš do odličnega avta
Po izračunih Toyote je dobila eno najboljših osnov na trgu. To potrjujejo podatki, da ima Toyotina izvedenka berlinga (enako seveda velja tudi za berlina, partnerja in comba) najbolj uporaben in prilagodljiv tovorni prostor, ki sprejme dve evropaleti, najmanjše izpuste ogljikovega dioksida, najboljšo nosilnost do ene tone in vleko do tone in pol, najboljšo varnost, najbolj raznoliko opremo in najnižje stroške lastništva.
S partnerji je dobila tudi tekmece
Deluje zmagovalno, a seveda ni tako preprosto. Toyotini partnerji so tudi Toyotini tekmeci, med njimi pa je najmočnejši prav citroën berlingo. To velja preprosto zato, ker si je od prve generacije zgradil najbolj prepoznavno ime in ker ima, tudi v tej generaciji, najnižjo oziroma najugodnejšo ceno (razmerje med ceno in opremo). Poleg tega je prepoznaven, proace city pa ni.
Berlingo je lani v Sloveniji prepričal 1.176 kupcev oziroma več kot katerikoli drug potniški dostavnik. Letos je številka zaradi kriznih razmer manjša. Le 297, a to je še vedno več od tekmecev. Toyota pa želi letos do konca leta prodati 110, prihodnje leto 175, v letu 2022 pa 205 vozil. Razmerje bencinskih (1.2 turbo z 81 in 96 kilovati) in dizelskih motorjev (1,5-litrski turbodizel s 55, 74 in 96 kilovati) bo 50 proti 50. Hibrida seveda ni.
Se bo Toyota bojevala le s ceno? Tu je padla
Glede na zapisano lahko Toyoti uspe doseči vidnejši delež le z zelo ugodno ponudbo. Ta je sicer dobra, a ne na prvi pogled. Preden se spustimo v cene, je treba povedati, da ima v trojici (pred prihodom Toyote) najnižjo oziroma najugodnejšo ceno citroën berlingo, sledi opel combo, najdražji je peugeot rifter, ki je tudi najbolj nadgrajen.
Ko se zakoplješ v številke
Pogled na cenik proace cityja jasno sporoča, da ta ne bo najcenejši v novi četverici. Cene za bencinskega proacea verso combi se začnejo pri 16.360 evrih (berlingo pri 650 evrih nižje). Dostavni van stane od dobrih 14.100 evrov (brez DDV) navzgor. Srednje opremljeni proace city verso 1.5D s paketom family stane 21.810 evrov oziroma 850 evrov več od podobnega berlinga z opremo shine.
Toyoto poceni popust, berlinga še bolj ...
Ko Toyoti odštejemo sedemodstotni popust, se cena zniža na 19.033 evrov. To je sicer manj, a glej ga, zlomka, Citroën ponuja še večji popust (8,5 odstotka), razlika v ceni zraste že na 1.105 evrov v prid berlingu. Potem pridemo do financiranja. Nanj popust ponujajo skoraj vse znamke. Toyota, denimo, 1.250 evrov, Citroën pa tudi. Izid je torej jasen!?
… ko pa upoštevamo še financiranje ...
Niti ne, pri financiranju marsikdo pozabi na morda najpomembnejši del, to so obresti. In Toyotin lizing ima štiriodstotne, Citroënov pa sedemodstotne, kar razliko med sorodnikoma in partnerjema po dveh letih zmanjša na 768, po treh na 598, po petih pa le na 240 evrov oziroma štiri evre na mesec. Daljše je obdobje financiranja, večji varčevalni učinek ima nižja obrestna mera. Pri vseh izračunih sta predvidena polog 6.500 evrov in različen znesek financiranja (pri Toyoti 12.983 evrov, pri Citroënu pa 11.876 evrov).
Seveda to velja v primerjavi zgoraj omenjenih različic. Pri kakšnih drugih je razmerje lahko drugačno.
… Toyotina poteza dobi smisel
A če upoštevamo zgornji različici, sta partnerja oziroma tekmeca po upoštevanju financiranja že skoraj poravnana. Razliko 240 evrov do cene oziroma stroška najema Citroëna pa lahko pokrijeta Toyotina triletna garancija in še dveletno jamstvo, ki je po kritju enako garanciji. Berlingo ima dveletno garancijo in dodatno triletno jamstvo, ki ponuja manjša kritja. Se bo toyota manj kvarila kot citroën? Seveda ne, le Toyota prevzema večje tveganje, za kupca to seveda ni slabo.