Dominika Menceja poznamo predvsem po kratkem filmu Prespana pomlad (2014), s katerim je zmagal na Festivalu slovenskega filma; Jezdeca je njegov dolgometražni prvenec. Foto: SFC/Janez Stucin
Dominika Menceja poznamo predvsem po kratkem filmu Prespana pomlad (2014), s katerim je zmagal na Festivalu slovenskega filma; Jezdeca je njegov dolgometražni prvenec. Foto: SFC/Janez Stucin

V tekmovalni program izbranih kratkih filmov pa sta se uvrstila tudi igrani kratki film Tako se je končalo poletje scenarista in režiserja Matjaža Ivanišina in animirani film O denarju in sreči srbsko-slovenskega tandema Ane Nedeljković in Nikole Majdaka Jr.

Sorodna novica Nova serija Sonje Prosenc: "Trigrad je zelo slovenski, pokaže nas z našo temno platjo vred"

V programski sklop Children se je uvrstil prvi slovenski božični film – Kapa režiserja Slobodana Maksimovića. V njem se srečata devetletni deček, ki mora zaradi problematičnih staršev živeti v mladinskem domu, in sedemletna deklica, ki prihaja iz dobro situirane družine. Čaka ju božična pustolovščina, ki v eni sami noči prinese izpolnitev njunih želja, a ne čisto v taki obliki, kot sta pričakovala.

Festival je lani prvič vpeljal tudi tekmovalno kategorijo za televizijske serije: letos se je v nabor uvrstilo 17 serij iz Bosne in Hercegovine, Hrvaške, Srbije, Črne gore, Severne Makedonije, Kosova in Slovenije. Za nagrade srce Sarajeva sta iz Slovenije nominirani seriji Leninov park in Dolina rož, ki sta nastali v produkciji RTV Slovenija. Leninov park je nominiran za najboljšo dramsko serijo, Nika Rozman in Sebastian Cavazza za najboljša igralca, Matevž Luzar pa za najboljšega režiserja prve epizode Doline rož.

Za pokušino: skrivnost iz boršta v Trigradu
V sklopu 6. izdaje Predpremiere – serije pa si bo občinstvo sarajevskega filmskega festivala lahko ogledalo prvi dve epizodi televizijske serije Trigrad režiserke Sonje Prosenc. Letošnji program predstavlja skrbno izbrane pred kratkim producirane regionalne dramske serije.

V Trigradu je režiserka in soscenaristka Sonja Prosenc prek prepletenih zgodb majhne skupnosti odkrivala pokopane skrivnosti staroverstva in nikoli razrešenih zločinov. Na nacionalki se je že odvrtelo vseh šest epizod, občinstvo v Sarajevu pa bo videlo prvi dve. Foto: Televizija Slovenija
V Trigradu je režiserka in soscenaristka Sonja Prosenc prek prepletenih zgodb majhne skupnosti odkrivala pokopane skrivnosti staroverstva in nikoli razrešenih zločinov. Na nacionalki se je že odvrtelo vseh šest epizod, občinstvo v Sarajevu pa bo videlo prvi dve. Foto: Televizija Slovenija

V programski sklop Teen Arena sta se uvrstila celovečerna igrana filma Gajin svet 2 režiserja Petra Bratuše in Vesolje med nami, prvenec režiserke Rahele Jagrič Pirc.

Prvi je nadaljevanje priljubljene družinske romantične komedije o pogumni in navihani Gaji. Svetovno premiero je doživel na mednarodnem festivalu za otroke in mladino v češkem Zlinu, prikazali pa so ga tudi na pravkar končanem festivalu v Motovunu.

Vesolje med nami je prvenec Rahele Jagrič Pirc, mladinska drama o Kanadčanu Tobiju, ki z mamo pripotuje na obisk v Kostanjevico na Krki. Film je junija na festivalu otroškega filma v Seulu prejel prvo mednarodno nagrado za najboljšega igralca v tekmovalnem programu Kids Vision, so sporočili s Slovenskega filmskega centra.

Prava Pepelka pa je zgodba o deklici, ki se spoprijema s telesno hibo. Risanka Sare Bozanić je koprodukcija Inštituta za transmedijski dizajn in produkcijskih studiev Minya Films & Animation iz Hrvaške, Sparkle Animation iz Portugalske ter AEON iz Bosne in Hercegovine in je prva od šestih epizod serije Zvitih pravljic. Foto: SFC
Prava Pepelka pa je zgodba o deklici, ki se spoprijema s telesno hibo. Risanka Sare Bozanić je koprodukcija Inštituta za transmedijski dizajn in produkcijskih studiev Minya Films & Animation iz Hrvaške, Sparkle Animation iz Portugalske ter AEON iz Bosne in Hercegovine in je prva od šestih epizod serije Zvitih pravljic. Foto: SFC

V programski sklop igranih in kratkih ter dokumentarnih filmov Bosne in Hercegovine sta se uvrstila slovenska koprodukcijska filma Illyricvm, prvenec hrvaškega režiserja Simona Bogojevića Naratha, in risanka Prava Pepelka slovenske režiserke Sare Bozanić.

Illyricvm je hrvaško-slovensko-italijansko-kosovsko in bosansko-hercegovska koprodukcija; slovenska koproducentka je Eva Rohrman iz produkcijske hiše Forum Ljubljana. Film nas popelje v svet arhaičnih zakonov in običajev, ki ga spremljamo skozi oči mladega "barbara" – pripadnika Ilirov, ki si ga je leta 37 pr. n. št. podredila rimska enota.

V Illyricvmu skozi oči (za Rimljane) primitivnega barbara spremljamo arhaičen, čustven svet čudnih, brutalnih zakonov in običajev, ki so našemu sodobnemu svetu podobni bolj, kot bi sprva pričakovali. Foto: SFC
V Illyricvmu skozi oči (za Rimljane) primitivnega barbara spremljamo arhaičen, čustven svet čudnih, brutalnih zakonov in običajev, ki so našemu sodobnemu svetu podobni bolj, kot bi sprva pričakovali. Foto: SFC

V programu mreže festivalov jadranske regije pa bodo s slovenskim koproducentskim vložkom prikazali film Rožnata luna nizozemske režiserke Floor van der Meulen.

Naslednja generacija se predstavi
V programu Talenti Sarajeva, v katerem predstavljajo mlade perspektivne filmske ustvarjalce, so med 16 izbranimi udeleženci igralca Anuša Kodelja in Nebojša Rako, producentka Eva Kučera Šmon, montažerka Saša Škulj ter scenaristki Lana Bregar in Mirjam Hlastan.

Sorodna novica Slovensko-nizozemska koprodukcija Rožnata luna dobi premiero na Tribeci

Nagrada za "ženske glasove"
SFC bo v Sarajevu v sklopu koprodukcijske tržnice CineLink skupaj s festivalom prvič podelil tudi nagrado Female Voices CineLink Award za projekt, ki v filmski in avdiovizualni prostor prinaša najmočnejši ženski pečat. Program CineLink bo predstavil devet igranih in sedem dramskih projektov v fazi razvoja iz jugovzhodne Evrope.

Nagrada je po besedah direktorice SFC-ja Nataše Bučar namenjena spodbujanju nastajanja novih zgodb, ki odkrivajo zamolčane ženske poglede na preteklost in sveže pristope k zgodbam iz sedanjosti, piše v sporočilu za javnost.

Nataša Bučar bo v okviru festivala, ki bo potekal od 12. do 19. avgusta, sodelovala na razpravi z naslovom Razmišljanje o politiki vključevanja – financiranje in sprememba paradigme, na kateri se bo s predstavniki sorodnih ustanov iz Velike Britanije in Švedske pogovarjala o mogočih ukrepih regijskih in nacionalnih skladov za večjo raznolikost in vključenost v evropski filmski in avdiovizualni sektor.