MTA je v hudi finančni krizi, saj več kot 20 let trajajoči projekt prenove zastarelega in hirajočega sistema še ne kaže luči na koncu predora, poleg tega pa se število potnikov še vedno ni vrnilo na ravni pred izbruhom pandemije covida-19. Podjetje načrtuje ponovno povišanje cen prevozov z vlaki in avtobusi, medtem ko se potniki sprašujejo, kako priti kamor koli na cilj v času zunaj prometnih konic, ko je sistem zaradi popravil in pokvarjenih vlakov ohromljen. Foto: AP
MTA je v hudi finančni krizi, saj več kot 20 let trajajoči projekt prenove zastarelega in hirajočega sistema še ne kaže luči na koncu predora, poleg tega pa se število potnikov še vedno ni vrnilo na ravni pred izbruhom pandemije covida-19. Podjetje načrtuje ponovno povišanje cen prevozov z vlaki in avtobusi, medtem ko se potniki sprašujejo, kako priti kamor koli na cilj v času zunaj prometnih konic, ko je sistem zaradi popravil in pokvarjenih vlakov ohromljen. Foto: AP

Tamkajšnji mediji poročajo, da javno prevozno podjetje MTA in mestne oblasti doslej niso javno priznali obstoja novega nadzornega sistema, ki uporablja tehnologijo španskega zasebnega podjetja AWAAIT, ki podoben sistem uporablja v Barceloni. Od maja je v uporabi na sedmih postajah podzemne železnice New Yorka, do konca leta pa ga nameravajo razširiti na dodatnih več kot 20.

Tiskovna predstavnica MTA-ja Joana Flores je zagotovila, da AI ne registrira kršiteljev in jih ne prijavlja newyorški policiji, vendar ni pojasnila, ali se bo to v prihodnje dogajalo. Policija zadeve ne komentira. Newyorški policisti so leta 2019 dobili navodilo, naj ne aretirajo več tistih, ki se izogibajo plačilu vožnje s podzemno železnico, ampak naj jim izdajo kazen, če se ustrezno identificirajo in niso kriminalci.

Direktor komunikacij pri MTA-ju Tim Minton je za televizijo NBC pojasnil, da sistem umetne inteligence uporabljajo predvsem zato, da izračunajo, koliko denarja izgubljajo in kako se to dogaja. MTA naj bi tako zaradi "slepih" potnikov, ki skačejo preko vrtljive pregrade, lani izgubila 690 milijonov dolarjev.

Opozorila zagovornikov človekovih pravic
MTA ima omrežje s skupaj 10.000 nadzornimi kamerami, zaradi uporabe umetne inteligence pri nadzoru pa se vrstijo opozorila zagovornikov človekovih pravic.

"Gibanje v New Yorku še nikoli ni bilo tako nadzorovano, kot je danes. Množijo se avtomatični bralci registrskih tablic, prevozna podjetja, kot sta Uber in Lyft, zbirata podatke o potnikih, policija ima dostop do več deset tisoč varnostnih kamer in New York je mesto, kjer ni več nobene zasebnosti," je za NBC dejal direktor Projekta za nadzor nadzorne tehnologije Albert Fox Cahn.

Sistem podjetja AWAAIT deluje tako, da posname tiste, ki se izogibajo plačilu in fotografije pošlje pristojnim za ukrepanje na njihove pametne telefone.

Odvetnica pri pravni organizaciji za socialno pravičnost Legal Aid Society Molly Griffrard trdi, da takšni ukrepi merijo na revne. "Na žalost delajo to in zapravljajo denar, namesto da bi svoje storitve naredili bolj dostopne vsem," je dejala.