Nov obraz in nov paket opreme

Čehi so lansko leto na polovici življenjskega ciklusa karoqu namenili vmesno prenovo, zato je bil čas, da ga zapeljemo na kratek preskus in preverimo, kje so mu namenili največ sprememb.

Srednji predstavnik terenske Škodine družine je pred nekaj meseci 
na ceste zapeljal v prenovljeni podobi. Skladno s prenovo je ta 
športni terenec dobil tudi nov paket opreme – sportline. Foto: Peter Pirkovič
Srednji predstavnik terenske Škodine družine je pred nekaj meseci na ceste zapeljal v prenovljeni podobi. Skladno s prenovo je ta športni terenec dobil tudi nov paket opreme – sportline. Foto: Peter Pirkovič

Vmesna prenova je 4,38 metra dolgemu karoqu prinesla subtilno osvežitev zunanje podobe, ki se še najbolj opazi na sprednjem delu. Sprednje luči imajo nekoliko tanjšo obliko z vgrajeno LED matrično tehnologijo, ki so del serijske opreme novega paketa, opazno drugačen je nov podpis dnevnih LED luči, težko spregledamo tudi nove oblikovne poteze odbijačev in sprednje maske, v paket prenove pa spada tudi nova grafika zadnjih luči.

Čehi so poskrbeli, da paket sportline z različnimi dodatki še nekoliko začini zunanjo podobo, kar je v našem primeru pomenilo, da so v črno biserno barvo (dodatno 539 evrov) odeli še masko hladilnika, 18-palčna platišča s posebnimi aerodinamičnimi vstavki ter napis proizvajalca in oznako modela na zadnjih prtljažnih vratih. Izjema je bil le logotip tovarne na motornem pokrovu.

Tehnični podatki:

Dimenzije (D/Š/V): 4.390 mm x 1.841 mm x 1.603 mm

Motor: 1,5-litrski bencinski s 110 kW (150 KM)

Navor: 250 Nm pri 1500 vrtljajih

Prtljažnik: 521-1630 l

Posoda za gorivo: 50 litrov

Cena: 33.601€ (z dodatno opremo 35.542€)

V potniški kabini pri Škodi na prvo mesto postavljajo prostornost, s čimer se karoq z lahkoto uvršča med družinske avtomobile. V novi izdaji so pri Škodi poskrbeli za izdatno mehkobo sprednjih sedežev, ki so sicer v ceniku opredeljeni kot športni sedeži, a z zadostno oporo hrbta, ohranili so klasično prestavno ročico, vgradili so najnovejšo tovarniško multimedijsko enoto z 8-palčnim osrednjim zaslonom na dotik in analogne merilnike zamenjali z digitalnimi. Ti sicer niso del serijske opreme novega paketa, saj je zanje potrebno doplačati 534 evrov.

Odlagalnih mest ne manjka, prav tako ne številnih pametnih rešitev oziroma pripomočkov iz programa simply clever, medtem ko dodana vrednost izredno premišljene funkcionalnosti ostaja 521-litrski prtljažni prostor. Ne manjkajo kljukice za obešanje vrečk, ob straneh sta dve dodatni odlagalni mesti, v celoten paket pa spada še predelna polica, ki prostor razdeli na dva dela. Spet, ta je del seznama dodatne opreme – 164 evrov.

Bencinski motorji vse bolj priljubljeni

Prodajni podatki kažejo, da zdaj že več kot polovica kupcev izbere karoqa z bencinskim motorjem in takšen je bil vgrajen tudi v testnem avtomobilu. 1,5-litrski turbo motor razvija spodobnih 110 kilovatov moči in 250 Nm navora. Štirivaljnik je spojen z uigrano kombinacijo 7-stopenjskega DSG menjalnika, ki moč pošilja na sprednji kolesni par (karoq na voljo tudi s pogonom 4x4, a v kombinaciji z 2.0 TSI motorjem), uporabnik pa lahko prestave izbira preko obvolanskih stikal.

Potniška kabina ohranja prostorno in značilno funkcionalnost, je pa bila pri prenovi deležna novih materialov in nekaj digitalizacije. Foto: Peter Pirkovič

DSG menjalnik večino časa deluje brezhibno in se zelo hitro odziva na ukaze, rahlo zmeden postane le v primeru, ko je treba na mestu izpeljati nekaj hitrih manevrov. Vožnja vselej prinaša prijeten občutek mehkobe, saj je vzmetenje nastavljeno na način, da zelo dobro požira neravnine asfalta, bo pa zato opaziti malenkost več nagibanja karoserije v ostrih zavojih. Zdi se, da so Škodini mojstri ob prenovi tega modela dodali še eno plast zvočne izolacije, kajti v potniško kabino prodre zelo malo zunanjega hrupa. Tudi delovanja bencinskega motorja praktično ni slišati.

Paket opreme sportline karoqu prinaša dolg seznam serijske opreme, hkrati pa to pomeni, da je ta pri vrhu cenovne lestvice. Izhodiščna cena zanj znaša 33.600 evrov, z nekaj dodatki pa ta naraste na končnih 35.542 evrov. Cena nikakor ni nizka, to je potrebno poudariti, a z druge plati karoq vendarle predstavlja zelo dober kompromis uporabnega družinskega avtomobila, s poudarkom na prostornosti, funkcionalnosti in zanesljivosti.


Najbolj brano