Banke in hranilnice so lani podražile 32 storitev, kar je več kot leto prej, ugotavlja ZPS. Foto: MMC RTV SLO
Banke in hranilnice so lani podražile 32 storitev, kar je več kot leto prej, ugotavlja ZPS. Foto: MMC RTV SLO

S policije so sporočili, da so v dobrem mesecu zaznali več kot deset primerov bančnih goljufij s skupno škodo v višini okoli 1,4 milijona evrov.

Kot so pojasnili, goljufi na elektronski naslov pravne osebe v imenu banke pošljejo elektronsko pošto, v kateri je lažno navedeno, da je potrebna nujna posodobitev oziroma nadgradnja spletne banke. Sporočilo vedno vsebuje povezavo, na katero je treba klikniti. Ko oseba klikne na povezavo, se odpre spletna stran, identična strani spletne banke, ki jo uporablja pravna oseba.

Ko oseba vnese zahtevane podatke, jo goljufi pokličejo po telefonu in se v slovenskem jeziku predstavijo kot tehnična pomoč banke. Na tak način pridobijo vse potrebno za nepooblaščen vstop v spletno banko, pozneje pa izpraznijo bančni račun in sredstva običajno nakažejo na bančni račun, odprt v tujini.

Banke vpisovanja podatkov nikoli ne zahtevajo prek SMS-sporočil ali e-pošte

Policija ob tem opozarja, da slovenske banke od svojih komitentov nikoli ne zahtevajo, da osebne podatke ali podatke o prijavi v spletno banko vnašate po navodilu in povezavi, poslani preko SMS-sporočil ali elektronskih sporočil. "Če ste med tistimi, ki so prejeli takšno sporočilo na elektronsko pošto, ne odprite povezave v sporočilu. Sporočilo takoj zbrišite," pozivajo na policiji.

V primeru, da ste bili oškodovani, pa policija svetuje, da zberete vso razpoložljivo dokumentacijo (elektronsko pošto, podatke o transakcijah, morebitne mobilne številke, naslove elektronske pošte, IP številke) in se s prijavo čim prej obrnete na najbližjo policijsko postajo in na svojo banko.