Hrvaška vlada je po današnjem poročanju hrvaških medijev začela z velikim projektom izgradnje drugega mosta na otok Krk. Včeraj so Hrvatske avtoceste (HAC) objavile razpis za izdelavo študijske in prometne dokumentacije ter lokacijskega dovoljenja za novi krški most s povezovalnimi cestami.

Most bo dvoetažni

Gre za ključni korak v pripravi na gradnjo mostu, ki bo združeval cestno in železniško povezavo, segal pa bo do novega pristaniškega terminala v Omišljah, ki prav tako še ni zgrajen. Vodja projektiranja HAC Gregor Mihelčić pojasnjuje, da naj bi bil most dvoetažni - na zgornjem nadstropju bo cesta, medtem ko bo železnica v spodnjem nadstropju mostu. Gre za tako imenovano »zabojno konstrukcijo«, kar pomeni, da most, glede na dvojno železniško-cestno funkcijo, ne bi bil nujno veliko širši od obstoječega, vsekakor pa bi bil višji, torej v dveh etažah. Obstoječi Krški most bo deloval tudi po izgradnji novega.

''Realno je, da bo vse skupaj trajalo vsaj pet let, z gradnjo vred, saj sama študija vplivov na okolje pri tako velikih projektih v povprečju traja do dve leti, za celotno študijo sprejemljivosti projekta pa približno tri leta. Potem bodo na vrsti razpisi za izvedbo, nato gradbena dela,'' pravi vodja HAC projektiranja.

Potreba za tak most vsekakor obstaja

Projekt je sicer že bil v prostorskem načrtu Primorsko-goranske županije, zdaj pa imajo zainteresirana podjetja do 29. januarja čas, da se prijavijo za izdelavo študijske dokumentacije. Ocenjuje se, da bo ta strošek znašal 600.000 evrov, še piše Novi list.

"Potem ko smo obnovili obstoječi most na Krk pred dvema letoma, je v strateškem načrtu razvoja prometa načrtnovana tudi gradnja drugega, novega mostu, ki bo vključeval tudi železniški most. Že zdaj se čuti potreba za to, ko bo izgrajen kontejnerski terminal v Omišlju, pa bo ta potreba še večja in stari most za to ne bo več dovolj. Zato je ta razpis korak k izgradnji novega mostu. Zagotovo se bo zdaj šlo v to," je ob tem povedal hrvaški prometni minister in podpredsednik hrvaške vlade Oleg Butković.