Časnik Finance s portalom IKT predstavlja dobre prakse podjetij na področju B2B e-commerce poslovanja in podeljuje priznanje za najboljši B2B e-commerce projekt. Prijavite se na razpis!
IKT
Vsebinsko oglaševanje

Kako hitro rastoče spletne trgovine optimizirajo procese obdelave in odpreme

Zdi se, da sta oglaševanje in prodaja osrednja motorja spletne trgovine. Zato številna podjetja podcenjujejo potrebo in koristi informacijskih sistemov, ki optimizirajo administrativno delo v ozadju in občutno izboljšajo upravljanje zalog.
11.05.2023 08:00
Čas branja: 5 min
Kako hitro rastoče spletne trgovine optimizirajo procese obdelave in odpreme
Foto: Shutterstock

Živimo v času hitre digitalizacije in v času, ko je večina podjetij spoznala, da splet ponuja hitro rast prodaje podjetja. Digitalizacija in splet nam številne stvari, ki so bile še pred desetimi leti skoraj nedosegljive, ponujata na dlani. Kupci želijo kakovostne izdelke ter kakovostno in hitro storitev, pri čemer se niti ne zavedajo, kakšen proces se skriva v ozadju vseh malih ali velikih spletnih podjetij.

Ko se podjetja prvič soočijo z administracijo, zaledjem spletne trgovine, so kaj kmalu lahko prepričana, da je vse skupaj precej preprosto in razumljivo. Sprva se vsi osredotočijo na oglaševanje in prodajo, ki sta tako rekoč motor podjetja. Zgodijo se prve prodaje, prva spletna naročila, kjer težav z zaledjem ni, vse je ročno in preprosto obvladljivo, zato spletni trgovci na začetku redkeje dajejo poudarek obdelavi naročil. Vse skupaj se sliši precej nezapleteno in v resnici tudi je: sprejem naročila, obdelava naročila, zaključek naročila. Vprašanje se pojavi, ko začnemo razmišljati, ali je res tako tudi v praksi, kako postaviti sistem, ki bo sledil hitri rasti podjetja ter je ne bo zaviral in omejeval.

Funkcionalnosti za hitro rast spletnih trgovin

Govorimo torej o naložbi, izbiri kakovostnega sistema za upravljanje spletnih naročil. Kakšne so torej funkcionalnosti, ki jih mora takšen sistem vsebovati, da bo izpolnjeval potrebe hitro rastočih spletnih trgovin?

Prenos spletnih naročil

Sistem za upravljanje naročil mora zagotavljati centralizirano upravljanje naročil in operacij med številnimi prodajnimi kanali. Spletni trgovci s svojo ponudbo izdelkov lahko hitreje dosežejo tujino, zato je pomembno, da se vsa naročila, ne glede na spletno stran, domeno, prenesejo v enotni zaledni sistem za upravljanje naročil.

Hitro rastoča podjetja stavijo na več prodajnih kanalov, ki so medsebojno različni, zato je dobrodošlo, da izbrani sistem za upravljanje naročil podpira hitro povezovanje z izbranimi prodajnimi kanali (različne "ecommerce" platforme, spletne tržnice), podpira vse specifike posameznega kanala, hkrati pa ponuja tudi vse podporne storitve, ki omogočajo optimalno rast znotraj prodajnega kanala (zapuščene košarice, SMS- in "e-poštne kampanje").

S centralizacijo spletnih naročil prihranimo čas, zmanjšamo število morebitnih napak ter poskrbimo za nemoteno delovanje procesov, ki sledijo.

Kreiranje računov

Znotraj sistema za upravljanje naročil se kreirajo računi, ki jih morajo spletni trgovci izdati svojim kupcem. Če spletni trgovec posluje v državah, kjer je zahtevana fiskalizacija računov, je pred izbiro sistema za upravljanje naročil treba preveriti, ali to sistem ponuja in zagotavlja tako, kot to predpisuje posamezna država.

Izdaja prevoznic

Oddana spletna naročila se nato prek izbranega kurirja dostavijo do kupcev. Sam proces izdelave prevoznic je lahko zelo zamuden, predvsem če ima spletni trgovec za različne trge izbrane različne kurirje, ki na teh trgih pomenijo optimalno izbiro. Napredni sistemi za upravljanje naročil podpirajo izdajo prevoznic preprosto in hitro. S preprosto operacijo se kreira prevoznica za izbranega kurirja, ki se priloži paketu in preda izbranemu kurirju v dostavo. Po predaji paketa kurirju paket pridobiva različne dostavne statuse, ki jim napredni sistemi tudi sledijo in zagotavljajo prikaz statusov uporabnikom. Samodejni zajem podatka o statusu posamezne pošiljke in prikaz statusov pošiljk v realnem času tako pomenita številne prednosti, saj so vsi statusi prikazani centralizirano in zbrani v enem sistemu, tako je pomoč strankam preprostejša in hitrejša, glede na dostavne statuse pa lahko podjetja prožijo različna obvestila in avtomatizirane akcije znotraj sistema.

Obveščanje strank

Kupci, ki so oddali spletno naročilo, želijo o njem biti ustrezno in pravočasno informirani. Ko kupec opravi nakup v fizični trgovini, prejme izdelek in dodatnih informacij skoraj ne potrebuje. Pri spletnem nakupu kupec odda naročilo in nato pričakuje informacije o njegovem statusu, kdaj ga bo prejel, kdo ga bo dostavil, kdaj bodo prejeli račun za opravljen nakup, kako je z reklamacijskimi postopki … Vse te podatke mora spletna trgovina kupcu zagotoviti, če ta proces ni avtomatiziran, je lahko podpora strankam kaj hitro preobremenjena s ponujanjem informacij.

ERP-sistemi in sistemi za upravljanje naročil tako ponujajo avtomatizirano obveščanje, ki ga podjetja lahko prilagodijo svojim potrebam. Obvestila so lahko kupcem posredovana prek različnih kanalov, pri čemer je njihova izbira odvisna od trga in vsebine sporočila, ki ga podjetja želijo predati kupcu.

Upravljanje zalog

Spremljanje in upravljanje zalog sta ena izmed pomembnejših procesov. Ustrezne informacije o stanju zaloge prinašajo manj zamujenih prodaj zaradi težav, kot sta prevelika prodaja glede na stanje zaloge in netočno napovedovanje vzdržljivosti zaloge.

Hitro rastoča podjetja sprva morda zanemarijo spremljanje zalog, vendar kaj hitro ugotovijo, da jim to povzroča velike težave. Pojavijo se težave v zmogljivosti skladišča, zamude v odpremi, ki negativno vplivajo na kupčevo izkušnjo s spletno trgovino, saj porabnik ne želi ponoviti nakupa pri prodajalcu, ki z dostavo zamuja. To pa pomeni tudi izgubo prihodnje prodaje in negativne ocene na spletnih portalih.

Kot že omenjeno, je prodaja, trženje motor podjetja, vendar je skladiščni proces tisti, ki bo pomembno vplival na celotni krog spletnega nakupa in je njegova avtomatizacija nujno potrebna. Hitro rastoča podjetja, kot so spletne trgovine, zato večinoma uporabljajo mobilno skladiščenje. To omogoča upravljanje skladišča, zalog, odpreme prek mobilnih čitalnikov. Sistem je tako pregleden, hiter in zmanjšuje možnost morebitnih napak.

Kako izbrati sistem, ki bo pripomogel k rasti spletne trgovine?

Kako torej izbrati ustrezen sistem za upravljanje naročil, ki bo lahko sledil hitri rasti podjetja? Na slovenskem trgu je s sistemom za obdelovanje spletnih naročil prisotno podjetje MetaKocka.

Glede na izzive, ki jih prinaša spletna trgovina, in rešitve, ki jih ponuja MetaKocka, lahko rečemo, da podjetje ustrezno izpolnjuje vse potrebe in svoj razvoj usmerja v funkcionalnosti, ki služijo spletnim trgovcem, ter ponuja visoko stopnjo avtomatizacije.

Poleg sinhronizacije spletnih naročil, izdaje računov, prevoznic, avtomatizacije obveščanja in skladiščnega menedžiranja MetaKocka s sistemom za upravljanje naročil ponuja različne module, ki spletnim trgovcem služijo kot pomoč pri zaznavanju morebitnih napak in nevarnosti, ter module, ki omogočajo dodatno prodajo in njeno analizo. MetaKocka ponuja avtomatiziran modul za zaznavanje napak v dostavnih in kontaktnih podatkih, podvojenih naročil, ki za prodajalca pomenijo izgubo in dodatne nepotrebne stroške.

Podjetja lahko uporabljajo tudi njihov modul za obdelovanje reklamacijskih zahtevkov, ki ponuja visoko stopnjo avtomatiziranosti, kar omogoča hitro obdelavo zahtevkov, to pripomore k zadovoljstvu in pozitivni izkušnji kupca, ki se bo kljub reklamaciji še vrnil v spletno trgovino.

Na drugi strani funkcionalnosti, kot so SMS-kampanje, zapuščene košarice, omogočajo podjetjem možnost za dodatno prodajo in izkoristek potenciala stare baze kupcev.

Prodajo in njeno uspešnost lahko podjetje spremlja v modulu analitika, ki predstavlja grafični prikaz poslovanja podjetja.

Prednosti uporabe sistemov za obdelovanje naročil

Kakovostni sistem za obdelovanje naročil na eni strani pomeni strošek, vendar ga z razvojem spletne trgovine štejemo kot nujno orodje, vložek v sistem, ki bo omogočal rast podjetja. Takšni sistemi so zasnovani tako, da podjetjem omogočajo hitro širitev na tuje trge, so del rešitve, in ne težave.

Podjetja, ki uporabljajo tovrstne sisteme, so v veliki prednosti pred preostalimi, saj se s sistemom za upravljanje naročil uspešno izogibajo zamudam v obdelavi naročil, saj je to avtomatizirano in lahko obvladljivo. Hitra obdelava naročil tako pomembno vpliva tudi na uspešno dostavo, ta pa na zaslužek podjetja, saj se delež sprejetih naročil s plačilno metodo po povzetju močno poveča.

Zaradi visoke stopnje avtomatiziranosti se delo preusmeri v operacije, ki zahtevajo večjo pozornost. Tako se čas in denar ne porabljata za operacije, ki ne prinašajo dodatnega zaslužka, temveč le trošijo vire podjetja. Sistem za obdelovanje naročil je obvezen, če podjetje želi, da se ekipa osredotoča na dobro poslovanje podjetja, prinaša nove ideje in rešitve za rast.

Celovitost sistemov omogoča zbiranje podatkov na enem mestu. Podjetja imajo boljši pregled nad svojim poslovanjem, kar pripomore k boljšim poslovnim odločitvam in na drugi strani hitremu zaznavanju morebitnih napak, ki bi povzročile poslovno škodo.

Kupiti ali narediti?

Številna podjetja se sprašujejo, ali kupiti oziroma najeti sistem za obdelovanje naročil ali ga samostojno razviti za svoje potrebe. Tako kot se je razvijala spletna trgovina, so se z njo razvijali tudi takšni sistemi, ki danes ponujajo odlične rešitve in funkcionalnosti za številna podjetja ne glede na morebitne specifike poslovanja. Primer je slovensko podjetje MetaKocka s produktom OrderManagement, ki mu zaupajo tako mala kot velika, uspešna ecommerce podjetja.

Razvoj lastnega sistema morda le ni tako dobra poslovna odločitev, če na trgu najdete ustreznega ponudnika, ki večinoma zadovoljuje potrebe podjetja, saj tako podjetje porablja vire, ki bi jih lahko vložilo v to, kar najbolj zna, v prodajo.

Za več informacij o sistemu za hitro obdelavo naročil obiščite spletno stran.


Vsebino omogoča Metakocka, d. o. o.