Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Petek,
5. 4. 2024,
15.50

Osveženo pred

3 tedne, 2 dneva

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 2,05

Natisni članek

kolesarstvo Remco Evenepoel Jay Vine Jonas Vingegaard Primož Roglič Primož Roglič Pariz-Roubaix Dirka po Baskiji Dirka po Baskiji

Petek, 5. 4. 2024, 15.50

3 tedne, 2 dneva

Ostri odzivi zaradi vse več padcev

Krivca za padce: kolutne zavore in prevelike hitrosti

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 2,05
dirka po Baskiji Primož Roglič | Med nesrečniki, ki so padli in odstopili je tudi Primož Roglič. | Foto Guliverimage

Med nesrečniki, ki so padli in odstopili je tudi Primož Roglič.

Foto: Guliverimage

Množični padec, ki je zaznamoval četrtkovo četrto etapo dirke po Baskiji, odmeva v kolesarski karavani in tudi v širši športni srenji. Direktor dirke Pariz - Roubaix Thierry Gouvenou je prepričan, da so padci posledica prevelikih hitrosti, predsednik francoskega sindikata kolesarjev Pascal Chanteur pa opozarja na kolutne zavore.

Pello Bilbao
Sportal Po črnem četrtku s številnimi padci pokazal s prstom tudi na kolesarje

"Stop, stop, stop, končajmo masaker"

 Thierry Gouvenou | Foto: Guliverimage/Vladimir Fedorenko  Thierry Gouvenou Foto: Guliverimage/Vladimir Fedorenko Direktor enodnevne klasike Pariz - Roubaix Thierry Gouvenou je v pogovoru za športni časnik L'Equipe pred nedeljsko dirko povečano hitrost izpostavil kot enega od razlogov za naraščajoče število nesreč na velikih kolesarskih dirkah. "Stop, stop, stop, končajmo masaker. Začnimo razmišljati o težavah s hitrostjo," je pozval Gouvenou in dodal: "Dosegli smo ogromen napredek pri aerodinamiki in zaviranju. Vozimo veliko prehitro."

Gouvenou je spregovoril po hudi nesreči na dirki po Baskiji. V množičnem padcu, v katerem je zdravniško pomoč potrebovalo deset kolesarjev, so bili udeleženi tudi trije najbolj izkušeni zmagovalci največjih dirk, Danec Jonas Vingegaard, Belgijec Remco Evenepoel in Primož Roglič. "Vsi smo lahko opazili, da število padcev narašča. Zato se moramo zavedati, da padci niso le posledica proge. Po mojem mnenju, govorim tudi kot nekdanji kolesar, so padci posledica hitrosti," je opozoril Gouvenou.

Ob tem je omenil, da ga je več voznikov v spremljevalnih avtomobilih dirke in na motorjih opozorilo, da se bojijo za lastno varnost, ko lovijo kolesarje med spusti z gorskih prelazov, ko dosegajo hitrosti tudi več kot 100 km/h. Gouvenou je za nedeljsko dirko sprejel nekaj previdnostnih ukrepov. Med drugimi je dodal "šikano" pred najtežjim kamnitim odsekom v gozdu Arenberg, da bi zmanjšal hitrosti.

Dirka po Baskiji, Primož Roglič
Sportal Grozljiv padec, etapa ustavljena, v jarku Roglič, Vingegaard, Evenepoel ...

"Ali moramo počakati, da se zgodi še ena smrt?"

Jonas Vingegaard | Foto: Guliverimage Jonas Vingegaard Foto: Guliverimage Predsednik francoskega sindikata kolesarjev Pascal Chanteur pa je vse odločevalce v kolesarstvu pozval k pogovoru o varnosti športnikov in sprejetju ukrepov. "Tako ne moremo nadaljevati," vztraja nekdanji profesionalni kolesar, ki obsoja predvsem uporabo kolutnih zavor, za padce pa posredno krivi tudi lobi proizvajalcev koles.

"Ali moramo počakati, da se zgodi še ena smrt? Da se kolesarju odrežeta obe nogi in izgubi življenje med tekmo, da se ljudje začnejo zavedati? Če je takšno splošno mnenje, ne bomo čakali zelo dolgo, da se bo to zgodilo," je bil ogorčen. Za kolesarskega sindikalista glavno težavo predstavljajo kolutne zavore, ki po njegovem mnenju niso ustrezna oprema za cestne dirke. Omogočajo namreč "zasilno, brutalno, instinktivno zaviranje", zaradi katerega "takoj naredite napako".

"Enako velja za prestave. Po klancih navzdol vozijo s hitrostjo 80 km/h. Ko padeš, se ne moreš rešiti." Ob "vse bolj avantgardni opremi" s prstom kaže na proizvajalce koles. "Ko so nameščali kolutne zavore, smo jih prosili, naj zaokrožijo ostre robove koluta. Prišlo je do spora, češ da bi bil strošek evro na kolut in da so prodali deset milijonov kosov. Ampak to ni moj problem, če s tem obvaruješ kolesarja pred tem, da bi mu odrezalo nogo, prst, roko."

"Na nas je, ali želimo ostati prepuščeni na milost in nemilost industrialcev," je dejal. "Od njih je odvisno, ali želijo še naprej imeti nesreče na svoji vesti ali celo smrti."

dirka po Baskiji Jonas Vingegaard
Sportal Pri Vingegaardu odkrili novo poškodbo
Primož Roglič
Sportal Sreča v nesreči, Primož Roglič jo je odnesel brez zloma
THUMB - Tadej Pogačar
Sportal Tadej Pogačar zaskrbljen nad črnim dogodkom
Matej Mohorič, Flandrija 2024
Sportal Mohorič ostal brez nastopa na svoji najljubši dirki
Ne spreglejte