V Kleti Brda so prav te dni z zadnjimi grozdi cabernet sauvignona in cabernet franca zaokrožili letošnjo trgatev. Pridelali so 7.100 ton grozdja, kar je malo manj od povprečno pričakovanega letnega pridelka, ki znaša 7.500 ton.
Rast prodaje preko spleta
V Kleti Brda po besedah Silvana Peršolje, direktorja, letos pričakujejo podobne prihodke kot lani, ki so bili zaradi korone petino manjši kot v letu 2019. Prihodki so lani znašali 14,3 milijona evrov, prodali pa so dobrih pet milijonov steklenic vina. “Morda bodo prihodki celo malenkost večji kot lani,” razmišlja direktor Kleti Brda, ki je septembra prenovila tako spletno stran kot spletno trgovino.
“Med prvim zaprtjem države leta 2020 smo spletno prodajo začeli intenzivneje komunicirati in naročila so se močno povečala. Ljudje so tudi ugotovili, da gre za zelo priročno možnost kupovanja vina in da v naši spletni trgovini najdejo tudi vina, ki jih v supermarketih ne najdejo. V tem prodajnem kanalu vidimo še veliko možnosti,” opisuje Neja Ožbot, odgovorna za marketing.
Lani je bila spletna prodaja za tisoč odstotkov večja kot v letu 2019, z njo pa so ustvarili obseg prodaje, primerljiv s prodajo v manjši vinoteki. Letos pričakujejo, da bo izkupiček iz spletne prodaje za petino večji od lanskega.
Prva soba pobega z vinsko tematiko
Ljubitelji vin si poleg kakovosti rujne kapljice želijo nova doživetja in s prvo vinsko sobo pobega jih bodo v Brdih tudi dobili. V Kleti Brda želijo obiskovalcem iz Slovenije in tujine “predstaviti našo pisano zgodovino in bogato tradicijo tako, da bodo resnično razumeli, zakaj so Brda in naša vina tako izjemna in vedno znova vredna obiska,” pravi Neja Ožbot. Lani so odprli vinoteko Dom Rebule na gradu Dobrovo, kjer lahko obiskovalci inovativno poskusijo 21 različnih rebul 13 vinarjev iz Slovenije in Italije. Letos pa v Kleti Brda ponudbo doživetij nadgrajujejo.
Sledijo željam obiskovalcev, ki si želijo pristnih doživetij z višjo dodatno vrednostjo, poudarjajo. “Vinske degustacije so že ustaljen pristop, zato jim želimo tradicijo in vinsko kulturo predstaviti širše in bolj inovativno. Skupaj z Enigmariumom, ki sodi v vrh ponudnikov igrifikacije turističnih produktov v regiji Alpe Adria in stavi na butična, igrificirana in individualna doživetja, smo tako zasnovali prvo sobo pobega z vinsko tematiko, saj je v Sloveniji še nimamo,” poudarjajo v Kleti Brda.
Gostje bodo najprej vstopili v Vinogradniško galerijo grofa Silverija de Baguerja, ki je konec 19. stoletja odločilno vplival na razvoj vinogradništva v Brdih. Galerijo so opremili skupaj z Goriškim muzejem, tako da igrivo odstirajo resnično zgodovino grofa de Baguerja in njegovo vinogradniško pot. Tudi nadaljevanje igre bo prava dogodivščina, povezana z vinogradništvom in vinsko kulturo.
“Igra je zasnovana na simbolni ravni, zato je jezikovno neodvisna in jo lahko igra vsak igralec, ne glede na znanje slovenščine, za reševanje ugank pa zadostuje nekaj spretnosti, logičnega sklepanja in osnovna matematika. Navodila pa bomo obiskovalcem ponudili v treh jezikih, slovenskem, angleškem ali italijanskem jeziku. Prepričani smo, da bomo v dobri uri, kolikor traja potovanje skozi čas v sobi pobega, našim obiskovalcem pričarali nepozabno vinogradniško doživetje,” pravi Neja Ožbot.