Avto.info

BMW Vision Neue Klasse

BMW, po katerem nič ne bo več tako, kot je bilo: premiera koncepta nove dobe

Novo generacijo električnih avtomobilov bodo izdelovali v Debrecenu na Madžarskem, vodstvo bavarskega proizvajalca pa napoveduje, da bo delež električnih avtomobilov v skupni prodaji do leta 2030 presegel 50 odstotkov.

Nedelja, 3. september 2023

Bavarcem posel ni vedno tako cvetel, kot danes. V petdesetih letih prejšnjega stoletja so bili, na primer, tik pred propadom, saj jim je kronično primanjkovalo modelov srednjega razreda – ponujali so bodisi poceni avtomobile z motociklističnimi motorji bodisi drage luksuzne limuzine. Odrešitev je prišla septembra 1961, ko so na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavili limuzino BMW 1500 z 1,5-litrskim štirivaljnim motorjem, prvi novi model z novim motorjem po letu 1933. To je bil za Bavarce povsem nov razred avtomobilov ali Neue Klasse. Leto dni kasneje so dosegli rentabilnost, leta 1963 pa so delničarjem prvič po 20 letih celo izplačali dividende. Kasneje so prišli še 1800 in dva kupeja 2000 C ter 200 CS, ki so ju izdelovali do leta 1972, nato ju je nasledil E9 (današnja serija 6) in še E12 (serija 5).

Danes BMW ni v težavah in da tako tudi ostane, so pred IAA salonom v Münchnu v industrijskih halah Motorworlda predstavili študijo Vision Neue Klasse, ki napoveduje povsem novo generacijo električnih avtomobilov iz Münchna. "Neue Klasse je prihodnost BMW-ja," je dejal izvršni direktor Oliver Zipse. Novo, povsem električno platformo, bo uporabljalo najmanj šest novih avtomobilov iz družine Neue Klasse, ki se bodo pojavili med letoma 2025 in 2027.

Glavni adut? Nova, šesta generacija cilindričnih litij-ionskih baterij s 30 odstotkov daljšim dosegom, 20 odstotkov večjo energijsko gostoto in 30 odstotkov hitrejšim polnjenjem. To pomeni, da bi se doseg avtomobila, kot je današnji iX, povečal na kar 750 kilometrov!

Čeprav še vedno govorimo o litij-ionskih baterijah, gre za tehnologijo, ki omogoča uporabo litij-železovega fosfata (LFP) in odpravlja potrebo po redkih kovinah, kot sta nikelj in kobalt. Hkrati so napetost povečali na 800 voltov (tako imajo porsche taycan, audi e-tron GT, kia EV6 in hyundai ioniq). To pomeni hitrejše polnjenje na super hitrih 350 kW polnilnicah, poleg tega naj bi bile baterije pol cenejše, proizvodnja pa čistejša. BMW je namreč od svojih partnerjev CATL in EVE Energy pri proizvodnji baterij zahteval uporabo električne energije iz obnovljivih virov, oba pa bosta na Kitajskem in v Evropi zgradila dve gigatovarni s kapaciteto 20 gigavatnih ur (GWh). Toda cilindrične litij-ionske baterije so le vmesni korak k revolucionarni t.i. polprevodniški bateriji, ki jo bavarski proizvajalec razvija v svojih laboratorijih v Münchnu in bližnjem Parsdorfu.

Od šestih napovedanih modelov se bo na trgu najprej pojavila klasična limuzina srednjega razreda (električna serija 3), najverjetneje pod imenom i3, nato pa še SUV srednjega razreda pod imenom iX3. Ne po naključju, saj bosta tekmeca trenutno vodilnih na trgu, tesli modelu 3 in Y. Seveda s povsem novim videzom, ki ga namiguje študija Vision Neue Klasse. Notranjost je nenavadno prostorna, kar pri električnih avtomobilih ni neobičajno, zaradi steklene panoramske strehe pa je tudi zračna. Armaturne plošče ni, so pa vse pomembne informacije za vožnjo projicirane vzdolž spodnjega dela vetrobranskega stekla. Radio, prezračevanje in navigacijo se upravlja prek osrednjega zaslona na dotik, a Bavarci razmišljajo, da bi ga odstranili. "Čas velikih zaslonov je mimo," je prepričan Zipse, "v prihodnje bomo vse ukaze izdajali z glasom."

Oddaj komentar

Cybertruck se je pokvaril 56 km po prevzemu, odgovor Tesle: puščanje hladilne tekočine ni okviru garancije

Tisti, ki hrepenijo po cybertrucku v svoji garaži, so razumljivo navdušeni, ko do�
Novice

Velika statistika okvar: električni se kvarijo manj pogosto kot klasični avtomobili

Nemškemu avtoklubu ADAC ne zmanjka dela: leta 2023 je bil "rumeni angel" na pomoč
Novice

Bi želeli parkirati v središču Amsterdama? Ni problema, ampak pripravite pol milijona evrov

Skoraj pol milijona evrov za 18 kvadratnih metrov na najboljši lokaciji! Po tej cen
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

Novi Renaultov križanec je symbioz

V dolžino meri 4,41 metra in tehnično temelji na enaki platformi CMF-B, kot clio i
Novice

Polestar je predstavil novo tehnologijo ultra hitrega polnjenja: od 10 do 80 odstotkov v samo 10 minutah!

Strah glede dosega je postal že malce zavajajoč izraz. Nekatera električna vozila
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.