BMW Vision Neue Klasse
BMW, po katerem nič ne bo več tako, kot je bilo: premiera koncepta nove dobe
Novo generacijo električnih avtomobilov bodo izdelovali v Debrecenu na Madžarskem, vodstvo bavarskega proizvajalca pa napoveduje, da bo delež električnih avtomobilov v skupni prodaji do leta 2030 presegel 50 odstotkov.
Nedelja, 3. september 2023
Bavarcem posel ni vedno tako cvetel, kot danes. V petdesetih letih prejšnjega stoletja so bili, na primer, tik pred propadom, saj jim je kronično primanjkovalo modelov srednjega razreda – ponujali so bodisi poceni avtomobile z motociklističnimi motorji bodisi drage luksuzne limuzine. Odrešitev je prišla septembra 1961, ko so na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavili limuzino BMW 1500 z 1,5-litrskim štirivaljnim motorjem, prvi novi model z novim motorjem po letu 1933. To je bil za Bavarce povsem nov razred avtomobilov ali Neue Klasse. Leto dni kasneje so dosegli rentabilnost, leta 1963 pa so delničarjem prvič po 20 letih celo izplačali dividende. Kasneje so prišli še 1800 in dva kupeja 2000 C ter 200 CS, ki so ju izdelovali do leta 1972, nato ju je nasledil E9 (današnja serija 6) in še E12 (serija 5).
Danes BMW ni v težavah in da tako tudi ostane, so pred IAA salonom v Münchnu v industrijskih halah Motorworlda predstavili študijo Vision Neue Klasse, ki napoveduje povsem novo generacijo električnih avtomobilov iz Münchna. "Neue Klasse je prihodnost BMW-ja," je dejal izvršni direktor Oliver Zipse. Novo, povsem električno platformo, bo uporabljalo najmanj šest novih avtomobilov iz družine Neue Klasse, ki se bodo pojavili med letoma 2025 in 2027.
Glavni adut? Nova, šesta generacija cilindričnih litij-ionskih baterij s 30 odstotkov daljšim dosegom, 20 odstotkov večjo energijsko gostoto in 30 odstotkov hitrejšim polnjenjem. To pomeni, da bi se doseg avtomobila, kot je današnji iX, povečal na kar 750 kilometrov!
Čeprav še vedno govorimo o litij-ionskih baterijah, gre za tehnologijo, ki omogoča uporabo litij-železovega fosfata (LFP) in odpravlja potrebo po redkih kovinah, kot sta nikelj in kobalt. Hkrati so napetost povečali na 800 voltov (tako imajo porsche taycan, audi e-tron GT, kia EV6 in hyundai ioniq). To pomeni hitrejše polnjenje na super hitrih 350 kW polnilnicah, poleg tega naj bi bile baterije pol cenejše, proizvodnja pa čistejša. BMW je namreč od svojih partnerjev CATL in EVE Energy pri proizvodnji baterij zahteval uporabo električne energije iz obnovljivih virov, oba pa bosta na Kitajskem in v Evropi zgradila dve gigatovarni s kapaciteto 20 gigavatnih ur (GWh). Toda cilindrične litij-ionske baterije so le vmesni korak k revolucionarni t.i. polprevodniški bateriji, ki jo bavarski proizvajalec razvija v svojih laboratorijih v Münchnu in bližnjem Parsdorfu.
Od šestih napovedanih modelov se bo na trgu najprej pojavila klasična limuzina srednjega razreda (električna serija 3), najverjetneje pod imenom i3, nato pa še SUV srednjega razreda pod imenom iX3. Ne po naključju, saj bosta tekmeca trenutno vodilnih na trgu, tesli modelu 3 in Y. Seveda s povsem novim videzom, ki ga namiguje študija Vision Neue Klasse. Notranjost je nenavadno prostorna, kar pri električnih avtomobilih ni neobičajno, zaradi steklene panoramske strehe pa je tudi zračna. Armaturne plošče ni, so pa vse pomembne informacije za vožnjo projicirane vzdolž spodnjega dela vetrobranskega stekla. Radio, prezračevanje in navigacijo se upravlja prek osrednjega zaslona na dotik, a Bavarci razmišljajo, da bi ga odstranili. "Čas velikih zaslonov je mimo," je prepričan Zipse, "v prihodnje bomo vse ukaze izdajali z glasom."