Na karoseriji razni dodatki za izboljšanje aerodinamike in potiska vozila k tlom. Tudi zavore in pnevmatike so bistveno zmogljivejše od klasičnega peugeota 508. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Na karoseriji razni dodatki za izboljšanje aerodinamike in potiska vozila k tlom. Tudi zavore in pnevmatike so bistveno zmogljivejše od klasičnega peugeota 508. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Športni peugeoti so bili do zdaj v GTI rdeče-črni barvi, po novem pa bodo hibridno zeleni.

Prvi avto nove športne dobe je 508 sport engineered, pri katerem do skupne moči 265 kilovatov majhnemu turbomotorju pomagata dva elektromotorja, en na prednji, drugi na zadnji osi. Pogon bo tako štirikolesni. 508 pa ne bo zgolj divji športnik, ampak tudi vsakdanje mestno prijazen.

Po tehničnih podatkih pravi športnik

Nekaj zanimivih podatkov. Pospešek od 0 do 100 km/h je v 5,2 sekunde, z mesta do razdalje 1000 metrov pospeši v 24,5 sekunde, posebej prepričljiv je pospešek od 80 do 120 km/h, ki je tri sekunde in še podatek o največji hitrosti – ta je elektronsko omejena na 250 km/h.

Na drugi strani so zanimivi podatki o emisijah in porabi goriva. 100-odstotno električna baterija omogoča 42 kilometrov dosega po preizkusnem postopku WLTP, s čimer imajo voznik in potniki zagotovljen vstop v zelene cone urbanih središč. Na kilometer poti po meritvah WLTP-ja v zrak izpusti 46 gramov CO2, kar je enakovredno porabi 2,03 litra goriva na 100 kilometrov.

Cena za limuzino je 60.490 evrov, karavanski SW stane 61.990 evrov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Cena za limuzino je 60.490 evrov, karavanski SW stane 61.990 evrov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Baterija je polna v manj kot sedmih urah na standardni gospodinjski vtičnici, v 4 urah na zmogljivejši vtičnici s 16 amperi, v manj kot 2 urah na polnilnici Wall Box z 32 amperi.

Odraslo razmišljanje

Adam Kavšek, direktor znamke Peugeot pri podjetju Frey Slovenija, je ob tem povedal: "Zanesenjakov je bilo včasih na videz več, je pa tudi res, da se je spremenila tudi malo miselnost današnjega potrošnika, ker je ta potrošnik malo bolj zeleno ozaveščen, je tudi tega navdušenja danes na cestah manj. Morda smo vsi začeli malo bolj odraslo razmišljati."

Električna energija je shranjena v litij-ionski bateriji, nameščeni pod zadnjimi sedeži, z zmogljivostjo 11,8 kWh. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Električna energija je shranjena v litij-ionski bateriji, nameščeni pod zadnjimi sedeži, z zmogljivostjo 11,8 kWh. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Bencinsko-električni značaj pa bodo kmalu ponujali vsi levi. "Ti stoječi modeli, ki danes tega še nimajo v ponudbi, bodo gotovo dobili svojo hibridno ali električno različico, in tudi najnovejša 308, ki bo prišla, bo imela velik poudarek na hibridnih kombinacijah, različnih moči, različnih pogonskih sklopov," dodaja Kavšek.

Kako se je obnesel na stezi, pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.