Foto: EPA
Foto: EPA

V obmorskem mestu, ki je znano tudi kot "prestolnica zimskega kolesarjenja" in ga v povprečju pet mesecev prekriva sneg, se petina vseh potovanj opravi s kolesom. Čez zimo se s kolesom vozi tudi približno 1200 učencev šole Metsokangas, nekateri odrasli prebivalci pa zaradi priljubljenosti vožnje s kolesi avtomobilov sploh nimajo.

Stojala za kolesa so polna tudi v ledenih razmerah. Foto: EPA
Stojala za kolesa so polna tudi v ledenih razmerah. Foto: EPA
Nekateri kolesarji uporabljajo širše pnevmatike, spet drugi vztrajajo z enakimi vse leto. Foto: EPA
Nekateri kolesarji uporabljajo širše pnevmatike, spet drugi vztrajajo z enakimi vse leto. Foto: EPA

Tako ni presenečenje, da so stojala za kolesa v središču mesta tudi v teh dneh navkljub zaplatam snega nabito polna. Številni kolesarji v zimskem času uporabljajo širše pnevmatike ali pnevmatike z jeklenimi konicami, spet drugi pa pri istem profilu vztrajajo vse leto.

Glavne kolesarske steze imajo pri pluženju prednost pred cestami

"Na zimske razmere smo tako navajeni, da tega sploh ne vidimo kot velik izziv," je povedal eden izmed mestnih prometnih inženirjev Harri Vaarala, poroča STA. Kot je razložil, kolesarjenje v zimskem času omogoča tudi dejstvo, da imajo glavne mestne kolesarske steze pri pluženju prednost pred cestami.

V zadnjih letih so zgradili tudi številne nove "kolesarske ceste". Gre za šest metrov široke ceste z rdečim asfaltom, ki so prispevale še dodatne kilometre k skupni bilanci skoraj 1000 kilometrov kolesarskih stez.

V zadnjih letih so zgradili številne kolesarske ceste. Foto: EPA
V zadnjih letih so zgradili številne kolesarske ceste. Foto: EPA

Po besedah Vaarale je namreč mesto sprejelo jasno odločitev, da bo podpiralo kolesarjenje, ki ima včasih tudi prednost pred avtomobili. "V nekaterih primerih smo premaknili avtoceste," je dodal.

Zaposlili celo "kolesarske agente"

Ko je mesto iskalo izvajalce zimske službe, pa je bil eden od pogojev tudi ta, da morajo vozniki snežnih plugov in njihovi nadzorniki kolesarske poti, ki jih čistijo, tudi sami uporabljati, saj lahko tako lažje razumejo vpliv različnih vremenskih pogojev na kolesarjenje, poroča STA.

Mesto prav tako zaposluje "kolesarske agente", ki tedensko poročajo o stanju vzdrževanih kolesarskih poti. Da bi bilo zimsko kolesarjenje čim varnejše, eksperimentirajo tudi z različnimi tehnološkimi rešitvami. Na nekaterih lokacijah ob kolesarskih stezah prometne znake, ki jih pogosto zasuje sneg, za boljšo vidnost osvetljujejo s projektorji.