Foto: Michiel Goudswaard
Foto: Michiel Goudswaard

Svet flamenka je začela odkrivati že kot otrok, saj je rojena v Jerezu. Sprva je obiskovala klasični ples, pri 18 letih pa se je na svojo pest odločila za obiskovanje šole flamenka in tam tudi ostala. Kot pravi, je študirala skupaj z veliko umetniki, predvsem pa je izkušnje pridobivala s tistimi, s katerimi si je delila oder. "Vsi so me naučili zelo pomembnih lekcij, čeprav so imeli zelo različne sloge."

Predstava Nokturno bo danes ob 19.30 v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma.

Raziskovalka in edinstvena bailaora z izobrazbo iz klasičnega baleta in španskih plesnih zvrsti je v flamenku našla ustrezni medij za razvijanje svojega talenta. Kot vsestranska ustvarjalka se prilagaja raznovrstnim kontekstom in spoprijema z izzivi, ki ji omogočajo umetniško rast. Po nekaj letih delovanja v izjemnih flamenkoskupinah (Antonio "El Pipa", Andrés Marín, Javier Barón in Ballet Flamenco de Andalucía umetniške vodje Cristine Hoyos) se je leta 2008 lotila tudi koreografije in od tedaj predstavila že več lastnih koreografij.

Koreografske produkcije združuje z najrazličnejšimi projekti ali pobudami, bodisi gledališka ali didaktična dela, videoplese ali glasbena dela različnih žanrov, od baroka do sodobne glasbe. Njena zadnja predstava je Nokturno. Kot pravi, že od nekdaj združuje nastopanje in učenje, to mešanico označuje za dobro ravnotežje.

Leonor uživa tudi v dobrih knjigah in glasbi. Foto: Michiel Goudswaard
Leonor uživa tudi v dobrih knjigah in glasbi. Foto: Michiel Goudswaard

Pandemija hud udarec za flamenko

"Mislim, da je pandemija povzročila največjo krizo v flamenku, ki jo je kadar koli doživela Španija. Edina dobra stvar, ki se je izcimila iz tega, je bila, da so se osvetlile pravne in strukturne težave, s katerimi se ukvarja ta zvrst. Upam, da bodo šle od tu stvari le še na bolje," je za MMC odgovorila na vprašanje, kako je pandemija vplivala na njeno življenje in ustvarjanje.

Kot pravi, sama ne ločuje med tradicionalnim in modernim flamenkom, po njenem mnenju že od nekdaj sobivata. "Tradicija je konstrukcija, ki vsebuje številne komponente. Mislim, da nam nasploh manjka informacij in se še vedno oklepamo številnih mitov."

Ob tem dodaja, da je zanjo ključno, da ima ob sebi odlične glasbenike. "Po vseh teh letih lahko rečem, da imam ob sebi res izvrstno ekipo. Imela sem srečo."

Na vprašanje, od kod črpa navdih za koreografije, pravi, da je pogled v preteklost del njenega vsakdana, hkrati pa jo navdihujejo srečevanje s plesalci drugih plesnih zvrsti in pogovori z ljudmi, ki meje povezovanja umetniških konceptov s flamenkom potiskajo prek običajnega.
Rada ima pisanje in komuniciranje, zato bi se, če se ne bi ukvarjala s flamenkom, najverjetneje posvetila temu, je še povedala v krajšem pogovoru.

Festival Bi flamenko vabi še do torka

Bi flamenko bo v Ljubljani potekal še do torka. Po njeni predstavi bo drevi v Klubu Cankarjevega doma nastopila zasedba Vito Marence Flamenco Group, v nedeljo bo Ana Pandur predstavila projekt Party Box, v ponedeljek bo na ogled film Nekaj divjega. Zgodba Bambina Paca Ortiza, v torek pa bo festival veličastno sklenil Israel Galvan.