Dramatični prizori s pogorišča v marini Medulin - kaj pa to pomeni za lastnike plovil?

Dramatični prizori s pogorišča v marini Medulin - kaj pa to pomeni za lastnike plovil? (foto: Facebook/Općina Medulin)
Facebook/Općina Medulin

Požar, ki je sinoči izbruhnil v marini v hrvaškem Medulinu ni dramatičen samo za lastnike plovil zasidranih v tej marini, pač pa tudi za tiste, ki imajo svoje plavajoče lepotice parkirane drugje.

Dramatični prizori iz marine Medulin kažejo na popolno uničenje številnih čolnov, med katerimi je tudi nekaj večjih in prestižnih motornih jaht ter jadrnic. Že zdaj je seveda jasno, da se bo škoda merila v milijonih evrov in obstaja resna verjetnost, da je zavarovalno kritje plovila na katerem je požar izbruhnil, premajhno za poplačilo nastale škode.

Facebook/Općina Medulin

Zavarovalne vsote za plovila večinoma ne presegajo zneskov višjih od 7 milijonov evrov, vemo pa, da je to v bogatem svetu navtike lahko zgolj drobiž. To sicer niti ni težava za tiste, ki imajo svoja plovila kasko zavarovana, a takih je navkljub siceršnjemu mnenju med ljudmi, zelo malo.

Kasko zavarovanje plovila namreč ni tako zelo samoumevno in dostopno, saj zavarovalnice pred sklenitvijo takega zavarovanja opravijo temeljito oceno rizika in marsikateremu lastniku plovila sklenitev kasko zavarovanja odklonijo.

Facebook/DVD općine Medulin

Poleg tega premije za plovila, ki so vredna recimo 1 milijon evrov, znašajo tudi okrog 25 tisočakov na leto (so pa obračunane na podlagi dejanske vrednosti plovila), zato ni malo lastnikov, ki so navkljub svojemu bogastvu, pripravljeni tvegati in za svoje plovilo skleniti samo osnovno zavarovanje.

Splošnega pravila za določitev stroškov zavarovanja plovila sicer ni, saj na višino premije vpliva preveč variabilnih dejavnikov (področje plovbe, moč motorjev, tip plovila, velikost...), vendar ne bom dosti zgrešil, če bom zapisal da je za kasko zavarovanje motornega čolna vrednega 10.000 evrov potrebno odšteti okrog 300 evrov, višina premije pa potem precej sorazmerno narašča skupaj z vrednostjo plovila.

Facebook/Općina Medulin

Ne pravijo zastonj, da je ogenj najhujši sovražnik vodnih plovil, si pa po požaru v Medulinu lastniki plovil zagotovo belijo oziroma belimo glavo. Je šlo za požig ali res samo splet nesrečnih naključij? Tisti manj optimistični pa sicer radi verjamejo teoriji, da se takrat, ko barke gorijo, napovedujejo spremembe na gospodarskem in finančnem področju. Kdo bi vedel?

Preberite še:

Novo na Metroplay: "Brez trdega dela in discipline ni vrhunskih rezultatov!" | Janja Garnbret